Automatic of Bent Chetler?

• MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 18 januari 2014 · 12:54
    Ik zit er aan te denken om iets nieuws te kopen. Momenteel rijd ik op een 2010 model Hellbent die 179 lang is. Echter vind ik hem aan de korte kant en is hij wat te soft voor me. Zelf ben ik 194 lang en weeg rond de 77 kg.

Nu zoek ik een wat stijvere ski die nog wel speels is. De Bent Chetler ziet er erg goed uit, maar toch twijfel ik nog of de Automatic misschien een betere keuze is. De ski moet op grote lijnen betrouwbaar zijn, maar in het bos nog wel speels. Mijn Hell Bents heb ik nog altijd ernaast voor de eventuele tree-runs. Waar ik bij de Bent Chetler aan twijfel is of deze niet te soft is. Zijn er mensen die beide skis kennen en advies kunnen geven?

Ik ga trouwens sowieso voor de 192 BC of de 193 Auto dus de grootste maat.

Thanks!
    One step at a time.
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 18 januari 2014 · 13:55
    Sorry, geen ervaring. Automatic lijkt iets meer directioneel te zijn, vind ik zelf wel lekker. Maar bekijk ook die Magic J; zou een JJ moeten zijn maar dan breder, minder sidecut en stabieler. Kortom, alles wat ik zou willen verbeteren aan een JJ!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 18 januari 2014 · 14:33 May the powder be with you.
  • Neorej
    Tourist
    Neorej op 18 januari 2014 · 16:46
    Ik heb beide skies in bezit. De Bent is leuk tussen de bomen en als je veel 360 van een clif springt. Ik zou echter voor de Automatic gaan, monteer hem wel iets meer naar achter als je meer freeride georiënteerd wilt rijden. De automatic is stijf en stabiel op hoge snelheden. Tree runs gaan prima en op de piste houd hij zn lijn. 😃
    Atomic
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 18 januari 2014 · 17:02
    Wat Jeroen zegt. Ik zou ook zeker voor de Automatic kiezen als ik jouw wensen hoor.
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 18 januari 2014 · 17:31
    Dank! Precies wat ik nog wilde weten. Thanks voor de hulp!
    One step at a time.
  • valtho
    Tourist
    valtho op 18 januari 2014 · 17:37
    Dat de automatic redelijk makkelijk draait maar ook harder en in grotere bochten kan worden geskied, heeft mij ook overgehaald deze ski te bestellen. De bent chetler schijnt ook leuk te zijn, maar is erg speels, leuk om te jibben en minder voor sneller, en grotere bochten gedacht.

Voor het mounten van de automatic(ben er voor mezelf ook nog niet uit) zou ik ff kijken op internet wat de mensen daar adviseren, de teamline of recommended line schijnt ver terug te liggen in vergelijking met bent chetler, jj.

''The recommended line at -10.5cm from centre still confuses me. Considering Dana skis them at +2 and isn't very jibby, I'd strongly suggest going forward of the line.''

Hier staan veel ervaringen met verschillende mountings plaatsen op zowel de 193 als 186.
    http://www.tetongravity.com/forums/showthread.php/230485-Atomic-Automa...

reviews van de 186 en 193:
    http://blistergearreview.com/gear-reviews/2012-2013-atomic-automatic...
    http://blistergearreview.com/gear-reviews/2012-2013-atomic-automatic-1...
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 18 januari 2014 · 18:27
    Hmm, ik zit ineens enorm te twijfelen. Heb even zitten rond kijken en de K2 Sideseth (van vorig jaar) is veel goedkoper dan de Automatic. Skis lijken redelijk op elkaar. Alleen heeft de Sideseth geen echte twintip, maar zoveel ski ik nou ook weer niet switch. Daarnaast is de sideseth volgens mij ook wat lichter dan de Automatic. De nieuwe Annex 118 is volgens mij de Sideseth met een andere naam en topsheet, toch?

Wat me alleen minder lijkt is dat de Sideseth veel minder camber heeft dan de Automatic en dus minder 'pop' heeft.

Is de Automatic makkelijk switch te landen? Dus als bij een 180 van een pillow? Dit lijkt me aan de ss de grootste min. Ook vindt ik de afwerking van k2 skis wat aan de mindere kant. Is dit bij de Atomic's beter? Vooral de sidewalls zijn bij mn Hellbents erg gevoelig voor rafelen. Is dit bij de Automatic door de halve cap constructie beter?
    One step at a time.
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 20 januari 2014 · 19:57
    Knoop doorgehakt! Het zijn de Automatic's 193 geworden! Thanks voor de feedback van iedereen!!! Ik ga een review doen als ik ze heb.
    One step at a time.
  • chinees
    Advanced
    chinees op 16 februari 2015 · 20:45
    @MickeydeHaas Ik sta op het punt de Automatics te bestellen (186). bevallen ze? en hoe zijn ze on-piste?
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 16 februari 2015 · 21:44
    Op de piste zijn ze mij echt 100% meegevallen. Ik had geen verwachtingen van een poederski op de piste, maar ze doen het gewoon goed voor een niet-piste ski. Je kan er rustig en op volle vaart mee terug naar de lift sturen of heerlijk een dagje raggen en klooien als off-pist niet mogelijk is en je niks anders bij je hebt.
    gigiski.com | deskiclub.nl
  • chinees
    Advanced
    chinees op 16 februari 2015 · 21:47
    @Cheizz Thanks, dat had ik nodig, ze zijn besteld 😀.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro