Wanneer start poederalert#6? Wat denk jij?

• meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 9 december 2013 路 13:58
    Hoge druk domineert de Alpen en poederlert#6 staat op de lange baan. Wanneer volgt poederalert#6 volgens jou?
    May the powder be with you.
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 9 december 2013 路 14:04
    Eerste dagen van Kerst, zoals vorige jaren elke dag 30cm vers! 馃槂

ohja, liefst nordstau!
    Rex Monte - Amor Nix
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 9 december 2013 路 14:04
    Ik hoop in de week van de kerst. Zuidalpen Centraal als het even kan 馃槂
  • RobinN
    Advanced
    RobinN op 9 december 2013 路 14:06
    Noordstau in het weekend van 21 december, gogo 馃槂
    Waar het wit is, is een weg.
  • Allart
    Beginner
    Allart op 9 december 2013 路 14:14
    Haha ik hoop op een PA vanaf 18-12 in de zuidalpen, maar ben toch bang dat dat hem niet gaat worden als ik het zo zie...
    Het is pas gevaarlijk als het misgaat... ;-)
  • Guy.
    Advanced
    Guy. op 9 december 2013 路 14:14
    PA#6 is voor Krasnaya Polyana... komende dagen gaat daar 2m vallen zo te zien..
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 9 december 2013 路 14:17
    Jetstream en ensembles geven hoop voor wat sneeuw in het weekend van 21-22 december in de noordalpen. Maar een #6 zou ik het nog niet durven geven 馃槥
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 9 december 2013 路 14:18
    PA#6 is voor Krasnaya Polyana... komende dagen gaat daar 2m vallen zo te zien.. Guy. op 9 dec. 2013 14:14
    Oh ja, was dat die samen met Cappadocië, of waren die daarna aan de beurt? 馃榾
  • Allart
    Beginner
    Allart op 9 december 2013 路 14:18
    De spagetti plots zien er wat rommelig uit vanaf de 15e [mention="/profile/1971"]@Emmer[/mention] 馃槈
    Het is pas gevaarlijk als het misgaat... ;-)
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 9 december 2013 路 14:22
    De spagetti plots zien er wat rommelig uit vanaf de 15e [mention="/profile/1971"][mention=1971]@Emmer[/mention][/mention] 馃槈 Allart op 9 dec. 2013 14:18

Ik weet het, maar in de ensembles is de spreiding minder. Je mag hopen, toch? 馃槂
  • koeienlap
    Advanced
    koeienlap op 9 december 2013 路 15:38
    Voor nu is het nog koffiedik kijken... ik neem nog een bakkie!
    WE麓ve got the POWDER
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 9 december 2013 路 15:48
    @koeienlap, doe mij er ook 1-tje. Ik kan toch niets met die enkel.. Of zouden de weergoden wachten tot mijn enkel weer helemaal fris is..
  • 49
    Advanced
    49 op 9 december 2013 路 15:55
    Ik vrees dat de laatste sneeuw van betekenis niet voor de Kerst meer komt. Van 5 op 6 januari verwacht ik wel een megadump in Zuidalpen Centraal.

@meteomorris hoe is het met je enkel?
    montagna bianca, ti amo
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 9 december 2013 路 15:59
    @49 we doen ons best.. Ingetaped staat de boel redelijk stabiel. Donderdag naar de Fysio.
  • woutertichelaar
    Advanced
    woutertichelaar op 9 december 2013 路 16:01
    [mention="/profile/508"]@koeienlap[/mention], echt, koffie?

Als het goed is valt er deze week een dikke dump in val thorens want een vriend van mij is nu daar en die heeft altijd een dikke dump in deze week de afgelopen jaren als hij er heen gaat.
    Dus.

Even serieus, veelbelovende start, maar het lijkt toch wat mee te vallen met de sneeuwhoogtes of zie ik het verkeerd?
    one way to go down
  • mhilberts
    Beginner
    mhilberts op 9 december 2013 路 17:05
    Allemaal mooie onzin natuurlijk die lange termijn voorpellingen maar blijft toch leuk .Vanaf 18 December gaat de hogedruk blokkade eindelijk op de schop. We krijgen dan een paar dagen met Jetstream oscillatie en wat neerslag, daarna weer een dag of 3-4 hogedruk en daarna een weekje westwindwetter.
  • skiester
    Advanced
    skiester op 9 december 2013 路 17:11
    Nee ik denk inderdaad dat de weergoden even wachten tot @meteomorris zn enkel weer ok is. Kan ie rustig met zn kop in de zon.... 馃槈
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • Grim3
    Advanced
    Grim3 op 9 december 2013 路 17:29
    Ik zei het gisteren al op mijn facebook-pagina:
    "Wat een kl*te-winter is dat hier seg? 8 december en nog geen vlok sneeuw gezien! Vorig jaar was al het zout al op." 馃槈
  • Vinnie
    Advanced
    Vinnie op 9 december 2013 路 17:34
    Na 1 januari, waarom?

Statistisch gezien begint het seizoen in Oktober en ski ik tot het nieuwe jaar in minimaal 2 van de 3 maanden poeder.

de afgelopen jaren werd november overgeslagen en nu ziet het er slecht uit voor december nadat we wel gescoord hebben in Oktober en November.

Zonder gekkigheid: lastig te voorspellen met dat ellendige hoog.

de eerste scheurtjes zitten er in zo rond de 19e, maar dat is echt nog spagetti kijken…

tot die tijd maar eens kijken of ik @guy zo gek kan krijgen om iets exotisch te zoeken het weekend voor de kerst.
    Sharing Secrets, Sharing freedom!
  • evan
    Advanced
    evan op 9 december 2013 路 17:44
    Om met Elyse Saugstad te spreken: "At least we get a tan". 馃槈
    (2:00)
  • poedergeit
    Advanced
    poedergeit op 9 december 2013 路 18:09
    @meteomorris voort wat hoort wat dus here goes...

Tot de achtiende komen de GSF en ECMWF ensemble kaarten mooi overeen. Daarna gaan ze uiteen lopen maar het blijft een hoog. Helaas kan het daarna alle kanten op gezien de jetstream voorspelling en plots die lekker zijn met truffel saus en Parmigiano-Reggiano.
  • Guy.
    Advanced
    Guy. op 9 december 2013 路 18:59
    Na 1 januari, waarom?
    Statistisch gezien begint het seizoen in Oktober en ski ik tot het nieuwe jaar in minimaal 2 van de 3 maanden poeder.
    de afgelopen jaren werd november overgeslagen en nu ziet het er slecht uit voor december nadat we wel gescoord hebben in Oktober en November.
    Zonder gekkigheid: lastig te voorspellen met dat ellendige hoog.
    de eerste scheurtjes zitten er in zo rond de 19e, maar dat is echt nog spagetti kijken…
    tot die tijd maar eens kijken of ik [mention="/profile/583"][mention=583]@guy[/mention][/mention] zo gek kan krijgen om iets exotisch te zoeken het weekend voor de kerst. Vinnie op 9 dec. 2013 17:34

Weekendje Ercires?
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 9 december 2013 路 19:19
    Precies: Ercires (of Erciyes). Cappadocië, dat zeg ik! 馃槂 Nou al de hele tijd. Eindelijk iemand die luistert 馃榾

Hoewel ik er in de ensembles niet meer zoveel van terugzie 馃槥 Van de gedroomde sneeuw.
  • ErnstHendrikSprenger
    Expert
    ErnstHendrikSprenger op 9 december 2013 路 19:24
    FYI : 19 December - Nordstau 60-100cm rond de Arlberg - wind 0m/s
    FUCK YEAH I AM FREE
  • GPO
    Beginner
    GPO op 9 december 2013 路 19:30
    FYI : 19 December - Nordstau 60-100cm rond de Arlberg - wind 0m/s ErnstHendrikSprenger op 9 dec. 2013 19:24

Seems legit
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 9 december 2013 路 19:35
    Hi hi, de run van de jetstream ziet er nu al weer heel anders uit dan vanmiddag. Ik trek mijn voorspelling in. 馃槂 De 21e sneeuw in de noordalpen gaat niet door.

@ErnstHendrikSprenger Welke kristallen bol gebruik jij? 馃槈
  • ErnstHendrikSprenger
    Expert
    ErnstHendrikSprenger op 9 december 2013 路 20:01 FUCK YEAH I AM FREE
  • Whistler
    Beginner
    Whistler op 9 december 2013 路 20:19
    +1 like 馃槂
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 9 december 2013 路 20:20
    Whaha als dat niet helpt... +1!
    It's all about the turns duuuuuude!
  • ieism
    Tourist
    ieism op 9 december 2013 路 20:34
    [mention="/profile/1971"][mention=1971]@emmer[/mention][/mention]
    ErnstHendrikSprenger op 9 dec. 2013 20:01

Goed bezig 馃槂 je krijgt een kratje bier van me als we de 19de een meter vers krijgen!
    splitfest.nl

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro