Echo op 22 april 2013 · 10:01
Wij gaan nu (onverwacht!!!) voor de 10e keer. In het begin was het lekker kleinschalig, gezellig feestje aan het eind van de dag in de kleine feesttent. Kinderen naar de kidsclub, heerlijk.
Nu is de feesttent een megagrote evenemententent, moet je als je niet bij de juiste organisatie hebt geboekt een armbandje kopen om daar een biertje te kunnen drinken, staan er 's middags hekken om de 360 bar op de piste omdat daar Dj's draaien en is het dorp steeds drukker geworden met jongelui die af en toe luidruchtig kunnen zijn.
Het is van een laatste skiweek van het seizoen met gelijkgestemden verworden tot een partyfestijn.
Maar....... als je komt om te skiën/boarden hoef je daar niet aan mee te doen natuurlijk. Elk jaar tot nu toe nog gesneeuwd tijdens de week en de condities zijn op dit moment top. Volgens mij is dit qua sneew de beste week ooit.... Op de pistes ( en off) merk je weinig tot niets van het oranje feestgedruis hoor...
Nu de hamvraag: De moeite waard om een weekend heen te rijden....?
Als je tijd, geld en zin hebt om 1100 km te karren voor een paar dagen sneeuw, een paar wepowderaars te ontmoeten, JA.
Het is laat in het seizoen (kans op papsneeuw), maar veel andere keus heb je niet denk ik? Andere opties zijn Tignes of andere gletschergebieden...
Ben en ik staan in ieder geval elke ochtend als eerste bij de lift.... 😃 poederrijden is zo laat in het seizoen niet helemaal meer je van het, maar zoals geschreven, elk jaar nog lekker off-piste kunnen rijden....(beperkt weliswaar..maar ach...)
Oh ja, voor ik het vergeet....het gros van de bezoekers verlaat de piste alleen om een biertje te drinken of de wc te bezoeken...
Do or do not, there is no try (Yoda)