Tips noorwegen?

• pilotjoe
    Beginner
    pilotjoe op 6 januari 2014 · 14:17
    Iemand tips ivm roldal?
    Gidsen?

Heb wel zin in tripje volgende week.
    The red line is not a limit, but should be the goal!
  • JanG131
    Beginner
    JanG131 op 6 januari 2014 · 18:32
    vraag eens aan @robbie
  • waingro
    Advanced
    waingro op 6 januari 2014 · 21:46
    wat wil je doen?

topturen ofwel op skies/sneeuwschoenen/splitboard omhooglopen

of je gebruik maken van liften en dan de poeder opzoeken?

tip: sneeuwhoogtes buiten de pisten vind je op senorge.no
    AYSABTU - All your stoke are belong to us.
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 6 januari 2014 · 22:03 It's all about the turns duuuuuude!
  • pilotjoe
    Beginner
    pilotjoe op 7 januari 2014 · 04:25
    wat wil je doen?
    topturen ofwel op skies/sneeuwschoenen/splitboard omhooglopen
    of je gebruik maken van liften en dan de poeder opzoeken?
    tip: sneeuwhoogtes buiten de pisten vind je op senorge.no waingro op 6 jan. 2014 21:46

Liftje nemen en dan nog hike doen om poeder te rijden. Mag zelfs langere hike zijn met vellen.

Thx
  • waingro
    Advanced
    waingro op 7 januari 2014 · 10:54
    røldal is niet zo heel groot en de liften gaan bijna net zo hoog als de toppen.

Dus wil je gaan waar niemand is gegaan indien alles al verspoord is, dan zul je toch iets moeten lopen. Of aan de achterkant afdalen en dan een deel teruglopen.

Ik zou de situatie ter plekken bekijken. Zijn nog genoeg sporen te trekken dan zelf je plan trekken. (Na de lawine berichten en nodige voorzorgsmaatregelen genomen te hebben) Anders contact opnemen met de offpiste guides via: post@roldalsguidane.no (mss alvast hun mobiel nummer opvragen op voorhand)
    AYSABTU - All your stoke are belong to us.
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 7 januari 2014 · 11:31
    Bedenk wel dat die lawineberichten gebaseerd zijn op veel minder data dan je in de Alpen gewend bent, dus blijf extra goed meekijken en -denken!
  • RenedeM
    Beginner
    RenedeM op 7 januari 2014 · 12:00
    http://wepowder.nl/report/2650

Zie bovenstaande report van het sneeuwdek bij haukeliseter 5 dagen geleden. Het heeft hier ruim een week nonstop gesneeuwd en gestormd wat voor een gevaarlijke situatie heeft gezorgd. Hoe het nu is weet ik niet. Wel echt een aanrader als startpubt voor tochten en snowkiten.

Daarnaast kan je nog uitwijken naar hovden en haukeli skisenter. Allen kleine gebieden voor oze begrippen maar leuk voor treeruns. Voor de rest zou ik kiezen voor toptouren zonder lift maar wees heel erg bedachtzaam op gevaren, het bulletin is inderdaad niet zo precies als we gewend zijn in de alpen. De weg langs haukeli heeft nog wel eens de neiging dicht te gaan bij slecht weer en auto's in colonne te laten rijden. Wij hebben hier op zowel de heen zls terugweg ruim 2 uur stil gestaan.
  • pilotjoe
    Beginner
    pilotjoe op 7 januari 2014 · 13:38
    Hmmm. Misschien heb ik verkeerd beeld van Noorwegen. Ik had gehoopt op minder concurrentie voor de poeder. En dat het makkelijker poeder te rijden was door "overvloedige" sneeuw.
    Volgende week ben ik net vrij en de verwachtingen in de Alpen zijn niet zo positief.
  • viking2
    Beginner
    viking2 op 7 januari 2014 · 13:51
    Zeker in Røldal is de poederstress erg hoog, een paar week geleden waren er bij het avondsiën een man of 50, waarvan er zo'n 40-45 geen piste aangeraakt hebben. Als je zonder concurrentie poeder wilt rijden, zul je moeten gaan toeren ergens waar geen skigebied is.
    Het lawinebericht is zoals hiervoor al gezegd minder nauwkeurig en naar mijn idee schalen ze ook aan de lage kant in (30cm sneeuw stormachtige wind was stufe 2, en whoempf geluiden en scheuren in het sneeuwdek bij belasting van 1 skiër was stufe 3) terwijl in de tekst weinig aandacht besteed werd aan de gevaren, behalve dat ze zeiden dat het lager op de berg wat minder gevaar was dan bij graten in de buurt.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro