Hulp gezocht: Jeremy Jones Flagship of de Mountain Twin

• Svenoos
    Tourist
    Svenoos op 1 maart 2013 · 12:39
    hallo mede-wintersporters,

even voorstellen, ik ben Sven, net 15, 65 kilo en ongeveer 1.85.

Binnenkort wil ik mijn eerste board kopen. Na veel speurwerk zijn er 2 boards uitgekomen. De Jeremy Jones Flagship en de Jeremy Jones Mountain Twin.
    Ik kan helaas geen keus maken, daarom roep ik jullie hulp in! Ik hou van carven op de piste en ik ga nu steeds meer off-piste voor die o zo heerlijke poeder. In het park kom ik eigenlijk nooit en ben ook niet van plan om het park mee te laten wegen in mijn keuze voor een nieuw board. Welk board raden jullie aan?

Ik heb nog 1 probleem. Volgens de medici wordt ik ongeveer 10 cm langer dan dat ik nu ben. In deze krokus heb ik op en board van 159 gereden, dit ging goed. Welke maat adviseren jullie?

Qua bindingen zit ik te denken aan de k2 cinch ctx, puur om het gemak terwijl je nog wel de vertrouwde straps hebt.

met vriendelijke groet,
    sven.
    board-vecht-huil-bid-lach-werk en bewonder
  • wouter3
    Beginner
    wouter3 op 1 maart 2013 · 13:29
    De flagship en de mountain twin kan ik niet over oordelen, ( dit jaar de JJ hovercraft gereden en die was wel heeel fijn, maar daar heb je weinig aan 😃)

wel enigzins over de soort bindingen.(niet helemaal) Ben 2 jaar geleden over gestapt op de Flow NXT-AT se en ben nog nooit zo tevreden geweest met bindingen. Ik dacht dat ik de straps ging missen, maar de nieuwe Flow straps zitten nog maar met een klein stuk aan elkaar en echt zwaar zijn ze ook niet.

Dat ze sneller aangaan is fijn, maar vooral dat mijn bindingen altijd op exact dezelfde instelling staan is geniaal, nooit meer gepiel met mn straps..(ik weet niet hoe dat met die K2's is?) Mijn oude straps zaten iig altijd iets te strak, dan weer te los, ik werd er iig goed gek van. ( heb btw geen commerciele connectie met flow haha)

Succes met je keus en ben benieuwd naar de reacties over de mountain twin en flagship. Ik heb nu de salomon sick stick waar ik ook zeeeer content mee ben. Kon em goedkoop krijgen, want me tmijn zoektocht kwam ik ook uit bij o.a. de flagship en mountaintwin.

Succes!
  • Svenoos
    Tourist
    Svenoos op 1 maart 2013 · 13:45
    Dankjewel voor je reactie!

De K2 Cinch ctx is een combinatie, het verschil met de flow is dat flow 1 "kap" heeft en de k2 cinch 2 straps, maar ze hebben allebei het nasty systeem.
    board-vecht-huil-bid-lach-werk en bewonder

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro