Snowkite cursus in Oostenrijk, interesse?

• EmielRense
    Beginner
    EmielRense op 25 november 2013 · 21:14
    Is er bij de freeride snowboarders interesse in het snowkiten vroeg ik mij af?

Komende winter zit ik zelf in oostenrijk en ik wil graag eens peilen of er interesse is in een snowkite cursus van een aantal dagen waarbij we eerst ingaan op de basis van het snowkiten.

Daarna verder in de mogelijkheden die het bied om je bijvoorbeeld met een kite de berg op te laten slepen, kite in te pakken en naar beneden te boarden/skieen. Maar ook het freestyle snowkiten en de mega sprongen die je ermee kan maken.

Zeker voor freeriders lijkt het mij een super optie, je eigen privelift in de rugzak!

Uiteraard ga ik eerst daar het gebied verkennen op de mogelijkheden, maar de meeste gebieden hebben zeker een aantal mooie locaties om te snowkiten en ik verwacht ook niets anders in dit gebied(montafon).

Het lijkt mij super om meer mensen kennis te laten maken met deze sport en ervan te laten genieten.

Kom maar door!

En om even een idee te geven een filmpje van een paar jaar geleden in Noorwegen:

En bergje op met de kite en lekker naar beneden boarden in Frankrijk:
  • Remmie
    Advanced
    Remmie op 25 november 2013 · 21:25
    gaaf!
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 25 november 2013 · 21:34
    Ziet er vet uit. Welke maanden zit je in Montafon?
  • Carel
    Expert
    Carel op 25 november 2013 · 21:47
    Vet Filmpje Emiel!
  • ieism
    Tourist
    ieism op 25 november 2013 · 21:54
    Ik zie dit wel zitten, maar heb echt nul ervaring met een kite. Is het slim om eerst eens met zo'n ding op het strand te oefenen, of valt het allemaal wel mee.

Hebben we het dan over een paar dagen ofzo? Hoe, wat, waar, wanneer, wie?
    splitfest.nl
  • EmielRense
    Beginner
    EmielRense op 26 november 2013 · 10:36
    Het is zeker handig als je al een beetje met een vlieger 2 of nog beter 4 lijns overweg kan.
    In Noorwegen heb ik een tijdje snowkiteles gegeven, in een weekend kunnen de meesten prima heen en weer knallen op vlakke gebieden.

Ik zit er vanaf komend weekend tot eind april. Ik ga daar lokaal wat informatie opdoen, mogelijkheden bekijken en windzekerheid is ook belangrijk.

Mijn idee is een midweek of een hele week
    Materiaal verzorg ik, excl board/skies
    Vanuit skt gallenkirch waarschijnlijk, anders schruns(beide ongeveer 850km vanaf utrecht)
    Lessen zal ik dan ook verzorgen, wellicht met nog een aantal instructeurs maar dit ligt uiteraard aan het animo.
    Geen wind? Dan wordt het een weekje freeriden maar mijn ervaring is dat je met een knoop of 8 al kan snowkiten en dat is 2bft. De kans dat je een week met minder dan 2bft wind hebt lijkt mij vrij klein.
  • robb
    Beginner
    robb op 26 november 2013 · 10:52
    ik ben vrij bekend in montafon.. ik denk eigenlijk dat je al snel bij Silvretta-Bielerhoehe uitkomt om op vlak terrein te snowkiten. In het skigebied zelf lijkt mij dit vrij moeilijk (lees weinig ruimte)

maar ik weet niks van snowkiten 😀

http://www.montafon.at/nl/kabelbanen/overzicht_kabelbanen/silvretta-bi...
  • EmielRense
    Beginner
    EmielRense op 26 november 2013 · 11:37
    Dat ziet er erg gaaf uit ja! Ik had op de fredakopf ook wel wat kommen gezien waar het mooi kan. Maar dat meer is helemaal super, zeker in het begin!
  • emile
    Beginner
    emile op 27 november 2013 · 15:19
    Ik heb wel interesse, maar hoe zit het met kite materiaal? Zit dat erbij? Of moet je dat zelf regelen..

Groet Emile
    Emile
  • EmielRense
    Beginner
    EmielRense op 4 december 2013 · 23:05
    kite materiaal zorg ik voor, tevens verschillende soorten zodat er getest kan worden.
  • emile
    Beginner
    emile op 5 december 2013 · 18:42
    Ok mooi, moet ik dit gesprek in de gaten houden of ga je geïnteresseerden op een mailinglist zetten? Ik ga nog wel wat andere dingen plannen ook, dus wanneer de week/midweek bekend is hoor ik dat graag.

Groet Emile
    Emile
  • wesselvanderdonk
    Beginner
    wesselvanderdonk op 5 december 2013 · 20:14
    Gaaf! Ik heb ook zeker interesse.
  • Skotty
    Beginner
    Skotty op 5 december 2013 · 20:57
    Hoi Emile,

Volgens mij hebben we elkaar ontmoet tijdens het pieperzoeken in Utrecht. Ik heb zeker interesse. Ik ben ook een kiter en heb de afgelopen winters regelmatig met mijn ski's op het ijs gestaan in NL. Oa op de Gouwzee, Oostvaardersplassen en op de Loosdrechtse plassen. Het lijkt me erg leuk om het eens in de bergen te doen. Ik heb ze wel eens bezig gezien bij Hinterglemm op de Schattberg.
    Ik heb echter vorige week vrijdag het kuitbeen bij mijn enkel gebroken tijdens het kiten. Ik stapte wat ongelukkig van mijn board bij Muiderberg. Ik word er morgen aan geopereerd en dan heb ik nog 4 - 6 weken gips. Dus hopelijk kan ik vanaf half januari weer skien cq snowkiten. Veel plezier dit seizoen in Montafon en hopelijk tot later in het seizoen!

Groet,
    Piotr
    No guts, no glory
  • ieism
    Tourist
    ieism op 12 maart 2014 · 22:10
    Up! @EmielRense

Dit staat wel nog een beetje op mijn To Do lijstje voor dit jaar. Hup.
    splitfest.nl
  • lennart75
    Expert
    lennart75 op 13 maart 2014 · 08:51
    Ziet er zeker cool uit. Ik zie ze regelmatig in Obertauern, waar een speciaal gebied voor snow kiten is gereserveerd, grote jumps en tricks maken. Dus mocht je niet in het westen van Oostenrijk zijn en dit toch eens meemaken is Hangon in Obertauern wellicht een optie.
    https://www.facebook.com/Hangonkiteboarding
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 13 maart 2014 · 08:53
    Mogen skiers ook meedoen? Ben misschien 18-22 in die buurt..
  • patrick3
    Beginner
    patrick3 op 13 maart 2014 · 20:25
    Wij hebben het hier in Tirol tweemaal gedaan bij Born2kite. Een erg enthousiaste instructeur die het kiten in deze regio wilt promoten en dan met name het Freeride kiten. (zowel op de ski als op het snowboard) Daarnaast huurt hij twee kite spots waar dit mogelijk is.

http://www.born2kite.com/en/
  • Skotty
    Beginner
    Skotty op 14 maart 2014 · 16:33
    No guts, no glory
  • EmielRense
    Beginner
    EmielRense op 15 maart 2014 · 07:52
    Leuk dat er zo veel enthousiast zijn! Op ski's is totaal geen probleem en zelfs wat makkelijker dan met een board.
    Na een aantal pogingen op een aantal plekken hier en veel draaiende wind ben ik erachter dat het hier niet echt een locatie is voor het snowkiten.
    Een aantal jaar geleden ben ik wel op de Reschensee wezen snowkiten dat is een prima plek, evenals Feldberg om een beetje dichter bij huis te blijven.

Aangezien er hier momenteeel niet veel sneeuw meer ligt wil ik het eigenlijk doorschuiven naar de volgende winter.
    Wil je op de hoogte gehouden worden, stuur mij dan even een berichtje. Ik zal tegen die tijd ook in dit topic een berichtje plaatsen. Wellicht dat het dan Feldkirch wordt.
  • Skotty
    Beginner
    Skotty op 24 maart 2014 · 12:02
    No guts, no glory

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro