Ski/board uitrusting in vliegtuig KLM

• Rudy
    Tourist
    Rudy op 7 januari 2014 · 12:44
    Ik heb zojuist even ter controle contact gehad met de KLM inzake het meenemen van ski's / snowboard.

Wanneer je flying blue member wordt is het meenemen van 1 stuk ruimbagage gratis. Deze bagage is te vervangen voor je wintersportuitrusting.

Nu vroeg ik me af wie hier ervaring mee heeft? KLM gaf mij namelijk aan dat er slechts 1 uitrusting per tas mee genomen mag worden. dat wil zeggen 1 paar ski's + skischoenen + skistokken OF 1 snowboard + 1 paar boardschoenen.

Echter waren mijn vriendin en ik van plan om alle uitrusting in mijn boardbag te doen en een aparte koffer mee te nemen voor alle kleding e.d. KLM gaf aan dat dit risico voor ons is maar dat ALS de boardbag voor controle eruit wordt gehaald en er wordt geconstateerd dat er 2 uitrustingen in de tas zitten er €75 per enkele reis betaald dient te worden.

Wat adviseren jullie?
    powwowwow jippie yoo jippie yee
  • V700
    Tourist
    V700 op 7 januari 2014 · 12:54
    Kijk ook even in dit draadje: http://wepowder.nl/forum/topic/88073

Optie zou dus kunnen zijn als je het op safe wil spelen om 2 boardbags mee te nemen en de 2 uitrustingen en bagage te verdelen over de 2 boardbags. Zolang elke boardbag niet meer dan 23kg weegt, zit je goed.
  • Rudy
    Tourist
    Rudy op 7 januari 2014 · 13:02
    Klopt @V700 .. dit was ook ons plan B, maar voordat we een tweede boardbag aanschaffen wilde ik het toch nog even checken.
    powwowwow jippie yoo jippie yee
  • sanno
    Tourist
    sanno op 7 januari 2014 · 13:13
    Ik heb nooit problemen gehad met meerdere paar ski's (max 3 paar) in 1 tas zolang het maar niet te zwaar is.
    Aankomende zaterdag ga ik proberen 5paar skis in 1 tas in te checken (2 normale, 2 kinderskis, 1 langlaufset.) De tas zal vol zitten, maar hopelijk is het net onder het max gewicht.
    Toerisski
  • Niels
    Advanced
    Niels op 7 januari 2014 · 13:20
    Je mag zoveel ski/boardspullen in je ski/boardtas stoppen als je wilt. Daaronder verstaan ze iig ski's/boards, ski/boardschoenen, stokken, airbag. Dit moet onder de 23kg en opgegeven maten blijven. Hierin mogen geen 'softgoods' zitten, dus geen kleding oid. Ook geen skikleding. Als ze dat checken zien ze dat als verkapte overbagage en moet je id betalen. Dus beter een ski/boardbag en een normale tas. Je ski/boardbag wel even aanmelden incl kg en maten, dat vinden ze prettig.

KLM heeft een telefoonnummer, dat kan je bellen, geven ze info.
  • Dennisvl
    Advanced
    Dennisvl op 7 januari 2014 · 14:21
    Ben gisteren met KLM gevlogen..

1 tas inchecken - zolang het gewicht binnen de 23kg blijft zit je daar goed... ik heb mijn boot bag als hand bagage genomen en mijn ABS op mn rug (zonder handle & fles) maar daar in mijn laptop en ipad.

Geen enkele last gehad - hoorde van andere mensen dat je niet moet adverteren dat je ski schoenen als hand baggage mee neemt want de KLM kan daar een probleem van maken.
  • FreshPow
    Advanced
    FreshPow op 7 januari 2014 · 15:19
    Ik zit met hetzelfde met Swiss Air. Die hebben dezelfde regel. Je mag daar 1 tas met skiuitrusting meenemen. Moet wel onder de 23 kg blijven. Hierin mag maar 1 paar ski´s, 1 paar schoenen en 1 paar stokken inzitten. Daarnaast mag je nog een andere tas tm 23 kg meenemen zonder meerkosten.

Werd echt benadrukt na navraag dat er maar 1 paar in mag zitten. Begrijp dat niet helemaal goed,. Lijkt mij dat als het onder de 23 kg blijft het goed zou moeten zijn, ongeacht wat de inhoud is... Iemand ervaring met Swiss?
    Life starts at the end of your comfort zone
  • sanno
    Tourist
    sanno op 7 januari 2014 · 16:59
    Mogelijk heeft het iets te maken met verzekering. Mocht de bagage kwijtraken en jij hebt net 2 compleet nieuwe sets erin zitten dan hangt daar een flink prijskaartje aan. Door te benadrukken dat je maar 1 set mee mag nemen kan je dat redelijk in perken.

Ik heb een keer met Austrian gehad dat ze mijn tas een paar dagen kwijt waren (gelukkig terugvlucht) en uiteindelijk bleken er een aantal dingen zoals helm en schep te missen. Ze hebben het wel uitgekeerd, maar gaven toen ook aan dat die artikelen eigenlijk niet in de skitas zouden moeten zitten (maar een schep als handbagage is ook niet toegestaan).

Austrian, Swiss, lufthansa hebben dezelfde voorwaarden en dezelfde servicemensen
    Toerisski
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 7 januari 2014 · 17:34
    vraag: hoe krijgen jullie een tas met al je hardgoods in godsnaam onder de 23 kg? Ik zit met hardgoods en 1 setje kleren (shells, 1 thermo, 1 dunne fleece, 2 sokken) rond de 30...

aanpak: inchecken bij de automaat, en zelf je tas afgeven bij odd-size. Wordt bijna nooit gewogen...
  • sanno
    Tourist
    sanno op 12 januari 2014 · 18:09
    gisteren met KLM een tas met 6 paar ski's (2 x pow skies, 2 x kinder skies, 2x langlauf skies + 2 paar stokken + 1kg voedsel) was precies 22,8kg totaal) kon zonder problemen mee, maar ik had het niet aangemeld en het vliegtuig zat vol met skies en boards bleek aan de andere kant. En daar bleek ook dat mijn tas in A'dam ahter was gebleven. Een beetje balen, maar achteraf eigenlijk wel handig want dan hoef je er niet mee te zeulen en wordt het gewoon naar je huis gebracht.
    dus skies vantevoren aanmelden op de heenweg: JA doen!
    skies aanmelden op de terugweg als je met het OV bent NIET doen scheelt je mogelijk een hoop gezeul.
    Toerisski
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 12 januari 2014 · 18:15
    Beter zijn ze vertraagd. Check ff bij je reisverzekering en je vliegtuigmaatschappij de exacte termijnen, maar als het te lang duurt mag je nieuwe gear kopen!
  • sanno
    Tourist
    sanno op 12 januari 2014 · 18:19
    vraag: hoe krijgen jullie een tas met al je hardgoods in godsnaam onder de 23 kg? Ik zit met hardgoods en 1 setje kleren (shells, 1 thermo, 1 dunne fleece, 2 sokken) rond de 30...
    aanpak: inchecken bij de automaat, en zelf je tas afgeven bij odd-size. Wordt bijna nooit gewogen... JaapvR op 7 jan. 2014 17:34

Tsja ik neem ook liever 30kg mee, maar neem liever niet het risico. Heb al eens met handbagage bij Austrian 24kg in 2 tassen voor 3 personen om moeten pakken in 3 tassen van 8kg anders moest er 1 tas in het ruim! Vervolgens in de slurf weer alles in 2 tassen staan proppen 😃 .

2 paar skies, 1 pak, wat multifuctionele kleding, rugzak en helm is net 23kg.
    skischoenen in handbagage trolley en 1 accessoire (laptoptas) daar kan ook nog de nodige kleding in (helemaal als je geen laptop meeneemt)

Waar haal je dan je bagage labels? Ik moet het altijd wegen en gisteren mocht het niet eens gemiddeld worden tussen zware en lichte tassen. dat was voor mij de eerste keer. Aan de andere kant blijkt dat ze 22,8 afronden tot 22. dus misschien kan je 23,8 ook doen zodat het afgerond wordt tot 23.
    Toerisski
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 12 januari 2014 · 18:26
    Afgelopen jaar met SAS gevlogen en die hadden ook de regel van 1 ski per ski tas. Echter 3 skis in 1 tas gepropt en nergens last van gehad. Zorgen dat je onder het gewicht blijft alleen!
    One step at a time.
  • woerdman
    Beginner
    woerdman op 27 februari 2015 · 19:50
    Zelfde ervaring hier
    Zolang je zorgt dat de tas rond het max gewiht zit kijkt niemand er naar
    Gister teruggekomen met 3 paar skis in 1 tas bij easyjet. Daar helaas 20 kg max dus wat bindingen er af geschoven en in de airbagtas gestopt... Tas was 21 kg zonder probleem
    Bij klm al vaak met 1 paar skis mt alle kleding zonder problemen gereisd
    Trolley met schoenen en rugzak op de rug
    Beetje gokken dus

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro