welke walkie talkie?

• rdrck
    Advanced
    rdrck op 29 september 2013 路 20:59
    wepowder-aars

welke walkie talkie kunnen jullie aanbevelen?

thnx
    rdrck
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 29 september 2013 路 21:31
    Wat wil je ermee doen? 馃槂
  • Ogre/Robbert
    Beginner
    Ogre/Robbert op 29 september 2013 路 21:55
    Midland

5Watt series

(Wel netjes je zend vergunning halen he)
    may the pow be with you
  • poling
    Beginner
    poling op 29 september 2013 路 22:30
    @emmer, lijkt me duidelijk . lange afstandsdammen!

we hebben net een topic achter de rug waar suggestiviteit aanstichter werd van een minder relaxte toon. laten we dat proberen te vermijden door te leren.
    klinkt wat hoogdravend wellicht maar wat mij betreft is de toon die we hanteren en willen hanteren op het forum iets waar we ook aan kunnen werken.
    ik neem ook direct aan dat geen offense was ofzo. zie het ook niet als een terechtwinzing maar een tip of iets 馃槂 niks zwaars
    voor ik iets o mn geweten heb 馃槈

ik gebruik zoals jij overduidelijk ook geen walkie talkies dus verder geen advies.
    alboewel de franse band best leuk muziek gemaakt maar ook daar kan ik geen advies geven vwb album 馃榾
  • Condratos
    Advanced
    Condratos op 29 september 2013 路 22:43
    Wat Ogre/Robbert zegt. Had setje uit de US en die deden het prima. Helaas nauwelijks gebruikt en van kamer gestolen...
    鈥楨n quittant le domaine skiable vous gagnez votre responsabilit茅鈥
  • Vinnie
    Advanced
    Vinnie op 30 september 2013 路 00:01
    Ben ook wel benieuwd wat hier uit gaat komen, ik wil eigenlijk volgens seizoen hier meer mee gaan doen omdat , mits goed gebruikt, een extra kans is om veiliger onderweg te zijn met je groep.

hier een interessant artikel van wildsnow over het onderwerp:

http://www.wildsnow.com/5854/2-way-radios-walkie-talkie-review/...
    Sharing Secrets, Sharing freedom!
  • sanno
    Tourist
    sanno op 30 september 2013 路 07:33
    heb zelf twee paar (1 EU, 1 VS) en ken best flink wat mensen die ze ook hebben, maar eigenlijk zelden in de sneeuw gebruikt. Kan handig zijn met training / filmen / fotoshoot, maar als je voor de keuze staat extra lens/flitser of radio dan blijft de radio thuis en blijkt het ook wel zonder te kunnen.
    Het beste gebruik dat ik er van gemaakt heb is het vinden van andere bij de apresski.
    Toerisski
  • Allart
    Beginner
    Allart op 30 september 2013 路 08:08
    Ik gebruik deze: http://www.409shop.com/409shop_product.php?id=107033...
    En wat @Ogre/Robbert zegt 馃槈
    Het is pas gevaarlijk als het misgaat... ;-)
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 30 september 2013 路 08:46
    [mention="/profile/215"]@poling[/mention]: ik kan je niet goed volgen 馃槈
    Ook voor lange afstands-dammen (in de poeder ga ik van uit, op dit forum) maakt het uit of je in dezelfde helling zit, of dat er een berg tussen zit. In het eerste geval red ik het hopelijk met mijn Lidl setje van €25 als er niet al teveel bomen staan. In het tweede geval heb ik een apparaat nodig met een zendvermogen van 5 watt, waar je inderdaad een zendvergunning voor nodig hebt anders riskeer je een forse boete.

En verder, zou je met die 'Franse band' ook wat specifieker kunnen zijn? 馃槂 Bedoel je de Franse 47 MHz-band waar veel muziek in zit? Als band vind ik namelijk alleen maar Engelse of Amerikaanse bandjes.

Die topics worden ellenlang als we niet duidelijk zijn en langs elkaar heen praten 馃槈

Er is trouwens al eens een gelijksoortig topic geweest: http://wepowder.nl/forum/topic/26849 馃榾
  • ffKnallen
    Advanced
    ffKnallen op 30 september 2013 路 10:09
    Grote probleem is dat iedereen in een ski gebied die dingen gebruikt en je constant op alle kanalen mensen hoort praten...en daar moet je dan je eigen vrienden tussen door zien te horen! Maar wij hebben ze redelijk vlot weer uitgezet omdat we gek werden van dat constante gepraat!
  • JustFrank
    Advanced
    JustFrank op 30 september 2013 路 10:39
    "privacy codes" kunnen hier een uitkomst bieden. hierdoor worden geluid op hetzelfde kanaal maar met geen of ander privacy code onderdrukt. Moderne porto's hebben 22kanalen en 121 privacy settings.... dat geeft toch heel wat mogelijkheden....
    Life is Good! Enjoy the Ride!
  • tjoep2
    Beginner
    tjoep2 op 30 september 2013 路 10:55
    Ik heb onlangs een stuk of 6 van deze gekocht: http://www.409shop.com/409shop_product.php?id=107191... (+programmeerkabel voor +/- 100€ all in)
    Voor deze prijs werken ze echt wel super. Vergeleken met de walkie talkies van een maat die 4 keer zoveel hadden gekost werken ze even goed. Ze geraken ongeveer even ver qua afstand. Hij heeft wel een paar functies meer (trillen etc) en omgekeerd (programmeerbaar)
    Ik zou echter wel nog wel iets betere kopen de volgende keer. (UV-5RA+ of UV-82)

wouxun heeft trouwens ip55 (beetje waterdichte), maar zijn iets duurder. Mijn baofeng's zonder ip55 certificering hebben al een aantal keer onder de sneeuw gelegen en werken nog naar behoren.

(over dat Frans album: Air - Talkie Walkie?)
  • Allart
    Beginner
    Allart op 30 september 2013 路 11:13
    Ik heb onlangs een stuk of 6 van deze gekocht:
    wouxun heeft trouwens ip55 (beetje waterdichte), maar zijn iets duurder. Mijn baofeng's zonder ip55 certificering hebben al een aantal keer onder de sneeuw gelegen en werken nog naar behoren.
    (over dat Frans album: Air - Talkie Walkie?) tjoep2 op 30 sep. 2013 10:55

Die wegen ook wat meer 馃構
  • Vinnie
    Advanced
    Vinnie op 30 september 2013 路 11:36
    @tjoep2 heb je ze ook al in het terrein getest (inclusief de PTT oortjes?) wel benieuwd naar.

je kan je opzich weinig builen vallen voor de prijs, maar toch!
    Sharing Secrets, Sharing freedom!
  • jago
    Advanced
    jago op 30 september 2013 路 15:01
    ik heb nog 2x midland walkie talkies liggen als je geinteresseerd bent...zijn in goede staat en amper gebruikt... (zijn amerikaanse met ongeveer 20 km bereik).
  • tjoep2
    Beginner
    tjoep2 op 30 september 2013 路 15:51
    [mention="/profile/11692"][mention="/profile/11692"]@tjoep2[/mention][/mention] heb je ze ook al in het terrein getest (inclusief de PTT oortjes?) wel benieuwd naar.Vinnie op 30 sep. 2013 11:36
    Ja, al een paar weken mee gaan boarden. Geen idee hoever het eigenlijke bereik was. De test tegenover de andere walkie was in het dorp, niet op de pistes. En ook niet gebruikt met oortjes, vind ik persoonlijk te irritant. Aangezien ik wel eens een walkie durf te verliezen heb ik ook vooral op de prijs gelet. Zou nu toch de duurdere durven kopen. zoals: http://www.aliexpress.com/item/5W-two-way-radio-BAOFENG-UV-5RA-dual-ba...
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 30 september 2013 路 16:01
    ik heb nog 2x midland walkie talkies liggen als je geinteresseerd bent...zijn in goede staat en amper gebruikt... (zijn amerikaanse met ongeveer 20 km bereik). jago op 30 sep. 2013 15:01

PM
  • chilo
    Tourist
    chilo op 30 september 2013 路 16:11
    Ik gebruik bij opnames altijd de Brondi FX-400 pro. Het is een gewoon consumentenmodelletje, alleen dan met iets meer power en (ook echt heel handig) een accu in plaats van batterijen. Ze zijn vrij lastig verkrijgbaar, maar als je ze hebt, zijn ze top.

Als er een berg tussen zit of er zijn veel mensen (met walkietalkies) op de berg, is het bereik vaak een beetje minder, maar om je een voorbeeld te geven: in Ischgl kon ik vanaf de Idalp gewoon lullen met Alp Trida. (check de kaart maar eens, best ok)

http://www.brondi.it/en/blog/products/fx-400-fx-400-professional/...
    My Life Is Better Than Your Vacation!
  • poling
    Beginner
    poling op 1 oktober 2013 路 08:46
    [mention="/profile/215"][mention=215]@poling[/mention][/mention]: ik kan je niet goed volgen 馃槈

nou je vraagt naar the obvious. als ieamand hier vraagt naar een walkie talkie lijkt het me logisch wat ie wil gaan doen.

de rest was refererend naar een recent topic genaamd kastle.

vwb die franse band. idd me bad, bedoelde Walkie Talkie van Air.
  • Rob64
    Advanced
    Rob64 op 2 oktober 2013 路 22:40
    Maak gebruik van de hier al eerder genoemde Boafeng UV 5R destijds besteld bij 409shop. Prima toestel voor een mooie prijs en een goede levering. We maken daarbij gebruik van de frequenties die zijn "vrijgegeven".
  • Chiel11
    Tourist
    Chiel11 op 2 oktober 2013 路 23:56
    Ik gebruik deze, niet geheel legaal in Europa. Eingelijk alleen in Canada, voor bepaalde canalen heb je zelfs in de US een vergunning nodig. Maar wel goed bereik. Goedkoper als bellen in iedergeval... http://www.motorolasolutions.com/US-EN/Business+Product+and+Services/T...
  • Allart
    Beginner
    Allart op 3 oktober 2013 路 17:47
    @robdeleeuw welke frequenties gebruik jij in welke landen?
    "vrijgegeven" is een ruim begrip in sommige landen 馃槈
    Ik gebruik deze:
    Land Band Frequentie
    Oostenrijk 2 meter 138,200 - 138,450
    Oostenrijk 70 cm 433,050 - 434,790
    Frankrijk 2 meter 138,000 - 144,000
    Frankrijk 70 cm 433,050 - 434,790
    Zwitserland 2 meter 165,200 - 169,400
    Zwitserland 70 cm 433,250 - 434.500
    Italië 70 cm 433,050 - 434,790
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 3 oktober 2013 路 19:45
    ik gebruik in de bergen , zomer en winter, (bijna) altijd een walkie-talkie. Kostendrukkend én snel. Je moet wel een kanaaltje zien te vinden waar niet veel volk op zit OF ver weg genoeg van het neuzelgepeupel 馃槂
    sbs roelz
  • Haas
    Expert
    Haas op 4 oktober 2013 路 00:25
    Grote probleem is dat iedereen in een ski gebied die dingen gebruikt en je constant op alle kanalen mensen hoort praten...en daar moet je dan je eigen vrienden tussen door zien te horen! Maar wij hebben ze redelijk vlot weer uitgezet omdat we gek werden van dat constante gepraat! ffKnallen op 30 sep. 2013 10:09

Haha, dan ga je niet ver genoeg de backcountry in!!
    There are no secrets, only information you don't yet have...!!
  • Haas
    Expert
    Haas op 4 oktober 2013 路 00:33
    Als je trouwens een apparaat hebt waarbij je op de 161.300 Mhz kan zenden. Kun je die freq. In zwitserland gebruiken om de bergredding te roepen.
    De wallekie tallekie van rob kan dat net zoals die van mezelf trouwens.
    Bij mij is trouwens redelijk vaak gebleken dat de pmr met z'n 500 mw net iets te weinig zendvermogen heeft.
    There are no secrets, only information you don't yet have...!!
  • Allart
    Beginner
    Allart op 4 oktober 2013 路 07:35
    Als je trouwens een apparaat hebt waarbij je op de 161.300 Mhz kan zenden. Kun je die freq. In zwitserland gebruiken om de bergredding te roepen. Haas op 4 okt. 2013 00:33
    Die heb ik er inderdaad in staan, maar durf niet te zeggen of je met 4W voldoende bereik hebt om die in te schakelen, gelukkig nog nooit hoeven proberen...
  • tjoep2
    Beginner
    tjoep2 op 4 oktober 2013 路 09:37
    Kan je deze hulp frequenties voor andere landen ook ergens terugvinden? Lijkt me inderdaad handig om te programmeren.

btw: net een Baofeng UV-B5 besteld op aliexpress. Na het lezen van wat reviews op http://hamgear.wordpress.com/ was ik ervan overtuigd dat de extra wattage er enkel voor zorgt dat de batterij sneller leeg is bij de UV-82 die ik eerst wou bestellen. En ik denk niet dat ik die extra frequenties op UHF (470 MHz tot 520 MHz) echt nodig heb die de UV-82 & UV-5R bieden.
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 4 oktober 2013 路 10:26
    Vraagje: Deze dingen kunnen ook je pieper signaal verstoren toch? Hebben jullie dan allemaal zo'n los praat ding (hoe heet dat?/zie foto) er aan zitten en de porto zelf zo ver mogelijk van je pieper vandaan in je rugzak?

• Allart
    Beginner
    Allart op 4 oktober 2013 路 14:47
    Ik heb eens een pieper samen met een portofoon begraven om dit te testen.
    Vond geen noemenswaardig verschil, maar ik heb ook andere verhalen gehoord...
    Ik heb ooit van @Opa begrepen dat je ze minimaal 50cm uit elkaar moet dragen op je lichaam geloof ik. Mijn porto zit in m'n rugzak met een oortje en microfoon via een draadje.
    @tjoep2: ik heb ze niet kunnen vinden.
  • tjoep2
    Beginner
    tjoep2 op 4 oktober 2013 路 16:27
    @Allart http://fr.wikipedia.org/wiki/Radiocommunication_de_catastrophe... zegt voor Frankrijk 163.100 MHz en 463.100 MHz Maar mss best even ter plaatse vragen voor je vertrekt...

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro