Autobahnen voor gevorderden.

• crashtestdummy
    Tourist
    crashtestdummy op 1 oktober 2013 路 05:02
    @Dutchess: zou zomaar kunnen, die alfa's staan toch meer langs de kant van de weg dan dat ze rijden 馃榾
  • poling
    Beginner
    poling op 1 oktober 2013 路 08:13
    met oog op hard rijden in het buitenland. Vanaf zeer recent stuurt Frankrijk tegenwoordig de boetes wel door in tegenstelling tot vroeger
  • ieism
    Tourist
    ieism op 1 oktober 2013 路 08:53
    In Frankrijk kan je niet echt lekker autobahnen.
    Ze sturen niet alleen de boete door, maar als ze je aanhouden met een beetje behoorlijke snelheids overtreding moet je 'm zelfs meteen afrekenen (don't ask). Heb je het ff niet bij je, dan kan je gewoon je auto laten staan. Dus zorg dat je in ieder geval een creditcard met €1500 limiet bij je hebt, anders is het einde poedertrip.
    splitfest.nl
  • tomasdehoog
    Advanced
    tomasdehoog op 1 oktober 2013 路 09:06
    @poling @Ieism Zeggen jullie dat van dat doorsturen uit eigen ervaring? Heb m nog nooit gehad en dit verhaal hoor ik elk jaar minimaal 1x. Al een jaar of 10.... Maar nog nooit een boete gezien...
  • ieism
    Tourist
    ieism op 1 oktober 2013 路 09:20
    Yep, ik had er één van deze zomer in de bus. Was ook voor het eerst. Ik durf niet te beweren dat ze 'm altijd doorsturen, misschien voor wat lagere bedragen niet?
    splitfest.nl
  • tomasdehoog
    Advanced
    tomasdehoog op 1 oktober 2013 路 09:35
    Gatver... 馃構
  • lennart75
    Expert
    lennart75 op 1 oktober 2013 路 09:54
    Met Frankrijk geen ervaring maar Duitsland en Oostenrijk sturen de boete gewoon door. En ik geloof dat tegenwoordig of binnenkort dat via het CJIB gaat. Dus geen ontsnappen meer aan...

http://www.anwb.nl/rechtshulp/op-vakantie/met-de-auto-op-reis/boete-bu...
  • psd
    Tourist
    psd op 1 oktober 2013 路 10:00
    Over boetes gesproken. Wat denken jullie van het vignet in Oostenrijk. Niet vast geplakt op de ruit is 120 euro

Indien het vignet niet op de juiste manier is aangebracht dan kann dat leiden tot een boete van max. € 120,-. Bij misbruik van het vignet kan dit bedrag oplopen tot max. € 240,-. Worden de bedragen niet voldaan dan kan de boete van € 300,- tot € 3.000,- oplopen.(Bron austria.info)
  • doov
    Advanced
    doov op 1 oktober 2013 路 10:17
    [mention="/profile/215"][mention=215]@poling[/mention][/mention] [mention="/profile/3414"][mention=3414]@Ieism[/mention][/mention] Zeggen jullie dat van dat doorsturen uit eigen ervaring? Heb m nog nooit gehad en dit verhaal hoor ik elk jaar minimaal 1x. Al een jaar of 10.... Maar nog nooit een boete gezien... tomasdehoog op 1 okt. 2013 09:06

Dat is recent gewijzigd !
    Daar komt nog bij dat de boetes fors verhoogd zijn. Starttarief 270 eu.
    Helaas.
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 1 oktober 2013 路 10:20
    ... Wat ik wel mis, is de night vision uit mijn Saab, oftewel, alles dimmen qua informatie en verlichting. Rijdt 's-nachts echt fijn, met enkel de km-teller verlicht. osirus op 30 sep. 2013 22:11
    De rooie 'naval-warzone' verlichting van volkswagen is fijn maar haalt het niet bij Saabs night-vision. Wat een vinding is dat. Geen kermisverlichting, alleen de kern verlicht. Asfalt en een stuk van je km-teller. Heer-lijk!
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • doov
    Advanced
    doov op 1 oktober 2013 路 10:20
    Wat cruisecontrole betreft is de adaptive cc een uitkomst. Mijn pa heeft het nu in zijn Volvo XC70 D5 summum automaat met adaptive cc. Dat werkt echt perfect. Geef een snelheid aan en je hebt je voeten niet meer nodig. SaintUsuge op 30 sep. 2013 20:11

Dan kan er een nieuwe paragraaf aan het boek over de Volvo rijders worden toegevoegd !
  • tomasdehoog
    Advanced
    tomasdehoog op 1 oktober 2013 路 10:42

Helaas. doov op 1 okt. 2013 10:17

Comment? U zegt wat? Dus 10km/h te hard = minimaal 270eu? Of snap ik het niet...
  • SaintUsuge
    Beginner
    SaintUsuge op 1 oktober 2013 路 12:07
    @doov je kunt de afstand instellen die je wilt behouden t.o.v. je voorganger. Het is dus aan de rijder of je wilt gaan drukken of er gewoon netjes achter wilt blijven.
    Overigens is de adaptive cc binnenkort ook gewoon in de nieuwe octavia III te bestellen.
  • Remmie
    Advanced
    Remmie op 1 oktober 2013 路 13:40
    [mention="/profile/215"][mention=215]@poling[/mention][/mention] [mention="/profile/3414"][mention=3414]@Ieism[/mention][/mention] Zeggen jullie dat van dat doorsturen uit eigen ervaring? Heb m nog nooit gehad en dit verhaal hoor ik elk jaar minimaal 1x. Al een jaar of 10.... Maar nog nooit een boete gezien... tomasdehoog op 1 okt. 2013 09:06

Ik was vorig jaar en 2 jaar terug aan de beurt. 1 keer 40km te hard bij koln en 1 keer 50 te hard in de arlbergtunnel om 3 uur s'nachts. Vorig jaar maar eens gaan vliegen en toen mocht ik 160 euro aan overbagage betalen bij transavia op Rotterdam airport. Had ik de Rotterdammers toch even voor oostenrijkers aangezien want die doen daar verder nooit moeilijk over.
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 1 oktober 2013 路 17:00
    De Duitsers sturen de stevige zeker door. En als je je rijbewijs wilt houden gaat er een factor 3 overheen. En dat is een leuke wintersport die je dan betaald. 馃槈
  • doov
    Advanced
    doov op 1 oktober 2013 路 17:21

Comment? U zegt wat? Dus 10km/h te hard = minimaal 270eu? Of snap ik het niet... tomasdehoog op 1 okt. 2013 10:42

Je snapt het goed.

Boetelijstje voor 2013 in Frankrijk.

Snelheidsovertredingen op wegen tot 50km

tot 20 km/h te snel € 68 + 1 strafpunt

Snelheidsovertredingen op andere wegen

1-19 km/h te snel € 135 + 1 strafpunt
    20-29 km/h te snel € 135 + 2 strafpunten
    30-39 km/h te snel € 135 + 3 strafpunten + 3 jaar ontzegging rijbevoegdheid
    40-49 km/h te snel € 135 + 4 strafpunten + 3 jaar ontzegging rijbevoegdheid
    Meer dan 50 km/h te snel € 1.500 + 6 strafpunten + 3 jaar ontzegging rijbevoegdheid + invordering auto

Voor buitenlanders gelden geen strafpunten. Maar dat hebben ze opgelost door additioneel 135 eu per per punt in rekening te brengen. En zo kom je aan 270 eu voor de laagste categorie op de snelweg.
  • ffKnallen
    Advanced
    ffKnallen op 1 oktober 2013 路 17:36
    [mention="/profile/215"][mention="/profile/215"][mention=215]@poling[/mention][/mention][/mention] [mention="/profile/3414"][mention="/profile/3414"][mention=3414]@Ieism[/mention][/mention][/mention] Zeggen jullie dat van dat doorsturen uit eigen ervaring? Heb m nog nooit gehad en dit verhaal hoor ik elk jaar minimaal 1x. Al een jaar of 10.... Maar nog nooit een boete gezien... tomasdehoog op 1 okt. 2013 09:06
    Ik was vorig jaar en 2 jaar terug aan de beurt. 1 keer 40km te hard bij koln en 1 keer 50 te hard in de arlbergtunnel om 3 uur s'nachts. Vorig jaar maar eens gaan vliegen en toen mocht ik 160 euro aan overbagage betalen bij transavia op Rotterdam airport. Had ik de Rotterdammers toch even voor oostenrijkers aangezien want die doen daar verder nooit moeilijk over. Remmie op 1 okt. 2013 13:40

Ja, das balen!

Er zijn een aantal plekken waar je gewoon niet te hard moet rijden:
    - Snelweg in en na Köln (in een aantal informatie borden boven de snelweg zit een flitser, goede navigatie geeft dit aan)
    - Tunnels
    - Bij de ingang van een aantal Oostenrijkse dorpen, daar waar je met 100 aan mag komen vliegen waarna je terug naar 50 moet, zit vaak wel een scherpe bocht bij staat vaak een vaste flitser (geeft de goede navigatie ook aan)
    - Zwitserland (te duur om een boete op te lopen)
  • jago
    Advanced
    jago op 1 oktober 2013 路 18:02
    Over boetes gesproken. Wat denken jullie van het vignet in Oostenrijk. Niet vast geplakt op de ruit is 120 euro
    Indien het vignet niet op de juiste manier is aangebracht dan kann dat leiden tot een boete van max. € 120,-. Bij misbruik van het vignet kan dit bedrag oplopen tot max. € 240,-. Worden de bedragen niet voldaan dan kan de boete van € 300,- tot € 3.000,- oplopen.(Bron austria.info) psd op 1 okt. 2013 10:00

gewoon vastplakken dus...je kan met een raamkrabber hem er binnen een paar tellen vanaf krijgen
  • Remmie
    Advanced
    Remmie op 1 oktober 2013 路 18:25
    [mention="/profile/215"][mention="/profile/215"][mention="/profile/215"][mention="/profile/215"]@poling[/mention][/mention][/mention][/mention] [mention="/profile/3414"][mention="/profile/3414"][mention="/profile/3414"][mention="/profile/3414"]@Ieism[/mention][/mention][/mention][/mention] Zeggen jullie dat van dat doorsturen uit eigen ervaring? Heb m nog nooit gehad en dit verhaal hoor ik elk jaar minimaal 1x. Al een jaar of 10.... Maar nog nooit een boete gezien... tomasdehoog op 1 okt. 2013 09:06
    Ik was vorig jaar en 2 jaar terug aan de beurt. 1 keer 40km te hard bij koln en 1 keer 50 te hard in de arlbergtunnel om 3 uur s'nachts. Vorig jaar maar eens gaan vliegen en toen mocht ik 160 euro aan overbagage betalen bij transavia op Rotterdam airport. Had ik de Rotterdammers toch even voor oostenrijkers aangezien want die doen daar verder nooit moeilijk over. Remmie op 1 okt. 2013 13:40

Ja, das balen!
    Er zijn een aantal plekken waar je gewoon niet te hard moet rijden:
    - Snelweg in en na Köln (in een aantal informatie borden boven de snelweg zit een flitser, goede navigatie geeft dit aan)
    - Tunnels
    - Bij de ingang van een aantal Oostenrijkse dorpen, daar waar je met 100 aan mag komen vliegen waarna je terug naar 50 moet, zit vaak wel een scherpe bocht bij staat vaak een vaste flitser (geeft de goede navigatie ook aan)
    - Zwitserland (te duur om een boete op te lopen) ffKnallen op 1 okt. 2013 17:36

Bij Koln was gewoon dom, er was niemand op de weg en ik kwam met 200 het eerste bord van 100 tegen, toen gas los ipv remmen en bij het tweede bord was het inderdaad raak en toen reed ik nog steeds 140. Kreeg wel een mooie foto meegestuurd dus dat was wel sympathiek van die Duitsers
  • rutgerberge
    Advanced
    rutgerberge op 1 oktober 2013 路 20:46
    Duitsland zo weinig stukken waar je geen snelheidslimiet hebt.
    Vaak 100 110, 130 of 1 van die 3 bij regen... En dat heb je toch ook al snel rondom de powder alerts
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 1 oktober 2013 路 21:19
    Zijn genoeg stukken zonder limiet. A1 grotendeels.
  • evan
    Advanced
    evan op 1 oktober 2013 路 21:37
    In 2006 kon je de Duitse boetes nog gerust negeren. Toen kreeg je er ook al een foto bij.

In bovenstaande VW Golf 1.8 GLS uit 1989 (foto: Kreis Kleve) ben ik begin 2006 met zomerbanden naar Obertauern gereden 馃槂. Nadat dat ding twee maanden had stilgestaan heb ik er nog mee door Kaprun en Zell am See geglibberd en toen via Graz en Wenen teruggereden. Helaas kwam ik er niet veel verder dan Frankfurt mee nadat ik nog net even de 200 km/h had aangetikt. Dankzij de ANWB ben ik toen in een gloednieuwe Golf toch nog veilig thuisgekomen. Was een leuke ervaring om eens met een Duits kenteken in Nederland te rijden 馃槂.
    Worden verkeersboetes in Duitsland nog steeds door decentrale overheden opgelegd? Volgens mij kan (kon?) politie in een bepaalde 'Kreis' niet zien dat je elders een boete hebt openstaan. Als die boetes nu in Nederland door het CJI geïnd worden is er echter geen ontkomen meer aan.
  • rutgerberge
    Advanced
    rutgerberge op 1 oktober 2013 路 22:52
    Zijn genoeg stukken zonder limiet. A1 grotendeels. Haagje op 1 okt. 2013 21:19

Hoe rij jij dan ? 馃槂
  • Simoni
    Tourist
    Simoni op 1 oktober 2013 路 23:09
    [mention="/profile/215"][mention="/profile/215"][mention=215]@poling[/mention][/mention][/mention] [mention="/profile/3414"][mention="/profile/3414"][mention=3414]@Ieism[/mention][/mention][/mention] Zeggen jullie dat van dat doorsturen uit eigen ervaring? Heb m nog nooit gehad en dit verhaal hoor ik elk jaar minimaal 1x. Al een jaar of 10.... Maar nog nooit een boete gezien... tomasdehoog op 1 okt. 2013 09:06

Sinds wanneer dan? Recent nog gepakt aan 185 (met interceptie), 95euro later was 't al voorbij.
  • doov
    Advanced
    doov op 1 oktober 2013 路 23:24
    Ik heb het lijstje van een nederlander die in Frankrijk woont en volgens hem zijn dit de rarieven voor 2013
  • Dipstick
    Dipstick op 13 juli 2017 路 22:53
    Gewelig verhaal 馃槂) Als er nog wat miste was het alleen de auto zonder hoofdsteunen 馃槈
  • Dipstick
    Dipstick op 13 juli 2017 路 22:57
    Maar effe serieus he. Ik zie zoveel mensen echt zo belachelijk traag rijden en reageeren op situaties dat ik me afvraag of deze mensen gewoon veel langzamer denken. Niet persee dat ze dom zijn ofzo maar dat het gewoon 3 a 4 (of 20) seconden duurt voor een gedachte ook daadwerkelijk geregistreerd word waar andere binnen een ogenblik al zien wat er aan de hand is... Beetje vergelijkbaar met autobahn of woonwijk daar in de bovenkamer 馃槈 Dit fenomeen zou de medische wereld eens moeten onderzoeken.
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 14 juli 2017 路 22:00
    Dat komt omdat mensen op de automatische piloot rijden.
    Heb je dat zelf nooit gehad dat je opeens achter het stuur dacht huh fuck ben ik al hier?
    Vaak vind dit plaats op stukken die je iedere dag rijd. Bijv woon werk of het stukje naar de AH
    was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro