MosPow

• sanno
    Tourist
    sanno op 21 januari 2014 · 13:40
    Toen ik een jaar geleden hoorde dat ik naar Moskou zou verhuizen was mijn eerste reactie. In ieder geval een winter met sneeuw = skien. Daarna hoorde ik pas dat Moskou vlak is en de dichtsbijzijnde serieuze bergen over de weg 1800km naar het zuiden liggen. Dat viel een beetje tegen, maar de beslissing was al genomen dus dan kan je het maar beter kijken wat het halflege glas nog mee gevuld is.
    Al snel begreep ik dat hoewel Moskou vlak is er toch wel de nodige heuvels zijn en er binnen de stadsgrenzen in ieder geval 3 gebiedjes zijn met een aantal liftjes, en als het buiten te warm is voor sneeuw of te koud voor je gezondheid dan is er nog de sneeuw hal SNEJ. en op 1 uur rijden zijn er verschillende skigebiedjes zoals Sorochany en Shukolovo met afdalingen tot 100m hoogteverschil. leuk voor een dagje in het weekend en om te oefenen.
    Maar 1 ding leek zeker, in ieder geval is er sneeuw! zoals onderstaand filmpje laat zien.

Maar dat was vorig jaar toen er een record hoeveelheid sneeuw viel, terwijl er dit jaar een record droogte is en een record warmte. Tot deze winter had zelfs niemand er ooit bij stil gestaan dat er zoiets bestaat als een niet witte kerst!

Dus van al mijn plannen om van de sneeuw en de kleine heuvels gebruik te maken is nog niet zoveel gekomen. Eigenlijk is het tot een poging tot Pow eind november gebleven. Het was leuk, maar eigenlijk net te vlak.

Ook nog een keer gaan kijken bij Putins favoriete skiveldje waar ik op keiharde kunstsneeuw een weg naar beneden moest hakken. Niet meteen de meest geweldige ervaring.

Maar gelukkig afgelopen week is er wat sneeuw gevallen, maar doordat er geen bodemlaag was en de kou (-12 tot -25) goed door blijft zetten hecht de sneeuw slecht. Dus nog steeds op zoek naar alternatieven. Maar de nood is hoog.

Zondag zelfs zo hoog dat ik anderhalf uur door het bos ben gaan lopen met mijn tourskies en vellen. De langlaufers stonden me een beetje gek aan te kijken, maar het was in ieder geval iets. Ik aan de andere keek mijn ogen uit bij de mensen die zicht graag wilden opwarmen in het water, terwijl het -20 buiten was.
    Toerisski
  • sanno
    Tourist
    sanno op 21 januari 2014 · 13:46

En dan vandaag toch maar even naar de lokale heuvel gegaan om te genieten van het uitzicht en mijn skies, binding en schoenen uit te proberen.
    Conclusie skies met dynafit doen het prima op harde sneeuw zolang te maar druk blijft geven en mijn schoenen zaten beter dan eerst (4e zool constructie ondertussen - terug naar standaard zool, maar nu met verhoger) maar mijn voeten waren nogal erg koud, maar dat is niet een nieuw probleem.

morgen gaat het weer sneeuwen dus hopelijk snel beter nieuws.

Toerisski
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 21 januari 2014 · 13:47
    Mooie skyline
    May the powder be with you.
  • sjakies
    Beginner
    sjakies op 21 januari 2014 · 14:12
    Lekker zwembadje hoor😉 na het skieen dus nog een lekkere duik genomen
  • evan
    Advanced
    evan op 21 januari 2014 · 14:23
    Ik krijg het al koud van die foto's. Mooi uitzicht vanaf die heuvel, maar best veel smog!
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 21 januari 2014 · 14:28
    Verrassend verslagje, leuk 😃
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 21 januari 2014 · 14:46
    Ik krijg het al koud van die foto's. Mooi uitzicht vanaf die heuvel, maar best veel smog! evan op 21 jan. 2014 14:23

Dit was de foto met de minste smog, helaas.
    13 miljoen mensen die stoken als gekken om hun huis niet kouder dan tropische temperaturen te houden in combinatie met geen wind = smog.
    Toerisski
  • elisa.tmc
    Tourist
    elisa.tmc op 21 januari 2014 · 15:00
    Ik krijg het al koud van die foto's. Mooi uitzicht vanaf die heuvel, maar best veel smog! evan op 21 jan. 2014 14:23
    Dit was de foto met de minste smog, helaas.
    13 miljoen mensen die stoken als gekken om hun huis niet kouder dan tropische temperaturen te houden in combinatie met geen wind = smog. sanno op 21 jan. 2014 14:46

Ah matig.
    Hoe is leven in Rusland? Veel culturele verschillen? Ik verbaas me altijd over hoe weinig ik weet over bepaalde landen.
    Wel leuk om te lezen 😃 succes met je powquest
  • SportGillie
    Advanced
    SportGillie op 21 januari 2014 · 18:28
    En weet je ook hoe de Russische wePowder community eruit ziet? Hoe staan de Russen tegenover het freeriden? Zijn er ook freerideshops? Gewoon uit nieuwsgierigheid... Succes in Moskou!!! En niet teveel wodka drinken...
    Live to ride, ride to live
  • sanno
    Tourist
    sanno op 21 januari 2014 · 19:08
    Ik ken 1 freeride shopje hier waar ze o.a. Liberty, Majesty en Whitedot verkopen, helaas spreken ze geen Engels en mijn Russisch is plocha (=slecht) dus dat schiet niet zo op. Daarnaast nog wat andere shops waar ze ook wat brede bakken verkopen naast het reguliere assortiment en tgt heli weekendjes verkopen.

De stad leent zich wel bij uitstek voor railen, overal handrails recht of met kink stijl vlak kort lang en vrijwel allemaal prima doorlopend zonder kunstige afwerkingen.
    Toerisski

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro