Dutch week Valtho

• skiester
    Advanced
    skiester op 19 april 2013 · 15:18
    Hi ik was benieuwd of er nog meer mensen in Valtho zitten met Dutchweek. Ik zit er met een hele zooi skis, zowel Whitedot dikke bakken (ook wat R&D skis die nog niet in productie zijn) en Kneissl piste skis. Dus wie wat wil proberen cq een biertje wil drinken: schiet me ff een berichtje!
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 19 april 2013 · 16:56
    Ik heb wel het idee om een paar dagen langs te komen. Tentje opzetten in Moutiers en dan vroeg in de ochtend naar boven rijden.
    Maar eerst even m'n knie testen komende week.
  • Benski
    Advanced
    Benski op 19 april 2013 · 17:38
    Eric en ik zijn er sowieso Aimee
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 19 april 2013 · 17:50
    twijfel...
  • RobinN
    Advanced
    RobinN op 19 april 2013 · 20:10
    Aaaaah.
    Waar het wit is, is een weg.
  • Echo
    Advanced
    Echo op 19 april 2013 · 22:23
    Denk je nou echt dat ik hier openlijk ga verkondigen dat ik enz, enz.... 😃 We gaan wel een biertje drinken, OK? Maar aan de andere kant...kom maar op met die Whitedots.... 😃
    Do or do not, there is no try (Yoda)
  • RobinN
    Advanced
    RobinN op 20 april 2013 · 10:04
    Zou je dat nou wel doen Eric, verslavingsrisico enzo..
    Waar het wit is, is een weg.
  • Echo
    Advanced
    Echo op 20 april 2013 · 12:20
    Ik hou er van om dingen uit te proberen... maar heb ook zelfdiscipline, karakter, overtuiging, wilskracht.... ik ben niet zo snel verslaafd 😃. En anders hebben we altijd nog het 12 stappen Minnesota model, CRA (cognitive reinforcement appraoch)....
    Maar ik ben ook best wel open-minded....dus....
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 20 april 2013 · 14:37
    Ben er ook bij, samen met een heleboel mooie Jones plankjes. Biertje doen lijkt me gezellig, mijn witte poederverslaving blijft echter beperkt tot de H2O variant. Hoop dat daarvan nog wat te scoren zal zijn die week. 😉
  • Echo
    Advanced
    Echo op 20 april 2013 · 15:08
    Om het makkelijk te maken, kopieer onderstaand en plak in een nieuwe reactie en vul je gegevens aan. Kunnen we wellicht ook afspreken om de hike rechts naast de Col te doen (Pointe de Thorens) of de Bouchet....of de... of de... of de....

Skiester/ Aimée nul zes
    Echo / Eric nul zes 53 213 856
    Benski / Ben nul zes ......
    Erwin / Erwin nul zes .....
  • Benski
    Advanced
    Benski op 21 april 2013 · 00:05
    06 20436970
  • Echo
    Advanced
    Echo op 21 april 2013 · 00:39
    blijft moeilijk hè, lezen.... 😉

Skiester/ Aimée nul zes
    Benski / Ben nul zes 20 436 970
  • ieism
    Tourist
    ieism op 21 april 2013 · 08:44
    Vraagje Eric & Aimee,

Is dit leuk om een weekend heen te rijden, of is het meer een party ding met oranje toeters?
    splitfest.nl
  • skiester
    Advanced
    skiester op 22 april 2013 · 09:22
    geen idee! Tis voor mij de eerste keer Dutchweek!

Maar hoe dan ook als er goede sneeuw ligt: laat die lui met die oranje toeters maar in de party tent staan.

Skiester/ Aimée nul zes 52 32 88 36
    Benski / Ben nul zes 20 436 970
  • Echo
    Advanced
    Echo op 22 april 2013 · 10:01
    Wij gaan nu (onverwacht!!!) voor de 10e keer. In het begin was het lekker kleinschalig, gezellig feestje aan het eind van de dag in de kleine feesttent. Kinderen naar de kidsclub, heerlijk.
    Nu is de feesttent een megagrote evenemententent, moet je als je niet bij de juiste organisatie hebt geboekt een armbandje kopen om daar een biertje te kunnen drinken, staan er 's middags hekken om de 360 bar op de piste omdat daar Dj's draaien en is het dorp steeds drukker geworden met jongelui die af en toe luidruchtig kunnen zijn.
    Het is van een laatste skiweek van het seizoen met gelijkgestemden verworden tot een partyfestijn.

Maar....... als je komt om te skiën/boarden hoef je daar niet aan mee te doen natuurlijk. Elk jaar tot nu toe nog gesneeuwd tijdens de week en de condities zijn op dit moment top. Volgens mij is dit qua sneew de beste week ooit.... Op de pistes ( en off) merk je weinig tot niets van het oranje feestgedruis hoor...
    Nu de hamvraag: De moeite waard om een weekend heen te rijden....?
    Als je tijd, geld en zin hebt om 1100 km te karren voor een paar dagen sneeuw, een paar wepowderaars te ontmoeten, JA.
    Het is laat in het seizoen (kans op papsneeuw), maar veel andere keus heb je niet denk ik? Andere opties zijn Tignes of andere gletschergebieden...
    Ben en ik staan in ieder geval elke ochtend als eerste bij de lift.... 😃 poederrijden is zo laat in het seizoen niet helemaal meer je van het, maar zoals geschreven, elk jaar nog lekker off-piste kunnen rijden....(beperkt weliswaar..maar ach...)

Oh ja, voor ik het vergeet....het gros van de bezoekers verlaat de piste alleen om een biertje te drinken of de wc te bezoeken...
  • skiester
    Advanced
    skiester op 22 april 2013 · 10:59
    Klinkt goed eric! First chair: Bring it on!
  • robbert
    Advanced
    robbert op 22 april 2013 · 15:13
    Volgens mij is dit qua sneew de beste week ooit....

Het is laat in het seizoen (kans op papsneeuw),

poederrijden is zo laat in het seizoen niet helemaal meer je van het, maar zoals geschreven, elk jaar nog lekker off-piste kunnen rijden....(beperkt weliswaar..maar Echo op 22 apr. 2013 10:01

Ach tja wat zijn nou de beste condities, smaken verschillen 😉
  • Echo
    Advanced
    Echo op 22 april 2013 · 15:41
    Volgens mij is dit qua sneew de beste week ooit....
    Het is laat in het seizoen (kans op papsneeuw),
    poederrijden is zo laat in het seizoen niet helemaal meer je van het, maar zoals geschreven, elk jaar nog lekker off-piste kunnen rijden....(beperkt weliswaar..maar Echo op 22 apr. 2013 10:01

Ach tja wat zijn nou de beste condities, smaken verschillen 😉 robbert op 22 apr. 2013 15:13

Ik bedoel dus niet de beste poedercondities, maar ik vergelijk alle DUTCHWEEK edities met dit jaar en dan lijkt mij gezien de sneeuwhoeveelheid en temperaturen van de afgelopen tijd DEZE editie van de DUTCHWEEK er ruim bovenuit te springen. Als je super off-piste condities zoekt moet je hier niet zijn....

Niet al mijn quotes uit zijn verband rukken en zelf samenstellingen gaan maken hè... 😃
  • freek
    Beginner
    freek op 22 april 2013 · 15:59
    Ik ga ook een weekje buurten! Maar met vriendin en die vindt freeriden maar niks, dus ik laat 3-eenheid braaf thuis en probeer eens een week te genieten van piste, zon en een drankje en een dansje mee te pakken 😉
  • Tim1
    Advanced
    Tim1 op 22 april 2013 · 20:39
    En als er geen poeder is dan doe je gewoon dit 😀
  • CorD
    Beginner
    CorD op 22 april 2013 · 21:22
    Condities zijn volgende week perfect, er wordt weer sneeuwval verwacht. Helaas kan ik er niet bijzijn maar heb wel veel zin om volgend jaar te gaan.
    Think with powder
  • freek
    Beginner
    freek op 22 april 2013 · 21:30
    Als in regen tot 2800m 😉 Als ik daar dan ben zie ik dan toch liever zon en strakblauwe hemel ipv regen 😉
  • Echo
    Advanced
    Echo op 22 april 2013 · 21:50
    @freek ik zeg; ontbijtje op bed, zacht gekookt eitje, croissantje, verse jus. Jij first chair en voor ze het weet ben je weer terug en kan je samen van de zon en strakke pistes genieten.
    3-eenheid...don't leave home without it 😃
  • freek
    Beginner
    freek op 22 april 2013 · 22:08
    [mention="/profile/1432"][mention=1432]@freek[/mention][/mention] ik zeg; ontbijtje op bed, zacht gekookt eitje, croissantje, verse jus. Jij first chair en voor ze het weet ben je weer terug en kan je samen van de zon en strakke pistes genieten.
    3-eenheid...don't leave home without it 😃 Echo op 22 apr. 2013 21:50

fuck je hebt gelijk @echo!! 😃
  • skiester
    Advanced
    skiester op 22 april 2013 · 22:09
    @Echo lol jij weet hoe het werkt! Meestal werkt dan...
  • Echo
    Advanced
    Echo op 22 april 2013 · 22:31
    @skiester wacht maar af...geduld is een schone zaak 😉
  • ieism
    Tourist
    ieism op 23 april 2013 · 09:29
    Denk dat ik toch maar wel ga. Ik geloof dat er een miljoen mensen naar Amsterdam gaan komen voor één of andere feestdag, dus ik wil liever niet thuis zijn als ze mijn huis afbreken en mijn stoep onderkotsen.

Dat betekend dat ik nog een plek in de auto heb, en volgens mij heb ik een appartementje geboekt waar ook wel twee personen in kunnen. Dus als iemand nog een paar dagen epic pistekrassen wil doen...

Donderdagnacht vertrekken, en ik denk maandag of dinsdag weer terug.
    splitfest.nl
  • skiester
    Advanced
    skiester op 23 april 2013 · 18:44
    @ieism als je maandag terug bent mis je het kotsen niet!
  • Echo
    Advanced
    Echo op 23 april 2013 · 20:58
    Skiester/ Aimée nul zes 52 32 88 36
    Echo / Eric nul zes 53 213 856 Temples du Soleil (gegeven paard enz....) za t/m za
    Benski / Ben nul zes 20 436 970 Village Montana za t/m za
    ieism / Ivar nul zes...... vr tm/ di
  • Echo
    Advanced
    Echo op 23 april 2013 · 21:32
    En als je ECHT klaar bent (lees liften dicht), dan is dit er nog te doen.... 😉

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro