Ervaring met fotochromische lenzen?

• Jordyvannies
    Beginner
    Jordyvannies op 29 januari 2014 · 15:01
    Iemand ervaring met fotochromische/photochromic lenzen?
    Zoek nog een slecht weer bril (sneeuw/mist)
    Maar vind dat er maar weinig over geschreven word.
    Is het een beetje van alles net niet of hoe moet ik het zien?

Zag deze bijvoorbeeld:
    http://www.decathlon.nl/skibril-pro-land-fotochromisch-id_8286102.html......
    Life's Journey is not to arrive at the grave Safely in a well preserved body, But rather to skid in sideways, totally worn out, shouting: "Holy Shit... What a Ride!"
  • doov
    Advanced
    doov op 29 januari 2014 · 15:19
    Ik heb er 1 van Zeal Optics.
    De lens werkt naar verwachting.
    Bevestiging van de hoofdband is crap. Was bij mij al snel afgebroken, maar gelukkig kon ik hem met een parkertje vastzetten.
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 29 januari 2014 · 15:23
    Mijn ervaring is dat die lenzen ook bij slecht zicht (sneeuw/mist/eind van de dag) eigenlijk nog te donker worden.
    Ik vind een bril met een lichtgekleurde contrastverhogende lens dan prettiger.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 29 januari 2014 · 17:04
    Heb een Zeal en een POC. Zeal heeft een gekleurde lens die donkerder kleurt naar mate er meer UV straling is.
    POC heeft een transparante lens die donkerder/paarsig kleurt. Werkt prima bij variabele omstandigheden, bij echt slechte condities (sneeuw/white-out) dan is een imo een gele lens beter, maar het is altijd een stuk beter dan een donkere zonne lens.
    Toerisski
  • Jordyvannies
    Beginner
    Jordyvannies op 29 januari 2014 · 17:06
    Dan haal ik toch gewoon een gele, heb al een oranje en donkere spiegel, 3e past er ook nog wel bij in de tas 😉
    Bedankt voor de tips
    Life's Journey is not to arrive at the grave Safely in a well preserved body, But rather to skid in sideways, totally worn out, shouting: "Holy Shit... What a Ride!"
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 29 januari 2014 · 19:58
    Mijn ervaring is dat die lenzen ook bij slecht zicht (sneeuw/mist/eind van de dag) eigenlijk nog te donker worden.
    Ik vind een bril met een lichtgekleurde contrastverhogende lens dan prettiger. Emmer op 29 jan. 2014 15:23

Dat dacht ik ook altijd. Ik gebruik sinds dit seizoen een fotochromische lens van Salomon en ik ben om. Ik ga niet meer lopen zeulen met teveel gear.
    May the powder be with you.
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 29 januari 2014 · 20:06
    Ik heb de Bollé Modulator Citrus lens (in de Nova-bril) en ik vind het echt geweldig. Na jaren met twee brillen of lenzen te hebben rondgelopen echt een verademing. Kwaliteit en contrast is perfect; geen wisselen van lenzen meer nodig. Weer een ding minder om mee bezig te zijn als je lekker aan het skiën bent.
    gigiski.com | deskiclub.nl
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 29 januari 2014 · 23:53
    Ik heb de Revolution Zebra van Julbo en in 85% van de situaties is hij perfect. Bij echt heel weinig zicht (dichte sneeuwval en voornamelijk mist) zet ik een cat 1 gele goggle op.
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • Constant
    Beginner
    Constant op 31 januari 2014 · 22:34
    Julbo Zebra!

Ik heb drie goggles en twee zonnebrillen met zebra lenzen. Perfect voor alle omstandigheden van zwaar bewolkt tot zeer zonnig. Snelle aanpassing van donker naar licht.
    Beginner , beginner en nog eens een beginner..................
  • KarlijnvdB
    Tourist
    KarlijnvdB op 9 februari 2014 · 14:47
    Ik ben heel erg blij met mijn Salice 609 met fotochromatische Amber lens.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro