off piste stukken in kirchberg ?

• Olivierski
    Advanced
    Olivierski op 9 februari 2013 路 12:10
    als ski en snowboard leraar heb ik inmiddels dit gebied redelijk uitgekamd. ik ben benieuwd naar jullie offpiste stukken in kitzbuhel of kirchberg.

ben benieuwd!
    no friends on powderday's, only buddy's
  • Maraten
    Beginner
    Maraten op 9 februari 2013 路 12:56
    Ben er dit jaar geweest! Bij de Kitzbuhelerhorn heb je mooie, redelijk makkelijke couloirs. Bij de Gampfenkogel heb je korte, maar mooie treeruns. En als je echte serieuze off-piste wil heb je vanaf de 3S 2 hele mooie routes naar Jochberg! Het is niet het beste off-piste gebied, maar met een beetje creativiteit vind je altijd wel wat poeder 馃槂
    Think outside the pistes
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 9 februari 2013 路 13:02
    Bij Pass Thun is mogelijk meer te doen.
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 9 februari 2013 路 16:34
    als ski en snowboard leraar heb ik inmiddels dit gebied redelijk uitgekamd. ik ben benieuwd naar jullie offpiste stukken in kitzbuhel of kirchberg.
    ben benieuwd! olivier1991 op 9 feb. 2013 12:10

Misschien handig om even te vertellen welke lijnen je al gedaan hebt. Ook zo leuk voor andere die hierheen willen/gaan.
    Rex Monte - Amor Nix
  • sanno
    Tourist
    sanno op 9 februari 2013 路 19:46
    Hij bedoelt vast: "ik heb heel veel bochten gemaakt op de pistes in het gebied, maar nog nooit de poeder in geweest."

Voor lijnen moet je naar de KL. Rettenstein. Is vanaf 2 kanten te benaderen en eenmaal weer onderaan kan je weer links of rechts kiezen om terug te komen op de Kl. Rettenstein.

voor avontuur en alleen als de sneeuw voldoende is:
    Vanaf Zweitausender richting Kl. Rettenstein en dan als het rechts omhoog gaat links het dal in naar Bramberg (eigenlijk zonde van je dag behalve als je in bramberg zit en je dit als laatste afdaling kan doen.)

Geen lijnen, maar wel leuke stukjes:
    - onder panoramabahn Hollersbach. Daar zijn veel varianten te maken links/rechts/onder NB pas op voor prikkeldraad op een paar steile stukken.
    - Vanaf Resterhohe naar Pass Thurn. Bovenste stukje open, daar tussen de bomen vooral met slecht weer een goede optie.
    -.Zweitausender buitenom
    - Er is veel ruimte tussen alle liften aan de Pass Thurn kant, maar weinig 'lijnen'.
    - Jochberg heeft een verschrikkelijke lift, maar heel leuke mogelijkheden.
    - Mijn favoriete stuk is de ong. 100hm beneden de stoeltjeslift richting Resterhohe. Je komt daarna op het pad richting pass thurn. Eigenlijk zonde van de tijd (het pad is lang en vlak), maar meestal weinig verspoord, goede kwaliteit sneeuw (minimaal zon invloed) en dieper dan de rest van het gebied.
    Toerisski

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro