gopro posities

• IorusRoos
    Beginner
    IorusRoos op 17 januari 2014 · 16:27
    Na jaren lang fanatiek te skien/boarden en fotograferen met een spiegelreflex heb ik nu een GoPro gekregen. Nu heb ik plakkers om 'm op m'n helm te monteren. Nu denk ik eraan om 'm voorop te doen zodat je nog wat ski's in de shots hebt. Maar ik zit een beetje met alle bewegingen. Het lijkt me dat een perspectief vanaf je borst een beter beeld geeft. Nou is daar ook een harnas voor maar dat lijkt mij niet fijn onder een rugzak. Vervolgens dacht ik eraan om 'm met een polsband aan mijn rugzak vast te maken maar aan de schouderbanden kan niet vanwege mijn snowpulse systeem. Toen dacht ik eraan om 'm aan de borstband te doen van m'n rugzak maar daar heb ik nog geen oplossingen voor gevonden. Iemand anders ook dit luxe probleem gehad en hebben jullie er wel een oplossing voor gevonden?
    To turn is to admit defeat to the mountain
  • psd
    Tourist
    psd op 17 januari 2014 · 17:01
    Ik heb mensen zien skieen met een borstdband van Gopro zelf. Deze verteld mij dat het een mooier beeld geeft en stabieler.
    Ik heb het nietgezien alleen gehoord.
  • JasperDeBauw
    Advanced
    JasperDeBauw op 17 januari 2014 · 17:10
    gewoon eens proberen de combi van je rugzak en de chesty. Als je chesty goed aanpast dan is er absoluut geen probleem met een rugzak
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 17 januari 2014 · 17:19
    Ik vind de chest mount prima te combineren met n rugzak. Enkel ff opletten dat t loshangende bandje van je borst band niet voor je camera hangt 😉. Zie vimeo.com/verticald voor wat footage.
    Fijne is dat ie lekker strak te zetten is. Monteren met de polsband aan de rugzak klinkt mij als n te instabiele instructie. Maar dat zal je moeten testen.
    N chest mount zal wel verklappen wat je bovenlichaam doet tijdens t skien of dat je alleen Je hoofd meedraait 😉 laatst n snowboarden met de chesty gezien maar die beelden lijken mij zinloos...

Chesty geeft voor mij ook de betere beelden met mountainbiken.

Veel plezier met spelen!!
    http://verticaldissidents.net
  • RalfLins
    Beginner
    RalfLins op 17 januari 2014 · 17:33
    Ik zag een 'voorgesteld bericht' voorbij komen op mijn timeline van Facebook met een geniale mount. Lijkt me een prima vervanging van het harnas! (mijn excuses voor de onduidelijke afbeelding, hij blijkt automatisch te vergroten)

Life is short, ride a board!
  • bpomerantz
    Beginner
    bpomerantz op 17 januari 2014 · 17:45
    ik heb deze recentelijk aangeschaft, zit super stevig. is we een dure mount. loopt zo op tot 80 euries. https://peakdesignltd.com/
    powdermonkey.nl
  • RalfLins
    Beginner
    RalfLins op 17 januari 2014 · 18:30
    @bpomerantz Ah oke, je moet dus die Capture Camera Clip in combinatie met die POV kit kopen?
    Life is short, ride a board!
  • Bono
    Beginner
    Bono op 17 januari 2014 · 18:37
    Maar met snowboarden is dit helaas weer niets
  • Simoni
    Tourist
    Simoni op 17 januari 2014 · 18:39
    Is dat wat stabiel? want ik erger me dood aan 't feit dat veel van mijn beelden trillen... Krijg ze nooit echt smooth zoals je online ziet 😃
  • Bassie11
    Tourist
    Bassie11 op 17 januari 2014 · 18:43
    Ik heb de headstrap, en daarbij komt ook een soort van clip die je overal op kan schuiven. Alleen nog nooit geprobeerd op mijn rugzak, maar zeker wel van plan!
  • bpomerantz
    Beginner
    bpomerantz op 17 januari 2014 · 21:13
    @ralfLins Ja je moet ze beide kopen. Ik heb die fout eerst gemaakt door alleen de pov clip te bestellen. Zit allemaal erg stevig in elkaar.
    powdermonkey.nl
  • woutertichelaar
    Advanced
    woutertichelaar op 17 januari 2014 · 21:47

Ik heb dit advies opgevolgd. Cheap, simpel en effectief! Niks geen probleem met een tas, de bandjes kun je onder en boven de camera doen.
    one way to go down
  • Mikey
    Beginner
    Mikey op 17 januari 2014 · 22:08
    @ IorusRoos,

Je gaf aan dat je beelden een beetje instabiel zijn ( trillerig ).
    Met wat voor specs neem jij op? Ik ondervond namelijk dat wanneer je opneemt met spec 960 48fps de beelden veel stabieler waren ten opzicht van de spec 1080 30fps, bijkomend voordeel van de 960 48fps is dat je lens wijdte rondom behoorlijk wijdt is ( neemt net zo breed als hoog op ) waardoor je de diepte heel goed kunt zien tijdens afspelen van de video's en ook zie je de tip van je board of ski's heel goed! Een nadeel is wel dat het af te spelen filmpje dus vierkant wordt afgespeeld.
  • Ogre/Robbert
    Beginner
    Ogre/Robbert op 18 januari 2014 · 07:25
    Wat ik me dan afvraag is zijn jullie dan niet bang om in een noodsituatie je gopro te trekken in plaats van de airbag hendel?

Ik heb de gopro gewoon op m'n hoofd en de wifi afstand bediening getyraped aan de maat verstelband bij m'n heup
    may the pow be with you
  • JasperDeBauw
    Advanced
    JasperDeBauw op 19 januari 2014 · 10:28
    heeft er iemand nog dat plaatje liggen uit het filmpje van woutertichelaar?
  • IorusRoos
    Beginner
    IorusRoos op 19 januari 2014 · 20:57
    Top, thanx voor alle info. Ga van de week nog even kijken naar zo'n harnas en dan mag ik over enige tijd wat gaat experimenteren in de sneeuw.
  • MartijnK
    Tourist
    MartijnK op 22 januari 2014 · 15:43
    Van de meegeleverde headstrap kun je inderdaad een borstband maken door simpel weg de bovenste band er uit te schuiven. Werkt prima, alleen bij zeer actief bewegen wil hij nog wel eens draaien en dus neit meer recht voor uit richten 😉
  • johannes
    Beginner
    johannes op 22 januari 2014 · 20:43
    chesty met rugzak is inderdaad geen enkel probleem, en geeft als je het aan mij vraagt een leuker beeld van het skieen dan voor op de helm. Zelf heb ik nog een mount aan de zijkant van mijn helm waardoor je nog net een stukje van je helm meepakt in het shot en dit zorgt er voor dat je een veel stabieler beeld krijgt, ook trilt hij bij mij op de zijkant van de helm eigenlijk amper. Ik heb trouwens mijn chetmount via Dealextreme gekocht, orginele kost volgens mij 45 euro en daar 13 inc verzendkosten uit China, het nadeel is dat je er wel iets langer op moet wachten.
  • Whistler
    Beginner
    Whistler op 22 januari 2014 · 22:31
    Ik vind zelf de chest mount samen met ABS ook erg prettig zitten; inderdaad wel goed je borstbandje wegstoppen. Het skied mijns inziens een stuk fijner dan op de helm.
    Wordt de pow dieper dan is de chest mount kansloos; je lens zit dan continue onder de sneeuw.

Je Gopro trekken i.p.v je hendel zou in theorie niet moeten gebeuren aangezien je altijd moet kijken "wat" je trekt.

Ik draag hem zoveel mogelijk op de borst; vind het persoonlijk erg irritant om dat ding op mijn hoofd te hebben. Ben zelf 1.96 en op de helm is het geen feest bij in- en uitstap moment van een stoeltjeslift; idem in de bossen.

Succes met je keuze 😉

P.s.: mijn tekst teruglezend valt mijn oog op mijn profielfoto........ zie ik meteen de Gopro op mijn helm zitten!! Niet echt een geloofwaardig verhaal dus ...........maar chest mount is top 😃
  • JasperDeBauw
    Advanced
    JasperDeBauw op 22 januari 2014 · 23:46

Ik ben persoonlijk ook wel fan van dit beeld.
    Omdat het hoofd centraal in het beeld vast staat heb je een mooi vast punt om een focus te hebben maar bij veel pow is dit in mijn ogen een zalige manier om faceshots vast te leggen. (al is het niet de meest veilige mount)
    een voorbeeldje vanop het net:
  • Larsje993
    Tourist
    Larsje993 op 26 januari 2014 · 12:29
    Een goedkope chesty kun je ook uit china halen! Ik heb er vorig jaar zelf ook 1 gekocht en de kwaliteit is super! Tevens kun je hier al je mounts halen voor mooie prijsjes!😉

http://www.aliexpress.com/item/Gopro-Accesories-Chest-Mount-Harness-fo...
  • ThijsL
    Beginner
    ThijsL op 26 januari 2014 · 20:14
    ik heb ook wat goedkope mounts gekocht via aliexpress, kwaliteit is goed, prijs nog beter 😉
    One Life, Live it
  • DerTorch
    Beginner
    DerTorch op 26 januari 2014 · 22:24
    mounts vanaf je helm zijn eigenlijk niet lekker om te editen... maargoed, soms heb je niet altijd je cameraman naast je en moet je toch wat. Heb zelf een rotorhead gemaakt en werkt eigenlijk prima! Ik zet ff een snelle test op vimeo (is nu aan het uploaden) dan kan je het resultaat zien. Camera kan 360 draaien middels kogellagers en daarnaast ook nog eens als een wip-wap naar boven en beneden... hij vindt zelf zijn weg... totale kosten nog geen 15 euro...

Mooiere beelden komen hoop ik in de nieuw edit...

vorige (winning)edit op FFF
    www.theboardchannel.com
  • JeffreyBuik
    Advanced
    JeffreyBuik op 26 januari 2014 · 22:34

Ik blijf de "stok" beelden toch wel het mooiste vinden. Zeker bij snowboarders vind ik de beelden vanaf de helm niet mooi, je filmt eigenlijk in het niets zeker wanneer er niemand voor je board.
  • IorusRoos
    Beginner
    IorusRoos op 26 januari 2014 · 23:29
    Stok beelden zijn inderdaad ook vaak mooi, ga zo'n stok toch wel aanschaffen want enkele maanden geleden had ik die op mijn zomervakantie goed kunnen gebruiken. Roggen en dolfijnen onder onze kano's gehad maar nu geen foto's van kunnen maken. Eerst maar eens afwachten wat de chest mount gaat doen, ga ik daarna verder experimenteren.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 26 januari 2014 · 23:44
    Ben al die gopro edits een beetje zat, maar die 360 beelden van @DerTorch zijn echt heel vet. En bonuspunten voor zelf gemaakt. Like.
    splitfest.nl
  • Traasbaas
    Beginner
    Traasbaas op 27 januari 2014 · 21:07
    @DerTorch dat is een hele gave mount voor je gopro. Ik heb een beetje rond gekeken op internet en vond een tutorial hoe er zelf een te maken. In het filmpje zetten ze de mount met 4 schroefjes in de helm. Nu lijken 4 puntige schroefjes in me helm mij niet geheel prettig als je een keer verkeerd valt. Hoe heb jij hem op je helm vastgezet?

Link naar de turtorial die ik gevonden heb:
  • DerTorch
    Beginner
    DerTorch op 27 januari 2014 · 23:26
    dat is idd hoe ik het ook heb gedaan... echter ik heb de lager vastgezet met 1 m6 boutje door het midden ipv 4 schroefjes...

Ik heb in mijn (oude) helm het piepschuim weg geboord zodat ik ruimte heb om een boutje van binnenuit mijn helm vast te zetten. Zo ligt de bout slechts 5mm onder de helmschaal... en de piepschuim is zkr 20mm dik.... kan weinig gebeuren dus, maar beter is om niets op je helm te hebben 😃
    www.theboardchannel.com
  • rutgerberge
    Advanced
    rutgerberge op 28 januari 2014 · 08:13
    Ook een leuke tip
    Kijk voor gopro monteer dingen op dealxtreme of alixpress
    Heb een extra accu een lader en een harnas voor 25€ incl verzenden...
    Ze hebben echt veel keus en het kost niks, verzenden kan echter wel ff duren

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro