Investeerders nodig voor handige 'lift basket'

• GilbertS
    Expert
    GilbertS op 24 januari 2014 · 11:47
    http://www.kickstarter.com/projects/1217767030/the-lift-basket-effortl...

of gewoon het idee overnemen en er zelf een aantal 3d-printen?
    www.instagram.com/gilbertsmink/
  • evan
    Advanced
    evan op 24 januari 2014 · 12:06
    Bedankt, @GilbertSmink! Opnieuw een geweldige innovatie uit tellerland. Ik zal de link meteen aan het tellertopic toevoegen.
  • evan
    Advanced
    evan op 24 januari 2014 · 12:19
    Zonder gekheid, ik zou ze weleens willen proberen. Ik zat vorige week tijdens het skinnen weer met mijn bindingen te klooien, maar dat kan ook aan mijn gebrek aan ervaring met toerbindingen liggen.
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 24 januari 2014 · 12:23
    @GilbertSmink Of een 2-Componenten matrijs maken 😉 Ik wil wel helpen hoor...
    It's all about the turns duuuuuude!
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 24 januari 2014 · 12:41
    Misschien iets om in de bamboe stokken te integreren....

@AvdL Heb jij toevallig connecties op het gebied van matrijzen fabricage?
    One step at a time.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 24 januari 2014 · 13:04
    Veel te veel werk. Gewoon alleen het haakje 3d printen en met een simpel popnageltje aan een bestaande teller. Ik wil wel, hoeveel moet ik er maken?
    splitfest.nl
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 24 januari 2014 · 13:17
    En daar voor een stuk uit je verder gewone teller weg snijden of het er met die popnogel 'bij zetten' Ivar?
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 24 januari 2014 · 13:48
    @MickeydeHaas Jazeker. Ik werk in een gereedschapmakerij, en nee, we maken geen handgereedschap, maar een matrijs noemen ze dan een 'gereedschap' dus vandaar. Maar die dingen maken we hier aan de lopende band... Ikzelf ben cnc-frezer.
    It's all about the turns duuuuuude!
  • GilbertS
    Expert
    GilbertS op 24 januari 2014 · 13:54
    Bij mij op de faculteit staat als het goed is een 3d printer die we kunnen gebruiken. Moet niet heel moeilijk zijn. Zal eens kijken.
    www.instagram.com/gilbertsmink/
  • RenedeM
    Beginner
    RenedeM op 24 januari 2014 · 15:09
    Hmm, ik vind dit eigenlijk best handig. Ben zelf splitboard maar zit echt vaak te kloten met het op en neerklappen van die 'haksteuntjes'. Gaat bij mij (voile kit) niet altijd even soepel en op dat moment kijk ik al jaloers naar mijn medeskitourders die dit met hun stok kunnen doen.

Hoe doen andere splitboarders dit? Met een haakje aan je stok zou je hem wel omhoog kunnen krijgen maar neerklappen wordt lastiger denk ik (is best wat kracht voor nodig, of gewoon die haken wat uit elkaar buigen).
  • ieism
    Tourist
    ieism op 24 januari 2014 · 15:55
    Met Voile risers doe ik omhoog met de het handvat van m'n stok. Terug gewoon rammen.

Met Spark Tesla's is dit geen issue meer, kan gewoon met de basket van je stok omhoog en omlaag. Karakoram van volgend jaar ook trouwens.

En daar voor een stuk uit je verder gewone teller weg snijden of het er met die popnogel 'bij zetten' Ivar? EmileHendrix op 24 jan. 2014 13:17

Hangt van je teller af denk ik. Die van mij zijn al open.
    splitfest.nl
  • ErnstHendrikSprenger
    Expert
    ErnstHendrikSprenger op 24 januari 2014 · 16:16
    Zonder gekheid, ik zou ze weleens willen proberen. Ik zat vorige week tijdens het skinnen weer met mijn bindingen te klooien, maar dat kan ook aan mijn gebrek aan ervaring met toerbindingen liggen. evan op 24 jan. 2014 12:19

Gebrek aan conditie bedoel je, na 10meter was je hartslag zo hoog dat je je stok niet meer kon controleren 😉
    FUCK YEAH I AM FREE
  • RenedeM
    Beginner
    RenedeM op 24 januari 2014 · 16:27
    Met Voile risers doe ik omhoog met de het handvat van m'n stok. Terug gewoon rammen.

Ik heb dit geprobeerd maar krijg ze echt met geen mogelijkheid omhoog, of heb je er een haakje aan gepopnageld?
  • evan
    Advanced
    evan op 24 januari 2014 · 16:29
    Zonder gekheid, ik zou ze weleens willen proberen. Ik zat vorige week tijdens het skinnen weer met mijn bindingen te klooien, maar dat kan ook aan mijn gebrek aan ervaring met toerbindingen liggen. evan op 24 jan. 2014 12:19
    Gebrek aan conditie bedoel je, na 10meter was je hartslag zo hoog dat je je stok niet meer kon controleren 😉 ErnstHendrikSprenger op 24 jan. 2014 16:16
    Haha, ik was al kapot van het ski's rapen na al die yard sales van jou. 😉
  • ErnstHendrikSprenger
    Expert
    ErnstHendrikSprenger op 24 januari 2014 · 22:18
    Oh ja klopt maar gelukkig had je pieper mooi bij de hand dus kon je alles snel vinden.
    FUCK YEAH I AM FREE
  • evan
    Advanced
    evan op 25 januari 2014 · 12:30
    Oh ja klopt maar gelukkig had je pieper mooi bij de hand dus kon je alles snel vinden. ErnstHendrikSprenger op 24 jan. 2014 22:18Ja, gewoon in m'n rugzak, zoals het hoort. O wacht ... Gelukkig heb jij RECCO op al je gear, anders had je weer met de helikopter opgehaald moeten worden.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro