Steilste piste oostenrijk

• Frenktastic
    Advanced
    Frenktastic op 1 februari 2013 · 21:32
    Bron : http://sz3000.robinkfotografie.nl/harakiri.php

De Harakiri-piste doet zijn naam eer aan! Harakiri is Japans voor zelfmoord en we mogen toch wel zeggen dat dit zeker niet gelogen is! Maar hierover leest u later meer. De Harakiri is de steilste geprepareerde piste van Oostenrijk. Het steilste punt staat dan ook op 78% wat gelijkstaat aan 140,4°. Uiteraard is de Harakiri piste niet voor beginners weggelegd, al moet wel gezegd worden dan ook voor ervaren skiërs het nog een zware piste is!

Mooi he 140 graden....
    If the conditions are crap, it's called training!
  • jriph
    Tourist
    jriph op 1 februari 2013 · 21:38
    hahah.... 140 is overhang.. damn dat zijn GNAR punten. 78% is 38 graden.
    we demand rigidly defined areas of doubt and uncertainty !
  • LP77
    Beginner
    LP77 op 1 februari 2013 · 21:39
    Haha wat een gezwets. Al moet ik zeggen dat ik met skitracks niet echt steiler ben geweest dan 40 graden, wat wel al erg steil aanvoelde (alsof je over het randje moest kijken). Of dat helemaal juist is weet ik ook niet.
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 1 februari 2013 · 21:41 One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • lennart75
    Expert
    lennart75 op 1 februari 2013 · 21:50
  • Allart
    Beginner
    Allart op 1 februari 2013 · 21:57
    Haha ja skitracks zei dat ik ergens 55 graden heb gedaan, ik heb het niet terug kunnen vinden 😋
    En als het wel zo was, was ik zeker op de verkeerde plaats op de verkeerde tijd...
    Het is pas gevaarlijk als het misgaat... ;-)
  • Mikey
    Beginner
    Mikey op 1 februari 2013 · 22:18
    Ik zou die pistebully wel eens aan het werk willen zien gheghe 😃 . gogo gaget zuignap rupsband misschien whaaaa.

Inderdaad skitracks is niet altijd even precies! t' schijnt dat col de balme (la clusaz) volgens de tracks een rode piste heeft van 40 gr hahahah 😃 😃 tis wel goed voor je zelf vertrouwen........ nou ja tot het moment dat je er achter komt dat er niets van klopt dan hahah.
  • Jeffrey2
    Advanced
    Jeffrey2 op 1 februari 2013 · 23:13
    Paar jaar terug nog een paar stoere gasten in de apresskie in kirchberg vertelde dat ze wel een piste hadden geskied van 85graden....
    Ze bedoelde hiermee de streif (hahnenkammen) van 85%. Maargoed t stond reuze intresant voor de mensen die er toch weinig van snappen.😀
    En inderdaad beste pistebully's die even 85 graden glad trekken.
  • justin
    Tourist
    justin op 2 februari 2013 · 01:34
    Pistenbully wordt vast gehaakt met een Soort touw en dat helpt hem met naar boven komen 😉

En zo heel speciaal is de harikiri niet hoor ik ben ervan ovetuigt dat het merendeel al zonder gemerkt te hebben stuk steilere hellingen hebben genomen 😉
    lalaland
  • grotesmurf
    Beginner
    grotesmurf op 2 februari 2013 · 16:39
    bovenaan de Harakiri staan 2 ijzeren verankeringspunten, daaraan bevestigd de piste bully zijn kabel met control en dan kan hij zo omhoog rijden

• poling
    Beginner
    poling op 2 februari 2013 · 17:34
    en alleen 100% kunstsneeuw. volgens mij dekken ze hem af als het echt sneeuw sneeuwt.

of wacht, echte sneeuw valt natuurlijk omlaag en aangezien er 50 graden overhang is spuiten ze het er op..?
  • JurgenB1
    Advanced
    JurgenB1 op 3 februari 2013 · 12:09
    Kun je ook alleen maar skien met speciaal geprepareerde skis met schroefdraad zodat ze je boven in de overhang kunnen vastschroeven.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro