Mijn seizoen in Zermatt so far

• Zimoski
    Beginner
    Zimoski op 25 december 2013 · 16:37
    Naar aanleiding van de verzoeken in dit topic (http://wepowder.nl/forum/topic/83069) hier een korte update.

Ik zit nu drie weken in Zermatt en het is tot nu toe één grote beleving geweest. Veel meegemaakt en veel nieuwe, leuke mensen ontmoet. Het gebied van Zermatt is erg mooi, evenals het dorp zelf, en vanaf praktisch elk punt zie je de Matterhorn over je waken. Hoewel ik al mooi wat meters gemaakt heb op de latten ben ik tot nu toe vooral druk geweest met werken. Eerst met het doorkrijgen van hoe alles precies werkte en nu met de kerstdrukte en de daarbij onvermijdelijke probleemgevallen. Daarnaast is mijn eerste collega op haar eerste werkdag opgestapt waardoor ik er alleen voorstond. En inmiddels is haar vervanging ook al weer vertrokken omdat hij ergens anders meer uren kon werken. Hoewel ik dus veel op kantoor zit betekent dit ook dat ik nu veel verdien waardoor ik later in het seizoen minder hoef te werken. Twee wat geschiktere collega’s staan gepland om in Januarie te beginnen.

Hoewel de start van de winter in de Alpen en ook in Zermatt erg goed was is het de laatste weken zonnig en warm geweest. Hoewel de pistes er nog grotendeels goed bijliggen, zeker vergeleken met andere skigebieden, zijn de bergen verder erg bruin en groen. Het leek eerder april/mei dan Kerst, gelukkig hebben we vandaag eindelijk wat langverwachte sneeuw gekregen, maar we kunnen nog wel veel meer gebruiken.

Ondanks het vele werken ben ik ook al regelmatig de bergen in geweest. Ik heb meestal een lunchpauze van 3 a 4 uur waarin ik de berg op ga. In de kerstvakantie kom ik hier niet echt veel aan toe maar met zoveel mensen op de berg (voor Zermatt dan, vergeleken met andere gebieden is het nog steeds rustig), en het gebrek aan veel sneeuw is dat niet zo erg.

Ik ben één dag op pad geweest met een paar berggidsen in het kader van lawinetraining vanuit de skischool. Erg leerzaam maar helaas heb ik toen wel mijn ski’s beschadigd. Gelukkig kon de skishop waarin onze skischool gevestigd is het weer repareren.

Ik heb ook al een keer de bergredding moeten bellen waarna er een helikopter aan te pas kwam om een Koreaanse vrouw met een gebroken been van de berg af te krijgen. Niet plezierig natuurlijk, maar zo zie je wel hoe professioneel de mensen van Air Zermatt dit aanpakken. Inmiddels vliegen ze af en aan met de kerstdrukte, hopelijk meer rondvluchten voor toeristen dan reddingen.

Hoewel er op de pistes nog prima te skiën is blijven we voorlopig hopen op meer sneeuwbuien. De sneeuw van vandaag heeft in ieder geval voor een witte kerst gezorgd. Het is zo tijd om aan te schuiven bij het kerstdiner bij een paar collega’s.

Gelukkig werken deze dingen ook bij hogedrukgebieden

Stoked, stokeder, stokedest!
  • Flachlander
    Beginner
    Flachlander op 25 december 2013 · 16:46
    Mooie plaatjes
  • Bart313
    Tourist
    Bart313 op 25 december 2013 · 23:13
    Jaloers
  • Jespervz
    Beginner
    Jespervz op 26 december 2013 · 00:08
    Mooi hoor! Veel plezier daar
    Skileraar bruin Jelmer
  • gijslijn
    Tourist
    gijslijn op 26 december 2013 · 02:06
    Leuke plaatjes!
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 26 december 2013 · 10:06
    Mooi. Ik kom daar nu al een jaar of 20 met de familie.

Wat doe je daar? En hoelang blijf je (ik zit er met opa/ oma/ vrouw/ kids weer in tijdens de krokus)?
    White room,Pillow lines,I rule
  • Zimoski
    Beginner
    Zimoski op 22 januari 2014 · 21:14
    @telemikey
    Ik werk hier bij een skischool.
    Ik zit hier voor een heel seizoen dus minstens tot in april, leuk dat je hier langskomt. Als je tijd hebt kunnen we wel een keer gaan skien 😃

Wat tele betreft, ik ga de komende twee dagen losse hielen proberen met wat leraren die het als hun tweede discipline gaan doen.
    Stoked, stokeder, stokedest!
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 22 januari 2014 · 21:38
    @Zimoski: we houden contact (goed dat je er over begint trouwens, moet voor de kids nog skischool regelen... altijd zo irritant dat er geen NL sprekende leraren lijken tijdens de krokus)!
    White room,Pillow lines,I rule
  • RobinN
    Advanced
    RobinN op 22 januari 2014 · 23:02
    En nu dus wel, alleen die willen het terrein in met papa 😃
    Waar het wit is, is een weg.
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 22 januari 2014 · 23:26
    @zimoski: vindt gemiste kerstkans nog steeds jammer...
    [droomt]... 2 tele-weekends in 1 jaar? ... [droomt verder]
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro