Aanschaf nieuwe ski's

• Roeland80
    Tourist
    Roeland80 op 7 februari 2014 · 11:02
    Hallo,

Ik ben Roeland en ik ski al al zeker 20 jaar nu ski ik de laatste 10 jaar op de Atomic beta C11 18 ski uit 2002. Een van de bindingen is stuk en zijn niet leverbaar of te repareren.
    Mijn lengte 191cm
    Mijn gewicht rond de 105 kg
    Ik ski vooral op kracht

Dus opzoek naar nieuwe ski's

Ik ski veel op de piste veel rode pistes soms eens een zwarte.
    Lange bochten carven vind ik mooi maar soms snelle bochten achterelkaar ook wel.

Heel soms ga ik buiten de piste voor de dikke poedersneeuw

Mijn oude ski's bevielen nog steeds dus mijn vraag is welke type ski van nu past bij deze ski. En of past bij mijn skistijl.

Ik zoek ski's rond de 300,- a 400.- mogen ook overjarige zijn

Ik zelf zat te denken aan ATOMIC SKI RACE TI - SL of ATOMIC SKI RACE LT
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 7 februari 2014 · 11:43
    Hey @Roeland80. Stel je vraag anders op wintersporters.nl. Ik heb het idee dat je namelijk meer aan een pisteski hebt dan aan een freeride lat...
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • Flant
    Beginner
    Flant op 8 februari 2014 · 09:08
    Als je van lange bochten houdt zou ik de SL (slalom) latten laten staan. Met jou fysiek is een stevige lat denk ik verstandiger. Maar die kosten alleen in de aanbieding 350 euro.
    Wintersporters.nl skitest, allmountainski?
  • doov
    Advanced
    doov op 9 februari 2014 · 14:31
    Ik hoor goede berichetn over de Salomon Rocker2. Ik denk dat je die moet hebben.
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 9 februari 2014 · 15:54
    .......
    Foil?
  • Supershapert
    Beginner
    Supershapert op 9 februari 2014 · 19:16
    als ik zie wat jij zoekt denk ik niet dat je dit in 1 ski gaat vinden.

je geeft aan dat je dikke race ski's op het oog hebt en ik ga er dus maar vanuit dat je minimaal die prestaties wil op de piste. Dit ga je niet vinden als je er ook nog mee off piste wilt skien.

de ski's die je aangeeft zijn wel heerlijke pistebakken, beetje dezelfde prestaties als bijv. de head i.supershape magnum.

als je voor de offpiste prestaties een beetje wilt inleveren op (vooral korte bochten) piste prestaties kan je ook eens gaan kijken naar bijv. de Nomad serie van Atomic.
    Champagne powder is a champagne problem
  • kikkerindekou
    Tourist
    kikkerindekou op 10 februari 2014 · 10:03
    Hier op het forum zijn vorige week toch rossi 88 voorbijgekomen voor weinig. Is dat niet wat?
    tijd om te gaan
  • skiester
    Advanced
    skiester op 11 februari 2014 · 10:30
    Tja het is maar net wat je insteek is. Ik doe hetzelfde als jij op de piste (lang en kort carven) op mijn skis met 112 onder de voet. En ze zijn heerlijk in de pof. Maar als jij het grootste deel van de tijd op de piste zit zou ik idd gewoon piste latjes nemen en bij een grote dump een paar poederbakken huren.
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro