Advies gevraagd: Koude onderrug

• Manoni
    Expert
    Manoni op 27 oktober 2013 路 19:54
    Hallo!

Na een duikeling in de poeder schep ik vaak sneeuw achter in mijn broek en dan heb ik de hele dag een natte en koude onderrug.
    M'n broek en jas passen wel fijn met drukknoopjes aan elkaar, maar die schieten de hele tijd los. Eén keer bukken om de schnallen vast te maken en de rugtas schuift de jas omhoog en trekt de knoopjes los.

Wie heeft er een tip?

Heeft iemand ervaring met een nierwarmer?
    Hip:
    http://www.bergzeit.de/maloja-quelccayam-nierenwaermer-granat/?key=Mal...
    Functioneel:
    http://www.bike-discount.de/shop/k/a16928/details.html...
  • Zimoski
    Beginner
    Zimoski op 27 oktober 2013 路 20:04
    Huh pro's vallen toch nooit 馃構

Maar als je er echt helemaal van af wilt is er maar één oplossing lijkt me, one piece
    http://www.peakperformance.com/nl/item/womens-heli-suit-g37274007/?t_t...
    Stoked, stokeder, stokedest!
  • ieism
    Tourist
    ieism op 27 oktober 2013 路 20:06
    Zijn het allee drukknoopjes, of een powderskirt. Als er al een rokje aan je jas en broek zit zou ik er een rits aan laten zetten in plaats van drukknoopjes. Werkt veel beter.

Dat en mijn one piece thermo ondergoed is bij mij nooit meer een koude rug. Uitvoerig getest in alle denkbare crash scenario's. 馃槂
    splitfest.nl
  • Manoni
    Expert
    Manoni op 27 oktober 2013 路 20:20
    Jaaa die Heli one-piece is natuurlijk fantastisch!
    Die wilde ik ook graag, maar ben toch voor een black light pak gegaan omdat de heli's in het kruis kapot gaan als je veel hiket, naja bij mij in ieder geval.

Omdat ik een vrouw ben zijn bretels trouwens ook geen optie. Teveel gedoe.

Zo'n rits erop laten zitten is een goed idee! Ga eens uitzoeken waar dat kan.

Bedankt voor de tips!
  • Rob64
    Advanced
    Rob64 op 27 oktober 2013 路 20:24
    Alternatief voor de ritssluiting kan ook klitteband zijn.
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 27 oktober 2013 路 21:38
    Een gore-tex pro shell die kapot gaat als je veel klimt? Wow..dat doen niet veel mensen je na? + een black light pak is van dezelfde stof gemaakt.. ?

Een rits in een Pro shell pak laten zetten lijkt me nog niet zo makkelijk, maar als je iemand vindt die dergelijke ingrepen kan uitvoeren hoor ik het graag!

Mijn vriendin heeft vanwege hetzelfde probleem een broek gekocht met zon flap die wel ook bretels heeft, zoals deze:

Heerlijk warm, nooit meer sneeuw naar binnen..
  • ieism
    Tourist
    ieism op 27 oktober 2013 路 22:22
    Bever heeft een reparatieservice die onder andere ritsen kunnen inzetten. Maar het is niet heel moeilijk.

Ergens midden in de broek een reparatie is veel moeilijker omdat dat ook waterdicht getaped moet worden. Maar op de rand van de stof aan zo'n losse flap is veel makkelijker. Een goede kleermaker of coupeuse kan dit gewoon.
    Neem wel een hele goede rits, want dan is het makkelijker dicht te maken. Bijvoorbeeld een YKK Vislon of iets wat daar op lijkt. Dus niet een heel klein stroef metalen ritsje, want dan sta je heel lang te pielen voordat je je jas eraan hebt geritst.
    splitfest.nl
  • Manoni
    Expert
    Manoni op 27 oktober 2013 路 22:33
    Dat ziet er goed uit. Makkelijk afritsbaar. Ideaal! Maar een andere broek of pak is voor mij geen optie.

Ik had ook wel veel gewandeld hoor, ca. 1 à 2 tourtjes van 800-1100hm per week. En de stof van de heli is niet flexibel, dus de naad in het kruis kreeg veel te verduren.

Heb nu deze besteld:
    http://www.peakperformance.com/nl/item/womens-black-light-3-layer-pant...

Black Light is de berggeiten-lijn, dus ik ga er maar van uit dat dat goed komt 馃槂
    Al lijkt het me toch niet zo heel makkelijk daar een rits op te krijgen, maar het is de moeite waard het even uit te zoeken.

En anders misschien toch zo'n nierwarmer... iemand ervaring daarmee?
  • Manoni
    Expert
    Manoni op 27 oktober 2013 路 22:37
    Bijvoorbeeld een YKK Vislon of iets wat daar op lijkt. 2013 22:22

Staat genoteerd! Thanks voor de tip [mention="/profile/3414"]@ieism[/mention] 馃槂
  • mariekevanasten@hotmail.c
    Advanced
    mariekevanasten@hotmail.c op 27 oktober 2013 路 23:51
    Ik heb de blacklight van 2012/2013. Broek is inderdaad iets soepeler dan de Heli. Bevalt me prima
  • willemien_w
    Beginner
    willemien_w op 28 oktober 2013 路 09:40
    Een goede kleermaker moet er zonder problemen een rits in kunnen zetten. Wel goed passen in valposities voordat de rits er definitief in wordt gezet.

Een nierwarmer is meer een quickfix dan een echte oplossing; de sneeuw schuift nog steeds naar binnen, al zal het wel langer duren voordat je er echt koud van wordt.
  • Manoni
    Expert
    Manoni op 28 oktober 2013 路 11:47
    Ik heb de blacklight van 2012/2013. Broek is inderdaad iets soepeler dan de Heli. Bevalt me prima mariekevanasten@hotmail.c op 27 okt. 2013 23:51

Mooi! Dat gaat dan in combinatie met de rits de perfecte oplossing zijn.

Jah zo'n nierwarmer lijkt me ook niet echt lekker zitten, gaat misschien schuiven en als die niet goed ademt gaat wordt dat ook klam. En je zal zien dat je 'm niet bij je hebt op de momenten dat je 'm nodig hebt.

Helemaal top jongens, bedankt voor de adviezen!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro