Online hellingkaarten voor Tirol

• Nemmie
    Advanced
    Nemmie op 4 maart 2013 路 16:15
    Misschien bij sommigen al bekend maar ik had ze nog nooit ontdekt op de website van de Lawinenwarndienst Tirol, hellingkaarten. Onze gids kwam er vorige week mee aanzetten.

zie http://lawine.tirol.gv.at/basics/gelaendeneigungen

Zijn er nog meer van dit soort websites bekend?

• pulverdude
    Advanced
    pulverdude op 4 maart 2013 路 16:22 Let the riding do the talking and you've said enough
  • CPet
    Advanced
    CPet op 5 maart 2013 路 12:02
    Ik zoek ze nog voor les trois Vallees. Heb wel het al om geprezen book van didier givois maar een paar nette kaarten 馃槂))) Misschien is er wat nieuws?
    Let the snow come!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 5 maart 2013 路 12:52 May the powder be with you.
  • CPet
    Advanced
    CPet op 5 maart 2013 路 13:31
    @meteomorris, bedankt voor de reactie maar tja dat is het punt: Produit à paraître prochainement
    dus: komende en niet op voorraad! Is al enige tijd zo. Nog andere adressen zou er mee geholpen zijn.
    Let the snow come!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 5 maart 2013 路 13:37
    @CP. Hier misschien? http://www.jvw.nl
    May the powder be with you.
  • CPet
    Advanced
    CPet op 5 maart 2013 路 15:24
    @meteomorris, heb ik inderdaad al geprobeerd. Heb daar in het verleden ook het boek van didier vandaan. Nee het valt niet mee om die kaart te vinden. Baal er wel van. Gaan er over 2 weken heen en wil wat planningen maken zodat we wat mogelijkheden hebben afhankelijk van weer, lawine bericht en misschien gids.

Misschien iemand op het forum die mij er aan kan helpen? Mag gerust een gebruikte zijn mits hoogte lijnen nog goed zichtbaar zijn.

Wie o wie?
    Let the snow come!
  • CPet
    Advanced
    CPet op 5 maart 2013 路 15:26
    Les Trois-Vallees/Modane/Pnr de la Vanoise résistante (Gps)
    deze dus!
    Let the snow come!
  • Opa
    Advanced
    Opa op 5 maart 2013 路 17:11
    Om te plannen kun je hier al eens flink stoeien: http://www.geoportail.gouv.fr/accueil
    Age is a matter of mind: if you don't mind it doesn't matter!
  • CPet
    Advanced
    CPet op 6 maart 2013 路 10:09
    @Opa, olso thanks!
    Let the snow come!
  • jelmer
    Advanced
    jelmer op 9 maart 2013 路 08:54
    Weet niet waar je woont maar in deventer is een goed kaartenwinkeltje die vaak veel al op voorraad heeft!
  • CPet
    Advanced
    CPet op 9 maart 2013 路 09:26
    @jelmer, bedankt voor de tip. Misschien heb je een naam en of telefoonnummer. Kan ik ze even bellen gezien dat ik in De Kwakel (bij Aalsmeer de mooiste bloemenstad van de wereld) woon.

Groet.
    Let the snow come!
  • ieism
    Tourist
    ieism op 9 maart 2013 路 10:53
    Kaartenwinkel op de Overtoom Amsterdam al geprobeerd @CP? Die hebben best veel liggen, ik ben de naam ff kwijt..
    splitfest.nl
  • CPet
    Advanced
    CPet op 9 maart 2013 路 10:58
    @ieism JVW bedoel je. Tja allang gedaan lees topic. Toch bedankt voor de hulp!
    Let the snow come!
  • ieism
    Tourist
    ieism op 9 maart 2013 路 11:17
    Aha. JVW klonk helemaal niet als Pied a Terre, vandaar dat ik het niet had gezien. 馃槂

Ik zal even kijken of ik online een bestand kan vinden, dan kan ik die eventueel op grootformaat voor je printen. Kan je 'm ophalen in Amstelveen.
    Is niet zo handig als een kaart omdat je het minder makkelijk kan vouwen, maar beter dan niets toch?

Ben niet zo thuis in Frankrijk maar je moet Savoie hebben toch? Of is het Haute Savoie?
    splitfest.nl
  • CPet
    Advanced
    CPet op 9 maart 2013 路 12:16
    @ieism het moet zijn Savoie, Frankrijk Haute ligt te hoog. Als jij mij kan helpen helemaal toppie! Wil hem zeker bij je afhalen geen probleem.
    Let the snow come!
  • ieism
    Tourist
    ieism op 9 maart 2013 路 12:24
    Ben 25K kaarten van IGN aan het binnenhalen, maar het is meteen heel Frankrijk dus dat gaat wel een dag of twee duren 馃槂

Ik beloof niets want soms zijn de bestanden gewoon niet te openen, maar meestal lukt het me wel. Ik laat het weten.
    splitfest.nl
  • jelmer
    Advanced
    jelmer op 9 maart 2013 路 23:28
  • Allart
    Beginner
    Allart op 10 maart 2013 路 10:17
    @ieism: ik heb een file van +/- 25gig binnengehaald met de 1:25.000 van IGN, heb jij toevallig een index gevonden? 11755 files doorzoeken is wat onhandig 馃槈
    Het is pas gevaarlijk als het misgaat... ;-)
  • ieism
    Tourist
    ieism op 13 maart 2013 路 10:39
    @CP

Ik heb je kaart gevonden, zal 'm vanmiddag even uitprinten. Stuur maar even een PB dan kunnen we een afspraak maken om af te halen.
    splitfest.nl
  • ieism
    Tourist
    ieism op 13 november 2013 路 11:24
    Kwam deze ook nog tegen, voor zo'n beetje de gehele alpen: Wel heel functioneel, je kan routes intekenen en exporteren. maar ik weet nog steeds niet hoe nauwkeurig de schaal is. Er staat niet echt veel detail op namelijk.

http://alpenkarte.eu
    splitfest.nl
  • Grim3
    Advanced
    Grim3 op 13 november 2013 路 13:33
    Of waarom niet in het nederlands via http://www.skisluts.be/skisluts-discover
    馃槈
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 13 november 2013 路 14:13
    @grim3: sweet!
    knowledge is powder
  • LievenD
    Tourist
    LievenD op 13 november 2013 路 16:33
    Ik vroeg me een tijdje geleden ook al af hoe nauwkeurig dergelijke sites zijn maar toen geen antwoord gehad op mijn vraag hier.

Op http://alpenkarte.eu zie ik bv. dwars door de kom van Flaine een lijn lopen (veroorzaakt door onnauwkeurigheid bij aansluiting van verschillende metingen) die mij doet vermoeden dat de hoogtelijnen gebaseerd zijn op SRTM3. Hoogte is dus opgemeten met radar-technologie door de Shuttle met per breedte/lengtegraad 1200 meetpunten, wat in de Alpen ongeveer overeenkomt met 1 meting per rechthoek van 65m x 92m.

Zelfs al zouden er geen meetfouten zijn (veroorzaakt door bomen etc), dan nog lijken dergelijke kaarten mij vooral goed als algemene indicatie voor een gebied, maar niet echt voor het uitstippelen van routes. Of ziet iemand dat anders?
  • ieism
    Tourist
    ieism op 13 november 2013 路 17:44
    Ik weet vrij zeker dat het soms onnauwkeurig is, maar toch zijn het handige tools voor de voorbereiding. Ik denk dat dit steeds meer gebruikt zal worden.

Omdat er soms al routes instaan, of hutten. En je kan op naam zoeken, dus in 30 seconden heb je het voor je. Omdat de verdeling in 30/35/40 graden best handig en overzichtelijk is. Omdat er soms een laag met Google Earth inzit, waarop je meteen veel meer kan zien. Omdat je kan exporteren naar een GPS apparaat.

Ik zou er zeker altijd een 25K kaart bij pakken voordat je echt een gebied in gaat of definitief een route maakt, maar voor thuis een beetje koekeloeren is dit wel handig.

Uitzondering zijn volgens mij http://www.geoportail.gouv.fr/ en map.geo.admin.ch die wel echt tot niveau 1:25000 gaan.
    splitfest.nl

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro