Skis mee in de ICE.

• MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 20 januari 2014 路 23:40
    Ik wil volgende week eens proberen om met de ICE van Utrecht direct naar Basel te gaan. Nu vraag ik me alleen af hoe het is om skis mee te nemen. Zijn er mensen die ervaring hebben met ICE en skis?
    One step at a time.
  • Geert-Jan
    Beginner
    Geert-Jan op 21 januari 2014 路 01:55
    ben vaak met de ice van dusseldorf naar munchen geweest. nooit problemen gehad. had dan duffelbag, rugzak en skitas met daarin schoenen en 1 paar skis bij. het is wel flink sjouwen, heb alles gewoon in het bagagerek geknald, is 4 min mensen irriteren maar dan ligt het er maar in. 馃槂
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 21 januari 2014 路 09:30
    Is geen probleem, heb dit vrij vaak gedaan. er is altijd een fietsenwagon met gigantisch veel ruimte (zeker nu).

Laat die biertjes maar zitten als je met de trein komt btw. Dacht dat je met de auto kwam.
  • Velthaus
    Tourist
    Velthaus op 21 januari 2014 路 10:51
    Is geen enkel probleem, even een plaats reserveren is wel aan te raden, niet dat je met al je gear ergens in een gangpad beland...
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 21 januari 2014 路 10:55
    Cool, thanks voor de reacties. Ik hoorde ook dat je vaak de skis aan het begin van elke cabinen kwijt kan. Dan kunnen ze rechtop staan.

@bertjebertje Ik vrees dat de meeste ook al op zullen zijn als ik aan kom in Basel...馃榾
    One step at a time.
  • fanneige
    Tourist
    fanneige op 21 januari 2014 路 11:12
    klopt, is geen probleem.
    een paar kortere ski's of een snowboard kan zonder probleem in het bagage net, als je een 2 paar dikke lange latten etc in een slaapcabine wilt proppen dan gaat er meestal iemand met een pet op protesteren en helpt je dan het spul in een bagage / fiets wagon te zetten. even slotje meenemen voor de zekerheid, want bij elke stop kan de deur open gaan en de pet weet niet meer van wie wat is.
    Knowledge is limited. Imagination encircles the world
  • rollie
    Beginner
    rollie op 21 januari 2014 路 12:17
    via de treinreiswinkel kan je prima tickets boeken met de ICE of de slaaptrein. bne vroeger 10 jaar lang met ouders (met langlauflatten hihi met de trein naar de alpen gegaan) superchill reizen, vaak aparte hokken voor ski's, plekje reserveren is een must.
    "I don't think I have the proper amount of tail rocker to execute this jump!"
  • Elia
    Beginner
    Elia op 21 januari 2014 路 20:22
    Geen problemen gehad met ski's in ICE naar Basel.
    ICE heeft geen fiets/bagage wagon (nachttrein CNL wel).

Als je in CH verder reist per trein, koop dan een zgn "Europa Reisen Spezial" ticket van de Deutsche Bahn (verkrijgbaar bij treinreiswinkel Leiden).
    Ticket is geldig va Freiburg im Breisgau (vlak voor Basel), en er zijn mogelijkheden voor allerlei bestemmingen in CH, bijv. Davos, St.Moritz, Zermatt, Sion, etc

Prijsindicactie: Freiburg - St.Moritz va 29 euro (vroeg boeken, anders 39 euro).
    Aan Zwitsers loket kost z'n ticket 92 CHF.
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 21 januari 2014 路 20:33
    Geen problemen gehad met ski's in ICE naar Basel.
    ICE heeft geen fiets/bagage wagon (nachttrein CNL wel).
    Als je in CH verder reist per trein, koop dan een zgn "Europa Reisen Spezial" ticket van de Deutsche Bahn (verkrijgbaar bij treinreiswinkel Leiden).
    Ticket is geldig va Freiburg im Breisgau (vlak voor Basel), en er zijn mogelijkheden voor allerlei bestemmingen in CH, bijv. Davos, St.Moritz, Zermatt, Sion, etc
    Prijsindicactie: Freiburg - St.Moritz va 29 euro (vroeg boeken, anders 39 euro).
    Aan Zwitsers loket kost z'n ticket 92 CHF. EliseVersteeg op 21 jan. 2014 20:22

Dank voor de tip! Ik heb zelf een halbtax abo voor de SBB, maar het is zeker iets om te onthouden. Waar zette jij je skis neer in de trein? Kon dit bij je stoel of ergens anders in de trein?
    One step at a time.
  • Elia
    Beginner
    Elia op 21 januari 2014 路 20:40

Dank voor de tip! Ik heb zelf een halbtax abo voor de SBB, maar het is zeker iets om te onthouden. Waar zette jij je skis neer in de trein? Kon dit bij je stoel of ergens anders in de trein? MickeydeHaas op 21 jan. 2014 20:33

Begin van wagon, of bagagrek boven stoel.
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 21 januari 2014 路 20:49
    Ok top. Thanks!
    One step at a time.
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 21 januari 2014 路 21:04
    [mention="/profile/1908"]@MickeydeHaas[/mention]: Mijn laatste ICE-tocht is al even geleden en ik herinner me niet meer precies waar ik m'n ski's toen gelaten heb (geloof in 't bagagerek boven de stoelen) maar die tip van [mention="/profile/11185"]@EliseVersteeg[/mention] is wel een goeie:

(Online kan misschien ook wel maar) bij de verschillende treinreis winkels (op de grotere stations) kan je bij b.v. CNL-tickets ook een doorreisticket kopen voor een vaste prijs. En dat is zelfs goedkoper dan vanaf Basel een halbtax kaartje uit de muur trekken... Dus als je nog moet boeken zou ik daar even naar kijken.

Veel plezier 馃槂
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 21 januari 2014 路 21:14
    Voor in Zwitserland moet je deze Supersaver tickets hebben. Die moet je van te voren online kopen en zijn echt alleen voor die trein geldig, maar dan wel heel veel goedkoper dan een normaal kaartje. Je moet het even goed uitzoeken.

http://www.sbb.ch/en/travelcards-and-tickets/tickets-for-switzerland/s...

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro