Van noord naar zuid via de Brenner

• raz
    Advanced
    raz op 27 december 2013 · 21:53
    Hoi

Ik ga in maart me mn familie naar Fulpmes...en ben wellicht wat vroeg al bezig met de voorpret 😃
    Ik ben de hoogtekaarten en gebiedjes in de buurt aan het bekijken.

Voor alle gebieden in de buurt geldt dat voor sneeuw de fronten altijd iets met Noord moeten hebben... maar nu dacht ik...wat nou als de sneeuw vanuit Zuid komt, wat zijn dan m'n alternatieven.... de Brenner is heel dicht bij...

Wat zijn leuke gebieden vlak na de Brenner die bij een zuidelijke stroming sneeuw pakken met mellow terrein en treeruns?

Ben heel benieuwd!! Brixen? of is er iets beters en of dichterbij?
  • josvboxtel
    Advanced
    josvboxtel op 27 december 2013 · 23:18
    Val di fiemme?
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 28 december 2013 · 01:23
    Meran 2000, Val Gardena, Brixen idd, Kronplatz, Arnthal, Reinswald... Mocht je helemaal gek willen doen, dan rijdt je naar Arabba. Das een krappe 2 uur.
    It's all about the turns duuuuuude!
  • raz
    Advanced
    raz op 29 december 2013 · 22:02
    Dank je wel!!! @josvboxtel en @AvdL

Ik had een paar drukke dagen.. maar heb net even een uurtje ge-googled

Ben niet verder dan het onderzoeken van de tip van josvboxtel gekomen....Val di Fiemme

Dit zijn mijn aantekeningen, misschien heeft een ander er ooit wat aan of kan iemand het aanvullen of verbeteren:

Val di fiemme - is een verzameling skigebieden in het Fleimstal
    1:38 vanaf steinach am Brenner
    In de wepowder Bestemmingen staat vooral het gebied Alpe Cermis aangeraden voor z'n treeruns
    Koufronten uit zuidelijke richting. (zw,z)
    Top 2250m , begin lift 1280m
    Noord hellingen
    Via slopescience.com vluchtig gekeken en lijkt allemaal niet stijler dan 30graden

Wat zijn de echte aanraders van de gebieden ten zuiden van de Brenner en waarom?

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro