Fritschi Vipec - nieuwe tech binding

• MaartenvanderVeen
    Advanced
    MaartenvanderVeen op 11 december 2013 路 19:29
    @sanno Waarom ?

@nero Waarom hoeft een importeur er geen verstand van te hebben ?
  • kristof1
    Tourist
    kristof1 op 12 december 2013 路 08:46
    De importeur van Fritschi heeft ook niet de 'pretentie' om te beweren dat hij er alles van weet, komt voor mij veel sympathieker over dan importeurs die maar rond te pot draaien. TCK (Lowa Benelux) is trouwens ook importeur van oa Marker, Volkl, Leki,.. ! Anyway, ik krijg de Vipec binnen een uurtje voor ' teerst in men handen en de kans is groot dat ik hem toch bestel voor de winkel..., ben benieuwd.... 馃槂
  • mitely
    Expert
    mitely op 12 december 2013 路 08:54
    @maarten,
    dat is nou het leuke aan zo‘n forum...

@teledady
    als je vaker op de Ispo geweest ben, dan moet je eigenlijk weten dat bijna alle produkten die daar uitgesteld zijn geen eindprodukten zijn , maar prototypen zijn (of zoals het heet, Samples )

Welke ski binding heet geen ''plastik'' onderdelen..?
    Wat is eigenlijk plastik..?
    Is jou skischoen ook van plastik..?

wens jullie nog een fijne dag,
    Mitely
  • sanno
    Tourist
    sanno op 12 december 2013 路 12:08
    waarom? dat is inderdaad een goede vraag. Geen idee. Het is een constatering dat vele grotere importeurs eerst kijken naar cijfers, kleuren etc. en heel misschien een beetje zich op ook nog op de hoogte houden van 'hun' assortiment.
    Veelal blijkt dat relevante product informatie zoals softwareupdate van hoofdkantoor via consumenten en detailhandel bij de importeurs lijkt te komen ipv andersom.
    Toerisski
  • Teledaddy2
    Advanced
    Teledaddy2 op 12 december 2013 路 13:14
    @kristof1 Ik kan me niet voorstellen dat je een sympathieke niets wetende adviseur boven en ter zaken kundige prefereert.

@Maarten Ik kom wel eens vaker op de ISPO en zie bij veel merken die hun zaakjes wel voor elkaar hebben dat zij op zijn minst een goed werkend en degelijk exemplaar bij zich hebben.
    Ik kom in ieder geval al zo lang op de ispo dat ik niet meer met twee benen in de valkuil spring van een fabrikant die bezich is een product te ontwikkelen.
  • Dio
    Advanced
    Dio op 21 januari 2014 路 16:41

Life is what happens the moment you put your phone away.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 21 januari 2014 路 18:14
    krijg je ook de bijbehorende handvatten meegeleverd want ik vraag mij af of ik met mijn skistokken die achterbak zo makkelijk in skimodus krijg.
    Toerisski
  • mitely
    Expert
    mitely op 30 januari 2014 路 09:50
    Hallo,
    Hier nog wat extra info over de Vipec...
    Voor de persoon die een dynafit gewend is is het een iets andere bedienung,(instappen ed,)
    maar daar lukt na een paar maal oefenen.
    Wat echter wel een '' probleem'' is , is dat die Dynafit-inserts geen Standaard hebben.
    Het probleem is de positie van de deze Inserts..!!
    Dat betekent dat een Bv. een dynafit en Scarpa met de originele Dynafit-inserts werken, maar de andere Merken schoenen niet. Dat is namelijk zeer belangrijk voor de instelling van de Pins die in de Teen automaat zitten.
    Deze Pins moet je dan goed instellen, die zorgen voor een korrekte Release van de binding.

Afhankelijk van de vorm van de schoen, moet je evt de Front Clip High of de Low
    monteren. deze zorgt ervoor dat de schoen na een frontale releas de Teen-automaat
    ook open gaat.
    Mitely
  • Dio
    Advanced
    Dio op 14 maart 2014 路 10:19
    Anyway, ik heb de stap maar gewaagd. Met veel dank aan de mannen van snowcountry.nl voor de service! Ze zitten nu op m'n BMB-tjes en met de looks zit het in ieder geval wel goed. Over een weekje of twee kan ik ze uitlaten en dan laat ik wel weten hoe ze in de praktijk zijn.

Life is what happens the moment you put your phone away.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 14 maart 2014 路 10:30
    Mooi, hoor!
  • mitely
    Expert
    mitely op 20 november 2014 路 12:54
    De Vipec heeft een Update gekregen...
    Kort overzicht:
    1- Dikkere Pin's van M5 naar M6
    2- Verstellbare pin, gezekerd met een verbeterde zekeringsschroef.
    3- Instap hulp
    4- verbeterde Toe-clip

Zeer goed dat de Fritschir eageert heeft op de feedback van vele gebruikers !!

Alle in omloop zijnde bindingen kan je insturen naar de Fritsche ''winkel'', waar je hem gekocht hebt. De Importeur maakt een update, en stuurt hem weer terug.

voor meer info:

http://www.earnyourturns.com/25921/alpine-touring-update-fritschi-fixe...
    Mitely
  • Teledaddy2
    Advanced
    Teledaddy2 op 3 januari 2016 路 17:48
    Zo dames en heren,

Ik zat nog even te bladeren en kwam dit topic tegen over de Viper.
    Is echt een succesnummer geworden toch?
    Ook in de Alpenlanden is hij nergens meer te bekennen.

Ondertussen ben ik zeerbenieuwd naar iedereen die hem in het buitenland gekocht heeft en ondertussen aan een uitgebreide test heeft onderworpen.
  • Teledaddy2
    Advanced
    Teledaddy2 op 3 januari 2016 路 17:49
    .
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 3 januari 2016 路 20:53
    @teledaddy2, Ellen en ik heben deze binding op onze toerskies zitten en bevallen goed. Ik heb er vorig jaar voor gekozen omdat ze er solide uitzagen en niet te zwaar qua gewicht zijn. Ik heb er denk ik nu al een dag of 30 op getourt en ze bevallen prima. Soms blijft het wel lastig om goed in de voorkant te stappen vooral in de losse poeder.
    Nog anderen met ervaring?
    And snow it is.....
  • Dio
    Advanced
    Dio op 13 januari 2016 路 22:28 Life is what happens the moment you put your phone away.
  • MBulten
    Advanced
    MBulten op 14 januari 2016 路 07:09
    Wel fijn als je sponsors hebt...
    LedFloyd
  • rollie
    Beginner
    rollie op 14 januari 2016 路 11:13
    Toch vraag ik me af, op de site van dynafit staat dat de binding stabieler is en een veiligere release geeft doordat de achterbak niet kan draaien en daardoor elasticiteit wordt voorkomen....
    En die Pivot/FKS bindingen dan? Die beweren dat ze juist veiliger zijn omdat de achterbak kan draaien en je dus meer elasticiteit hebt.

Of ben ik nou zo dom? 馃榾
    "I don't think I have the proper amount of tail rocker to execute this jump!"
  • mitely
    Expert
    mitely op 14 januari 2016 路 16:54
    Het Model van deze winter 15/16 heeft een nieuwe Vorder-Automaat,
    de Toe-clip is verbeterd en je kan nu echt super makkelijk instappen.
    Fritschi biet alle gebruikers een gratis update aan.
    (de Skistopper is ook verbetert ..15mm bewegingsspeel in Vorder-Auto.)

Wat diskussie aangaat, veiliger, stabieler, Vergelijk het met autos BMW, Mercedes alle goed,
    verschil maken de kleine details. Dan moet je als Klant zelf bepalen welke binding
    voor jouw goed funktioneert, qua bediening, welke eisen stel je, waar skie je het meest, enz.
    (Elke binding die goed ingestellt is, en de schoen is kompatibel, dan is de setup veilig.)

Als je een beetje gevoel daarvoor hebt merk je zeker dat tijdens het skien
    de Vipec meer kracht over brengt dan een Bv. Radical ST.
    Mitely

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro