Beste easy acces treerun gebied?

• pilotjoe
    Beginner
    pilotjoe op 31 januari 2013 路 15:08
    Wat zijn volgens jullie de beste treerun gebieden waar er bijna geen hike voor nodig is? (Of heel korte hike) Ik zou morgen vertrekken voor het pow alert!

Paar weken geleden la giettaz geprobeerd maar ik vond het nogal onoverzichtelijk gebied. Ik kwam net te laat aan en dus alles verspoord. Wel enkele mooie treeruns gehad maar mooie hike terug gehad naar bewoonde wereld 馃槂.
    The red line is not a limit, but should be the goal!
  • OsiruS
    Advanced
    OsiruS op 31 januari 2013 路 15:44
    flaine, met de grote gondel omhoog, tussen de bomen naar beneden en weer bij gondel uitkomen. Tussen deze gondel en het fun park zitten veel mogelijkheden. Eventueel combineren met alpadventures?
    Rev. Maurice Ordained Dudeist Priest atDudeism, the Church of the Latter-Day Dude
  • dimster2
    Beginner
    dimster2 op 31 januari 2013 路 15:54
    Interesting, was naar adelboden aan het kijken voor zaterdag mr blijkbaar allemaal wildschutz daar.
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 31 januari 2013 路 16:02
    De Gotschna vanaf het halfstation in Klosters. Let wel op de wildschutz gebieden!
    One step at a time.
  • pilotjoe
    Beginner
    pilotjoe op 31 januari 2013 路 16:18
    Met de grote sneeuwval en veel wind zullen er veel liften dicht zijn, vermoed ik. Sneeuwgrens zal laag zijn. Iets laag En dus iets met een sprookjesbos. Lekker mellow. Pillows Bashen!

Via de Finder hier, had ik tannheimertal eruit getoverd. Enkel wepowder geeft veel sneeuw voor dit gat. Maarja zal wel correct zijn zeker...
    Anders zal het wel megeve of ovronnaz worden 馃槂
    The red line is not a limit, but should be the goal!
  • Allart
    Beginner
    Allart op 31 januari 2013 路 16:26
    Les Marecottes en La Fouly hebben wel wat toegankelijk bos, leuk voor een dagje.
    Maar ook daar Wildruhe volgens mij (ieg Les Marecottes), dus wel op letten.
    Het is pas gevaarlijk als het misgaat... ;-)
  • Markie
    Advanced
    Markie op 31 januari 2013 路 16:35
    Lenzerheide vanaf Piz Scalottas genoeg te spelen... http://lenzerheide.com/pdf/winter/wintersportbericht/pistenplan_west_2...
    Snowsurfing rules :) www.dryboards.nl
  • rollie
    Beginner
    rollie op 31 januari 2013 路 21:52
    dat kleine tauplitz in steiermark! moet je wel weten waar ze zijn, de normale piste skier zal niet van het bestaan afweten haha
    "I don't think I have the proper amount of tail rocker to execute this jump!"
  • Anon
    Tourist
    Anon op 1 februari 2013 路 00:00
    Chamonix, bij Argentiere stoeltjeslift omhoog en je kan er gelijk onder door het bos naar beneden droppen. Mijn favoriet omdat het een fors steil, piekt op 45 graden op sommige stukken, bebost gebied is wat je niet vaak ziet. Bij Brevant en Flechere, andere kant van de vallei van Chamonix, heb je ook prachtige tree runs. Eigenlijk de gehele vallei rond Cham is steil en bebost/
  • Niels
    Advanced
    Niels op 1 februari 2013 路 08:01
    Winterberg, easy access betekend maar 3 uurtjes rijden en erg veel bomen.

Boven bij de grijze balk al eens op de knop 'bestemmingen' gedrukt? Daar vind je alles wat je weten wilt.
  • mhilberts
    Beginner
    mhilberts op 1 februari 2013 路 08:56
    Tschiertschen?
  • Pims
    Beginner
    Pims op 1 februari 2013 路 10:12
    Paradiski en dan het gebied tussen Arc 1800 en Peisey Vallandry. Toen ik daar op seizoen zat tijdens sneeuwval altijd daar geknald. Je komt ook altijd weer terug op een pad.
  • dimster2
    Beginner
    dimster2 op 1 februari 2013 路 11:02
    flaine, met de grote gondel omhoog, tussen de bomen naar beneden en weer bij gondel uitkomen. Tussen deze gondel en het fun park zitten veel mogelijkheden. Eventueel combineren met alpadventures? osirus op 31 jan. 2013 15:44

die gaan we morgen doen 馃槂))
  • stijn2
    Expert
    stijn2 op 1 februari 2013 路 12:34
    Wij gaan dit weekend naar Ovronnaz eventueel met uitstapje naar Les Marécottes.
    Zijn er nog die naar daar trekken dit weekend?
    Stijn
  • Tim2
    Beginner
    Tim2 op 1 februari 2013 路 13:58
    Ik raad La Thuile aan. Alle treeruns aan de Noordkant komen uit op een piste. Bij de zuidkant moet je even uitkijken dat je niet al ver naar het westen afwijkt. Op de piste kaart kan je zien tot welke piste je kan uitwijken. Doordat je een redelijk groot gebied hebt valt de verspoordheid wel mee. Zeker als je niet direct onder de lift naar onder gaat.

Het terrein is gevarieerd. Als je weet waar je moet zoeken heb je lariksbomen, mooie pillows. Natuurlijk geld wel hoe lager je komt hoe dichter bebost het word. Dus de laatste 100 hm heb je een beetje last van takken in je gezicht. Er zijn geen echte gullies te vinden. Maar die zijn meestal toch wel lawinegevaarlijk.

Terrein is afhankelijk van waar je skied tussen de 20 graden en 40 graden. Het kan dus redelijk stijl worden!

De lift bij Cerellaz bied toegang aan een dun lariksbos met een aantal mooie pillows. Dit is echter maar een kleine afdaling (300 hm) maar deze lift blijft meestal wel open tijdens stormachtig weer.

Er moet in het dal ongeveer 40-50 cm liggen wil je met heel belag thuiskomen.
  • thijzer
    Beginner
    thijzer op 1 februari 2013 路 16:42
    Wat zijn volgens jullie de beste treerun gebieden waar er bijna geen hike voor nodig is? (Of heel korte hike) Ik zou morgen vertrekken voor het pow alert!
    Paar weken geleden la giettaz geprobeerd maar ik vond het nogal onoverzichtelijk gebied. Ik kwam net te laat aan en dus alles verspoord. Wel enkele mooie treeruns gehad maar mooie hike terug gehad naar bewoonde wereld 馃槂. pilotjoe op 31 jan. 2013 15:08

Ik zat ook aan La Giettaz te denken voor eind volgende week.
    Onoverzichtelijk? Op de skimap zie ik 1 rechte lijn naar boven op de berg, ik dacht dat het juist overzichtelijk ging zijn.
    Heb je tips voor welke treeruns?
    Als je te laat was, hoelang was dat dan na de dump?
    Waar heb je overnacht?
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 1 februari 2013 路 18:24
    Sestriere
    White room,Pillow lines,I rule

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro