NZSIA level 1 course of Anwärter dual course

• stefanseelen
    Tourist
    stefanseelen op 5 februari 2014 · 13:26
    Goedendag allemaal, aangezien hier veel mensen zitten met verstand van een hoop vraag ik het hier. Ik zit namelijk in een 2 strijd met iets en dat is het volgende. Ik wil snowboard instructeur worden en wil er ook verder ingaan dan alleen maar de begincursus. Nu is het zo dat ik augustus paar maanden ga backpacken in Australië en Nieuw Zeeland maar daar voor wil ik nog een instructeur cursus doen en heb de optie uit 2 dingen. Of ik ga de dual anwärter doen in Oostenrijk in april of ik ga eind juli al naar Nieuw Zeeland om daar de NZSIA Level 1 course te doen.

Voordelen Oostenrijk is: goedkoper, kan mijn eigen spullen gebruiken, en leert meteen in het duits lesgeven. Voordelen Nieuw Zeeland is: NZSIA Level 1 wordt wereldwijd erkend, Het is een 4 weken durende training, het is in Nieuw Zeeland en je hebt iets wat niet iedereen heeft gedaan. Nadelen van de NZSIA is dat het prijzig is met de ticket erbij in begrepen en ik kan geen spullen meenemen aangezien ik daarna ga werken en reizen in Australië en dan heb ik niks aan winterkleding in mijn tas.

Heeft iemand hier ervaring met de NZSIA Level 1 course die door gapadventures wordt aangeboden en hebben jullie tips over wat ik het best kan doen?

Alvast bedankt,
  • GilbertS
    Expert
    GilbertS op 5 februari 2014 · 13:45
    Ik neem aan dat die training in Nieuw Zeeland zo lang is, omdat vooral je eigen snowboard vaardigheden getraind gaan worden.

Ik heb zelf in Canada CASI level 1 en 2 gehaald, die ongeveer gelijk zijn aan die van Nieuw Zeeland. Die cursussen zijn 4 dagen, waarbij je moet slagen voor het lesgeven en voor je eigen board techniek. Vooral bij mijn level 2 waren er veel mensen die via een andere organisatie eerst aan training gedaan hadden. Ze hebben er vast een hoop aan gehad, maar ze waren simpelweg niet of nog niet goed genoeg om het te kunnen halen.

Level 1 is redelijk makkelijk, het lesgeven is redelijk recht toe rechtaan. Qua board techniek moet netjes naar beneden kunnen komen, maar je hoeft nog niet echt power uit je board te kunnen halen.

Level 2 gaat meteen een heel stuk verder vond ik. Lesgeven gaat alleen nog maar over beoordelen wat iemand aan zou kunnen passen aan zijn/haar techniek, daar een oefening bij bedenken of gewoon alleen pointers geven, en vervolgens dit terug weten te brengen naar het boarden zelf.

Van CASI zijn er veel filmpjes online wat je board techniek moet zijn om te slagen:
    Level 1:

Level 2:

Je moet zelf maar even onderzoeken of dit ook ongeveer de standaard is in Nieuw Zeeland, en of jij al dicht bij die standaard zit. Zo ja, dan heb je een voorafgaande training niet nodig, denk ik.

Hopelijk heb je hier wat aan 😃
    www.instagram.com/gilbertsmink/
  • stefanseelen
    Tourist
    stefanseelen op 8 februari 2014 · 11:41
    Dank je hier heb ik zeker wat aan, en indd in die 4 weken worden voornamelijk je eigen board technieken getraind en leer je les geven, maar ik begrijp al dat als je gewoon fatsoenlijk kunt snowboarden dat je de level 1 course wel kunt halen.

Ik kom zelf goed de berg af, blauw rood en zwart maar denk dat er bij mij aan het techniek nog wel wat gesleuteld kan worden maar omdat ik over het algemeen bijna altijd in me eentje heb geboard is dat lastig te beoordelen.

Ik heb een 2 weekse training en in die 2 weken zit de level 1 course inbegrepen gevonden voor in juli en die is goedkoper dan de gene die ik voor ogen had en nog korter ook en neig toch naar zo'n training om even goed aan mijn techniek te werken. En ook gewoon voor de ervaring uiteraard, ben nog nooit in nieuw-zeeland geweest dus is meteen een goeie manier om contacten te leggen.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro