Gear review: Patagonia R1

• ieism
    Tourist
    ieism op 28 november 2013 路 07:58
    WTF, een truitje reviewen op Wepowder? Gaat het wel goed met je verder?

Er zijn eigenlijk maar twee redenen om een review te schrijven, als iets totaal crap of verschrikkelijk goed is. In de laatste categorie valt dit fleece dingetje.
    Liep vorige week in de enige metropool van Nederland, komt er een wildvreemde op me af die dit keer geen “eurotje voor de daklozenopvang” wilde maar van mij wilde weten of ik ook zo’n fan was van de Patagonia R1 die ik toevallig aan had. Nou is toevallig misschien niet het goede woord, want eigenlijk heb ik het ding bijna constant aan. Ja dus.

En toen viel het kwartje dus opeens, ik heb een hele kast vol met fleece truien die ik allemaal niet meer draag sinds ik deze heb. Wat is er anders aan? Nou zo’n beetje alles. Ten eerste is het een veel dunner materiaal dat glad is aan de buitenkant. Je weet toch hoe al je fleece vesten er uiteindelijk uit gaan zien als een uilenbal omdat ze gaan pluizen, nou deze dus niet.
    Aan de binnenkant is het fleece, maar in een soort blokjespatroon. Hierdoor ademt de fleece 27 keer zo goed als een normale, ongeveer.
    Het zit eigenlijk een beetje tussen een thermisch ondershirt en een trui in, maar het is wel net zo warm als die uilenbal. Dat vinden wij Freeriders fijn, want dan kan je het gewoon in je tas erbij proppen voor de zekerheid en als extra laag past het nog steeds onder je shell. Twee fleecetruien is nooit een optie. Maar deze R1 en bijvoorbeeld een Atom LT is ongeveer net zo warm als de hel, maar beter ademend.
    Op hele koude dagen kan je ‘m als thermish ondergoed dragen direct op je huid. Op warme dagen ook, dan hoeft er gewoon niets meer overheen behalve je jas.

Er zit een zakje in, en een ritsje maar dat is ook alles.Het ziet er niet zo speciaal uit, maar wacht maar tot je ‘m een paar keer hebt gebruikt. Het is liefde, ik zweer het je. En hij is er ook met een hoody. Hoor je dat Sinterklaas?

Rechts een Arc-teryx uilenbal, links de Patagonia R1. Dus twee keer zo klein opvouwen en net zo warm. Echt waar.
    splitfest.nl
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 28 november 2013 路 09:38
    Nice. Hebben 馃槂
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 28 november 2013 路 09:44
    +1, ik heb er ook al tijden een exemplaar van.
    May the powder be with you.
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 28 november 2013 路 10:31
    Stevig prijsje BTW, maar aangezien het materiaal Polartec Powerdry is snap ik dat wel.
  • Pims
    Beginner
    Pims op 28 november 2013 路 10:42
    Nog zo'n jubel review van deze fleece:

Misschien toch maar eens een 'echt' goede fleece halen als dit zo'n lifechanger is 馃槈.
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 28 november 2013 路 11:02
    Het merk boeit overigens niet zo zolang het maar om Polartec Powerdry gaat. Ik heb bijvoorbeeld een aantal pullies en vesten van Polartec Powerstretch (Pro). Dat is dikker dan Powerdry, maar ook retefijn materiaal.
  • coen
    Advanced
    coen op 28 november 2013 路 11:12
    Echt een classic de R1, mooi spul!

Zelf gebruik ik deze Patagucci fleece: http://www.patagonia.com/eu/enSE/product/mens-piton-hybrid-hoody-for-a... de balaclava capuchon is echt briljant en de piton is bepaalde plekken verstevigd met winddichter materiaal waardoor je 'm ook goed als buitenlaag kan gebruiken tijdens het vellen in goed weer.
    Earn your turns...
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 28 november 2013 路 11:44
    Doen we tegenwoordig bij wepowder ook aan anonieme reaguurders?
  • doov
    Advanced
    doov op 28 november 2013 路 11:53
    Doen we tegenwoordig bij wepowder ook aan anonieme reaguurders? Spookjuh op 28 nov. 2013 11:44

Post was van mij, maar ik kreeg een foutmelding op het scherm.
    Computer weet zeker dat ik aan verse sneeuw toe ben.
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 28 november 2013 路 11:56
    Computer weet zeker dat ik aan verse sneeuw toe ben. doov op 28 nov. 2013 11:53
    LOL. Ach so.
  • Zimoski
    Beginner
    Zimoski op 28 november 2013 路 13:42
    Waar bestel je zoiets in NL? Kan online weinig vinden, behalve in de US.
    Stoked, stokeder, stokedest!
  • coen
    Advanced
    coen op 28 november 2013 路 14:21
    Waar bestel je zoiets in NL? Kan online weinig vinden, behalve in de US. Zimoski op 28 nov. 2013 13:42

Je kan direct van de patagonia website bestellen als het goed is!
    Earn your turns...
  • evan
    Advanced
    evan op 28 november 2013 路 14:44
    Liep vorige week in de enige metropool van Nederland, komt er een wildvreemde op me af die dit keer geen “eurotje voor de daklozenopvang” wilde maar van mij wilde weten of ik ook zo’n fan was van de Patagonia R1 die ik toevallig aan had.ieism op 28 nov. 2013 07:58Blijkbaar is er een kleine groep fanatieke gelovigen. Zolang ze maar niet binnenkort voor de deur staan met een foldertje ...

Die dingen worden inderdaad op de website van Patagonia verkocht.
    http://www.patagonia.com/eu/enNL/shop/mens-fleece?k=1D-6N...
    Verkoopt Bever ze niet?

Ik dacht heel even dat die review van Outdoor Gear Lab een parodie was; een soort outdoor 'Brüno'. Fabulous!

PS Sinds wanneer hebben we in Nederland een metropool?
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 28 november 2013 路 14:57

Ik dacht heel even dat die review van Outdoor Gear Lab een parodie was; een soort outdoor 'Brüno'. Fabulous!
    evan op 28 nov. 2013 14:44

Inderdaad, editors choice award in de mens fleece jacket review :')
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • jromee
    Tourist
    jromee op 28 november 2013 路 22:29
    op bergfreunde.de voor 112 euro te krijgen inclusief verzending..20% black friday korting 馃槂
  • evan
    Advanced
    evan op 29 november 2013 路 11:40
    @ieism, hoe is de pasvorm? Ofwel, bij twijfel de grotere of de kleinere maat kiezen?
  • ieism
    Tourist
    ieism op 29 november 2013 路 12:01
    De pasvorm klopt vrij aardig. Ik heb een M want ik ben vrij dun, en die is perfect voor mij. Een S zou ik niet passen, een L zou eventueel wel kunnen maar vrij ruim zijn en dat is eigenlijk niet het idee.

De mouwen en lengte zijn wel okee voor mij en ik ben 188 en heb lange apenarmen.

Wepowder hoody draag ik ook een M, ter vergelijking. 馃槂
    splitfest.nl
  • evan
    Advanced
    evan op 29 november 2013 路 12:04
    Bedankt! Ik ben 1,90m en heb ook lange apenarmen maar ben fors, dus L zou dan goed moeten zijn.
  • SamSam
    Beginner
    SamSam op 29 november 2013 路 16:38
    Hier ook fan van de R1 en gelijkaardige truitjes, zowel in de zomer als winter ideaal in de bergen! De mijne is aan vervanging toe maar ik pas voorlopig voor die fel lichtgroene kleur van dit jaar 馃槂
  • evan
    Advanced
    evan op 29 november 2013 路 19:07
    Eentje gekocht. http://www.surfdome.com/patagonia_jackets_-_patagonia_r1_jacket_-_blac...
    Ze hebben meerdere modellen te koop. http://www.surfdome.com/search/patagonia%20r1/go#lo=65&hi=110&...
    Met BF20 gaat er in ieder geval vandaag nog 20% van de prijs af. Via Quidco krijg je nog eens 8% terug op je rekening. Gratis verzending naar Nederland en België. Koopje dus! 馃槈
  • atlasemiel
    Advanced
    atlasemiel op 29 november 2013 路 19:22
    BF20? Quidco? shit ik wordt oud....
    Watch out where the huskies go, and don't you eat that yellow snow
  • evan
    Advanced
    evan op 29 november 2013 路 19:41
    @atlasemiel, BF20 is de kortingscode en Quidco is een website die (een deel van) de opbrengst van het doorverwijzen naar webwinkels op jouw rekening stort. Surfdome, Freeze Pro Shop en veel andere fijne Britse webwinkels doen daaraan mee. 馃槂
  • atlasemiel
    Advanced
    atlasemiel op 29 november 2013 路 19:44
    @evan, cheers.
    Watch out where the huskies go, and don't you eat that yellow snow
  • SamSam
    Beginner
    SamSam op 29 november 2013 路 19:44
    Ik ben vooral op zoek naar de hoody, en daarvan zijn precies de meeste kleuren al uitverkocht behalve dat fluo groen

Handig die black friday, maar ik ben niet zo volledig thuis in het online winkelen
  • crashtestdummy
    Tourist
    crashtestdummy op 20 januari 2014 路 14:17
    De pasvorm klopt vrij aardig. Ik heb een M want ik ben vrij dun, en die is perfect voor mij. Een S zou ik niet passen, een L zou eventueel wel kunnen maar vrij ruim zijn en dat is eigenlijk niet het idee.
    De mouwen en lengte zijn wel okee voor mij en ik ben 188 en heb lange apenarmen.
    Wepowder hoody draag ik ook een M, ter vergelijking. 馃槂 ieism op 29 nov. 2013 12:01

@ieism: Ik ben zelf ook smal en ben 178, zou je dan een small aanraden of toch eerder een medium? Heb in andere kleding normaal altijd een M.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 20 januari 2014 路 14:18
    M
    splitfest.nl
  • evan
    Advanced
    evan op 20 januari 2014 路 14:35
    Zijn er hier andere mensen die niet zo enthousiast zijn over de pasvorm? Ik had eerst een L, waarvan de mouwen te kort waren en die ook te strak om mijn lichaam zat. Gelukkig heb ik @RobinN er blij mee kunnen maken. Dan zou je denken dat XL perfect is. De mouwen hebben inderdaad de juiste lengte, bij de schouders zit 'ie ook goed, maar bij mijn middel ... Als ik negen maanden zwanger zou zijn zou het jack perfect zijn, maar dat zie ik niet zo gauw gebeuren.
  • RobinN
    Advanced
    RobinN op 20 januari 2014 路 14:42
    Ik woon inmiddels een maandje in die van mij en ik kan niet anders zeggen dan dat @ieism het prima heeft verwoord, heerlijk ding en zit als gegoten.
    Waar het wit is, is een weg.
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 20 januari 2014 路 14:45
    @ieism, ik ben ook smal, 193 en relatief lange armen. Gaat M dan nog of moet ik dan echt L hebben?
  • evan
    Advanced
    evan op 20 januari 2014 路 14:52
    @Surfertje, ik had dus eerst L, ben 1,90m en breed. De mouwen waren mij te kort, dus die zouden jou waarschijnlijk goed passen. M lijkt me wat klein voor jouw lengte.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro