Ortovox zoom+ of 3+?

• Jordyvannies
    Beginner
    Jordyvannies op 4 februari 2014 · 09:32
    Welke is beter, zag nu bij snowsummit een set van 229 (zoom+)
    Ortovox Zoom+
    Ortovox 240 Economic
    Ortovox Badger
    Safety Academy Guidebook

en
    249(3+)
    Ortovox 3+
    Ortovox Beast
    Ortovox 240 licht PFA
    Maar welke is het verstandigst om te bestellen, vertrek namelijk zondag al.
    Life's Journey is not to arrive at the grave Safely in a well preserved body, But rather to skid in sideways, totally worn out, shouting: "Holy Shit... What a Ride!"
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 4 februari 2014 · 10:08
    Wat betreft de pieper zou ik de 3+ kiezen. Hij komt beter uit de tests (DAV 13/14 : 
    ) en heeft meer functies, zie site ortovox. Wel vind ik zelf een sonde van 240 erg korte... Ik zou altijd minstens 280 aanraden. Succes met je keuze!
  • Jordyvannies
    Beginner
    Jordyvannies op 4 februari 2014 · 10:17
    Goeie info, top! Dank je wel
    Life's Journey is not to arrive at the grave Safely in a well preserved body, But rather to skid in sideways, totally worn out, shouting: "Holy Shit... What a Ride!"
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 4 februari 2014 · 12:01
    @Jordyvannies Het is voor jou korte termijn, maar het komt er feitelijk op neer dat de beste pieper degene is waar je zelf het best mee overweg kunt.

Een pieper kan nog zo goed uit een test komen, maar heeft geen toegevoegde waarde meer als je er zelf niet mee uit de voeten kunt.

PS. Over de lengte van een sonde zijn de meningen verdeeld. Velen vinden 240cm te kort.
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 4 februari 2014 · 12:19
    Uiteraard heeft Spookjuh daar een goed punt en ook gelijk het belangrijkste criterium bij een pieper. Maar aangezien de beide apparaten van Ortovox zijn (ik heb ze zelf enkel gezien, niet gebruikt) kan ik me heel goed voorstellen dat de werking behoorlijk overeen komt (correct me if I'm wrong). Ik zou (zeker als dit het geval is) ook altijd kijken naar de tests en dan alles bij elkaar genomen denk ik dat je het beste zit voor de 3+ kunt gaan. Succes!
  • mitely
    Expert
    mitely op 4 februari 2014 · 13:19
    nog 4 dagen.... ??

good point !! Luukie en Spookjuh

De zoom+ is zeker prijstechnisch atraktief, maar de 3+ heeft een aantal opties/ features die de Zoom+ niet heeft.
    Lange termijn, als je vaker gaat touren/skiien neem de 3+ ! (wel het nieuwe model 13/14 kopen, de deksel van het batterij vak is verbetert)
    Mitely
  • Jordyvannies
    Beginner
    Jordyvannies op 4 februari 2014 · 13:26
    [mention="/profile/1783"]@mitely[/mention] neem aan dat je bedoeld dat de 3+ opties heeft die de zoom niet heeft?
    Voor die 20 extra is me het wel waard als die beter is.
    Denk alleen niet dat het de 13/14 versie is in deze set

http://www.snowsummit.nl/lawine-veiligheid/lawine-veiligheid-sets/orto...
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 4 februari 2014 · 13:36
    Voor die 20 extra is me het wel waard als die beter is.Jordyvannies op 4 feb. 2014 13:26
    Zie mijn eerdere reactie (en die van @Luukie25)
  • mitely
    Expert
    mitely op 4 februari 2014 · 13:40
    Ok, heb ik net gekorrigeerd. Sorry voor de schrijffout..

Als de produkten zo zijn als op de foto, dan zijn ze niet van dit seizoen.(schep en 3+)
    nu is dat misschien niet zo erg, alleen bij het verdraaien moet je
    oppassen dat je de deksel niet te ''ver'' draait, anders is hij meteen kompleet open.
    Vraag wel of ze de laatste nieuwe software erop zetten kunnen.

Dit is nieuw met software FW 2.1

http://www.ortovox.de/3434--softwareversionen.html
    Mitely
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 4 februari 2014 · 13:48
    De set die jij hebt gekozen in de aanbieding is inderdaad niet het 13/14 model. Die is 350€ bij Snowsummit. (Kijk maar naar het plaatje op de doos en het plaatje op de Ortovox site.)
  • Jordyvannies
    Beginner
    Jordyvannies op 4 februari 2014 · 13:57
    Die zag ik ook ja, is wel meteen een hoop meer, is er Zoveel aan veranderd dat jullie weten? Of is het de 100 extra niet waard?
    Ben geen die-hard off piste man maar wil er wel mee beginnen.
    Uiteraard onder begeleiding!

Is trouwens ook een stukje karma, zou het fijn vinden als iemand mij kon vinden als ik er onder lig.
    Dus zou ook graag mensen willen helpen als ik ze erin zie verdwijnen
  • Echo
    Advanced
    Echo op 4 februari 2014 · 14:35
    Ik heb zelf de 3+ en heb absoluut geen last met het batterijvak ( wat dus ook de aan/uit schakelaar is) en die raak je 2x per dag aan.... 's ochtends aan, 's avonds uit 😉

Bij de 3+ kan de firmware geupdate worden (nu versie 2.1) en bij de zoom niet. Als het verschil maar € 20,- is dan wist ik het wel...
    Do or do not, there is no try (Yoda)
  • mitely
    Expert
    mitely op 4 februari 2014 · 14:37
    3+ is een prima apparaat !
    Nieuwe model heeft Recco reflektor, batterij deksel is verbeterd....
    Het oude model kan je updaten , maar na een paar jaar is de Hart-Ware verouderd.
    (Bv. de oude Pieps DSP, is het nu ook zo, gaat niet verder dan software V 8.2 )
    of het die 100 € waard zijn... moet je zelf beslissen...
    Het oude en nieuwe model werkt goed, de persoon moet zich ook vertrouwd maken met de
    SnowSafty thema.... ( de pieper vertelt niet hoe en niet wat je doen moet. !)
    Mitely

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro