11 jan: otztal, am ortler of passo tonale?

• rutgerberge
    Advanced
    rutgerberge op 5 januari 2014 路 00:46
    Omdat @elisa.tmc en ik vanaf de 11e pas een week weg kunnen ben ik al een tijdje aan het zoeken.
    Gezien de temperatuur ontwikkelingen en een week geen vers wordt de keuze dan al een stuk minder...
    Ook moet het geen superlastig gebied zijn (ben toch meestal samen onderweg en ze heeft nog weinig ervaring in de poeder, 30/35 graden Max is prima... Ook gezien de huidige base)
    Nu ken ik de gebieden uit mijn titel allemaal niet, en ben ik dus op zoek naar wat extra info.
    Ik lees her en der wat over niet buiten de piste in Italië maar op de sites van tonale en solda vind ik daar niks over, ja dat het daar ook kan...
    Wellicht zitten er mensen in die gebieden op die data, of is iemand bekend met een goede gids/school.
    Of iemand kan ons voorzien van wat leuke routes want een kleine hike en een buskaartje kopen hebben we geen problemen mee.
    Alle tips zijn welkom, ook tips over andere gebieden!
  • DirkH
    Beginner
    DirkH op 5 januari 2014 路 08:52
    http://campobase.travel/en/
    Reisbureau uit die streek. Cécilia, bazin van het buro is een symphatieke madam die de streek door en door kent. De familie heeft een berghut. Heb zelf goeie ervaring met gids Demis Centi. Info op de site van campobase. Ortler is een streek waar toerskien erg populair is. Ben ooit vertrokken voor een meerdaagse tocht vanuit Santa Catarina Valfurva. Berghutten met superlekker Italiaans eten.
  • rutgerberge
    Advanced
    rutgerberge op 5 januari 2014 路 17:41
    ok dan, zit even op de site te kijken maar daar staat niet zoveel 馃槂
    wellicht als ik de knoop doorhak om naar dit gebied te gaan even contact met ze opnemen.
    weet jij toevallig ook nog wat mooie routes daar?
  • DirkH
    Beginner
    DirkH op 5 januari 2014 路 22:42
    We verbleven in val di. rabbi. Dat is geen skigebieden maar wel centraal gelegen dorp. We gingen met busje elke dag naar andere plaats. Soms een skigebied soms gewoon een parking aan een bospad. Heb me daar laten leiden door de gids dus kan je niet veel info geven over concrete routes. We hebben de kost van de gids verdeelt over een kleine groep. Heb op de site gelezen dat er een 6 dagen pas bestaat voor Superskirama. Dit is een gebied met 8 skistations. Gezien de sneeuwval van de afgelopen weken moeten er momenteel supercondities zijn.
  • Supershapert
    Beginner
    Supershapert op 5 januari 2014 路 22:59
    Ik ben nu al 2 jaar achter elkaar in Solda/Sulden geweest! das dus am Orlter, duits sprekend Italiaans dorp.

niet erg prijzig en het eten en hotels zijn fantastisch.

off-piste mogelijkheden genoeg, vanaf de bovenkant van de gondel (naar de madritsch hutte) kan je alle kanten al op en vaak kom je dan gewoon weer in het dorp uit.

http://www.wintersporters.nl/dorpen/sulden
    http://wepowder.nl/playgrounds/am-ortler
    Champagne powder is a champagne problem
  • Kendo
    Beginner
    Kendo op 6 januari 2014 路 20:05
    @Rutgerberge : Prima freeride in Solda, heb ff snel wat strepen op de pistekaart getrokken, ook veel snelle en makkelijk toegankelijke poeder 馃槈

鈥淓in Brett macht Spa脽. Zwei Bretter machen doppelt so viel Spa脽鈥
  • Kendo
    Beginner
    Kendo op 6 januari 2014 路 20:07
    Rood ziet er nu niet helemaal als de handige kleur uit met die rode pistes, maar als je goed kijkt zie je het verschil 馃槈
    鈥淓in Brett macht Spa脽. Zwei Bretter machen doppelt so viel Spa脽鈥
  • rutgerberge
    Advanced
    rutgerberge op 6 januari 2014 路 20:32
    thnx!
    we zijn er nog niet helemaal uit maar dit soort dingen helpen wel met beslissen!
  • Guy.
    Advanced
    Guy. op 6 januari 2014 路 21:07
    Ik ben as we speak terug aan het rijden uit Sulden, super condities, maar alles binnen het bereik van de lift is al weer een knollenveld.

Dat geldt ook voor de ingetekende routes. Aangezien er een week geen sneeuw waarschijnlijk aankomt en de 0 gradengrens rond 2200 kan liggen, wordt het lastig zonder lange hikes onverspoorde droge poeder te vinden.
  • rutgerberge
    Advanced
    rutgerberge op 6 januari 2014 路 21:42
    Ook hele nuttige info!
    Toch wel aardig wat concurrentie daar...

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro