Slacklinen

• rutgerberge
    Advanced
    rutgerberge op 28 december 2013 · 13:02
    Er was hier toch iemand die daar cursussen in gaf?
    Ik zou er graag eens een keer wat mee willen doen omdat mijn core flink sterker mag en dit me wel aanspreekt.
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 28 december 2013 · 17:24
    Cursus?

Gewoon doen! (da's iig hoe ik het heb geleerd)
    White room,Pillow lines,I rule
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 28 december 2013 · 18:41
    Weet iemand waar je die dingen cheap kan krijgen?
    Rex Monte - Amor Nix
  • willemien_w
    Beginner
    willemien_w op 28 december 2013 · 19:55
    Marktplaats had deze zomer wel wat setjes staan, maar niet heel veel voordeliger dan een nieuwe. Zelf uiteindelijk bij de Kathmandu eentje opgehaald.
    En zoals Telemikey al zegt: gewoon doen! Er staan op Youtube wat tutorials met tips voor beginners, maar het is toch vooral een kwestie van doen.
  • humulus
    Tourist
    humulus op 28 december 2013 · 20:54
    Tijdens het strandseizoen staat/hangt er een slackline bij Hartbeach op Scheveningen en eentje bij Flamengos op de Zandmotor bij Kijkduin.

Dus als je uit de buurt komt of in de buurt bent....
    Poeder is verslavend!
  • Bono
    Beginner
    Bono op 28 december 2013 · 21:03
    http://sportsnow.nl/ dit bedrijf verkoopt ze, die heeft ze in scheveningen geplaats.
    Haar naam is Eva van Arnhem.
  • semmel
    Expert
    semmel op 28 december 2013 · 23:26
    Als je goedkoop wilt gaan haal je er gewoon 1 bij de plaatselijke bouwmarkt..

Anders kijk eens op www.slackline-tools.de.. zij maken fantastisch spul!
    Respect the Mountains..!
  • humulus
    Tourist
    humulus op 29 december 2013 · 08:59
    Als je goedkoop wilt gaan haal je er gewoon 1 bij de plaatselijke bouwmarkt..
    Anders kijk eens op www.slackline-tools.de.. zij maken fantastisch spul! semmel op 28 dec. 2013 23:26

Inderdaad, het is 'gewoon' een brede spanband met een ratel eraan😃
    Poeder is verslavend!
  • Flachlander
    Beginner
    Flachlander op 29 december 2013 · 14:04
    heftig:
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 29 december 2013 · 20:14
    De ratel is naar mijn mening volledig overbodig zelfs! 3 carabiners en je bent klaar!
  • rutgerberge
    Advanced
    rutgerberge op 29 december 2013 · 20:45
    Hoe dan?
  • humulus
    Tourist
    humulus op 29 december 2013 · 21:00
    De ratel is naar mijn mening volledig overbodig zelfs! 3 carabiners en je bent klaar! telemikey op 29 dec. 2013 20:14

Wij brengen met de ratel de slackline op spanning of juist minder spanning.

Zie: http://www.slacklineshop.nl/nl/cms/hoe-zet-je-een-slackline-op/...
    Poeder is verslavend!
  • rutgerberge
    Advanced
    rutgerberge op 29 december 2013 · 21:57
    Morgen maar eens een rondje bouwmarkten doen ook
    Die accessoires zijn allemaal mooi maar heb geen bomen in mijn tuin en wil er geen 200€ tegenaan gooien om het te gaan proberen
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 29 december 2013 · 23:07
    Hoe dan? rutgerberge op 29 dec. 2013 20:45

http://www.lookatmypage.net/doings/slackline.html

Ik zet die van mij al jaaaaren zo op. Tot een metertje of 20 oid...
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 30 december 2013 · 21:28
    You're welcome
  • bartus
    Beginner
    bartus op 30 december 2013 · 23:43
    Die accessoires zijn allemaal mooi maar heb geen bomen in mijn tuin en wil er geen 200€ tegenaan gooien om het te gaan proberen rutgerberge op 29 dec. 2013 21:57
    200? ik geloof dat ik 80 betaald heb bij de bevert, slackline classic 20 meter met ratel
  • rutgerberge
    Advanced
    rutgerberge op 31 december 2013 · 08:48
    ja ik heb dus geen bomen...
    moet ff iets verzinnen om hem aan de grond vast te maken
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 31 december 2013 · 09:09
    Zoiets? 😃
  • rutgerberge
    Advanced
    rutgerberge op 31 december 2013 · 09:29
    haha naar dan in de tuin...
  • thaisie
    Beginner
    thaisie op 3 januari 2014 · 11:43
    ik doe het ook, sinds de zomer en ben stoked.

En ja er zijn cursussen en heb daar al snel wat technieken aangeleerd die ik zelf nog niet had uitgevonden. Ik doe die cursus bij de USC Amsterdam (http://www.usc.uva.nl/algemeen/sporten.php?sport_id=115... ) wordt gegeven door Jonas Konijnenberg https://www.facebook.com/jonas.konijnenberg die weer van Slacktivity is. Is in de sporthal van USC zie http://instagram.com/p/hT6elSPC7E/ .

Dit hadden ze laatst gemaakt als promo video:

En indd verder gewoon doen, ik doe het zo af en toe in het park in de buurt. En heb die van mij bij decathlon voor 30/40eu ongeveer gekocht. Was dan wel bij de decathlon in spanje maar hebben ze vast ook hier.

En zelf maken, volgens mij zijn de bouwmarkt sjorbanden niet zo elastisch als die voor slacklinen gemaakt zijn. Je kunt ook gewoon een klimtouw gaan spannen en gelijk gaan highlinen 😉.
  • Hessel
    Beginner
    Hessel op 3 januari 2014 · 11:51
    Ben er niet echt in thuis, maar www.campz.nl heeft ook wel van dit soort spul.
  • elisa.tmc
    Tourist
    elisa.tmc op 3 januari 2014 · 12:15
    Zoiets? 😃 Emmer op 31 dec. 2013 09:09

NEE ik wil geen slackline in onze woonkamer 😉
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 3 januari 2014 · 12:23
    tsss, hoe burgerlijk ... 😉
  • elisa.tmc
    Tourist
    elisa.tmc op 3 januari 2014 · 13:54
    Weer zoiets waar je midden in de nacht je nek over breekt 😉
  • JohanP
    Advanced
    JohanP op 3 januari 2014 · 14:14
    Iemand regio Belgisch Limburg die dit regelmatig doet? Of er workshops weet zijn?

Ik wil het wel eens proberen, maar die van ons gaat het niet grappig vinden als ik een dode man in de gazon graaf. En in het bos voel ik me een beetje bekeken: kijk ne ouwe mens op ne spanriem!
  • huib
    Expert
    huib op 3 januari 2014 · 14:45
    Die accessoires zijn allemaal mooi maar heb geen bomen in mijn tuin en wil er geen 200€ tegenaan gooien om het te gaan proberen rutgerberge op 29 dec. 2013 21:57

Ik heb, na het omzagen van de twee dikkere bomen, twee ankers in de tuin gemaakt. Eerste anker is gewoon een grote tentharing (diameter 40mm). Die worden in slackline shops (www.slacklinetools.de) verkocht voor 60 euro op een lengte van 1m, maar met de zachte veengrond in mijn tuin heb ik een lengte van 2,5m gekocht bij de ijzerhandel. Totale kosten 15 euro staal, plus één slijpschijf van de haakse slijptol, om een puntje aan de staf te slijpen.

Andere kant kwam de betonnen funderingsbalk van de schuur net boven de grond uit. 18mm gat geboord 20cm diep, M16 draadeind erin lijmen, M16 oogmoer (oogmoer grade 80, www.hijsenhefwinkel.eu). Kosten ongeveer 10 euro draadeind, 20 euro oogmoer, 25 euro 2-componenten kit. Is wel een stuk duurder maar dan had ik 1m extra lengte in mijn tuin.

Extra kosten waren nog 1 SDS boor, omdat die bij het schampen van het betonijzer muurvast zat. Die zit dus nog steeds in de muur 😉

Voor de snelle bevestiging gebruikt ik tegenwoordig geen ankersteek meer maar een stalen karabiner (breuklast 5500kg). Kosten 15 euro.

Daarna slackline bevestigen en hoogte maken door er aan beide kanten iets onder te leggen. Voor de kinderen leg ik er een lage stapel houten blokken onder. Voor mezelf heb ik van twee balkjes een opklapbare steun gemaakt, hoogte ongeveer 60cm, opspanlengte van de slackline ongeveer 9m.

Kost uiteindelijk best wel wat. Maar het minimum twee grondankers voor 15 euro per stuk, plus wat houten balkjes om het geheel overheen te spannen, valt wel mee.
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 3 januari 2014 · 17:10
    Ik loop hier gewoon het parkje in en ankersteek twee boompjes. Slackline ertussen conform de z-pulley zoals eerder door mij gelinkt en klaar is clara.
  • huib
    Expert
    huib op 4 januari 2014 · 14:15
    Ik loop hier gewoon het parkje in en ankersteek twee boompjes. Slackline ertussen conform de z-pulley zoals eerder door mij gelinkt en klaar is clara. telemikey op 3 jan. 2014 17:10
    Bij mij in het park leer je dan direct andere skills, zoals hondenpoep ontwijken, of glasscherven als er in de zomer weer gebarbequed is.
  • rutgerberge
    Advanced
    rutgerberge op 4 januari 2014 · 17:48
    @tiger , kun je iets specifieker zijn over waar je die mega haring vandaan hebt ? 😃 echt een prima idee zo! Thanks
  • huib
    Expert
    huib op 4 januari 2014 · 19:49
    [mention="/profile/154"][mention=154]@tiger[/mention][/mention] , kun je iets specifieker zijn over waar je die mega haring vandaan hebt ? 😃 echt een prima idee zo! Thanks rutgerberge op 4 jan. 2014 17:48
    Gewoon bij een lokale ijzerhandel, waar ze staal profiel en staf verkopen, een stuk staf kopen van 35 tot 40mm diameter. Dikker is beter maar wordt al snel loodzwaar, mijn staf is 15 kg. Ik heb zeskant gekocht omdat dat op dat moment op voorraad lag, maar rond is mooier.

In stevige grond heb je aan 1m genoeg, in zachte grond is 2m beter. Je kan beter iets te lang kopen, dat zijn de kosten toch niet. Daarna met de slijpschijf een punt eraan maken en in de grond rammen. Een goede moker (te huur bij de bouwmarkt) is wel nodig.

Uiteindelijk sla de de kop van de staf kapot, dus op tijd stoppen, en boven de grond afslijpen. Daarom is te lang niet erg, je slijpt er toch af wat je overhoudt.

Tenslotte heb ik er een gat van 12mm doorgeboord en daar een stukje 12mm staf doorheen gedaan. Omdat de pin al in de grond zit moet je uit de hand 12mm door 40mm staal heen boren, dus goed voorboren, ik heb 6, 8, 10 en 12 geboord. Het kleine dwarsstukje geef je aan beide kanten een kleine tik met een hamer zodat er een knikje in zit, dan kan het niet meer los.

Dan nog even goed bramen verwijderen. Weer de haakse slijper pakken.

Als je in de buurt geen ijzerhandel kan vinden kan je online kijken. Even google levert mij http://metaalwinkel-metalen.nl/Staal-rondstaf.mw maar er is bast meer.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro