Ski tips gevraagd: Canada omgeving Calgary

• gideonp
    Beginner
    gideonp op 15 februari 2014 路 13:03
    Hi!

Tussen 8-15 maart vertrek ik met mijn broer richting Calgary, kijken hoe de powder daar is 馃槂. Helaas is het maar een week, maar ik wil er het beste uithalen. We hebben een auto gehuurd en ik heb wat gebieden op t oog, maar gezien de reistijden heb ik niet zoveel keuze 馃槥.

Ik zat te denken aan 1.:
    - Kicking Horse &
    - Revelstoke

Of 2.:
    - Fernie &
    - Lake Louise/Castle Mountain.

Ben ook aan t nadenken om te gaan catskien of heliskien.

Heeft iemand tips/ervaringen of is daar toevallig op dat moment in de buurt voor een meet up? Alles helpt! Dank alvast!
    Live to the extreme
  • The_O
    Tourist
    The_O op 15 februari 2014 路 15:49
    Hoi @gideonp check vooral goed the condities en weersverwacthing. Dit seizoen omstandigheden niet overal even goed in West Canada. Al heeft afgelopen dagen wel lekker gesneeuwd in veel resorts.
    And Also The Trees
  • gideonp
    Beginner
    gideonp op 15 februari 2014 路 16:42
    Thanks The_O , ja ik houd het goed in de gaten! Nu is het wel lekker aan t sneeuwen, hopen dat het een beetje doorzet de komende weken.... Ben jij er er geweest?
    Live to the extreme
  • gideonp
    Beginner
    gideonp op 15 februari 2014 路 16:43
    Hoi [mention="/profile/185"][mention=185]@gideonp[/mention][/mention] check vooral goed the condities en weersverwacthing. Dit seizoen omstandigheden niet overal even goed in West Canada. Al heeft afgelopen dagen wel lekker gesneeuwd in veel resorts. The_O op 15 feb. 2014 15:49

Thanks The_O , ja ik houd het goed in de gaten! Nu is het wel lekker aan t sneeuwen, hopen dat het een beetje doorzet de komende weken.... Ben jij er er geweest?
    Live to the extreme
  • JimZwa
    Beginner
    JimZwa op 15 februari 2014 路 18:19
    Hoi Gideon,

Fernie ben ik helaas niet geweest, wel goede verhalen over gehoord. Mocht ik in jouw schoenen staan dan zou ik naar Kicking Horse en Revelstoke gaan, als het sneeuwt in Lake Louise sneeuwt het meer in Golden en nog meer in Revelstoke, gegeven dat het niet te warm is natuurlijk.

Daarnaast heeft Kicking Horse (voor mij in ieder geval) uitdagend terrein en minder bezoekers aangezien het een stuk verder van Calgary af ligt. Voor Revelstoke geldt dit natuurlijk iets meer aangezien dit nog 2 uur rijden verder ligt.

Correct me if I'm wrong, maar dit is hoe ik het ervaren heb.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 15 februari 2014 路 20:38
    @gideonp Go where the snow goes! @The_O woont er dus is je dagelijkse barometer daar. Voor het terrein ga je naar Revelstoke, maar bij een dump heel druk. Fernie heeft mooie bowls en een laidback town, Kicking Horse wat mooie couloirs. Lake louise in de regel veel wind, net als Castle Mountain. Beide resorts liggen in het oosten van de rockies.

Check ook dit: http://wepowder.nl/playgrounds/region/27
    May the powder be with you.
  • IorusRoos
    Beginner
    IorusRoos op 15 februari 2014 路 21:48
    Hi, ben er 2 jaar geleden geweest. Veel lol gehad in Lake Louise maar daarna naar Kicking Horse gegaan en dat was echt geniaal. Veel poeder gereden, weinig mensen, wel koud (overdag zo'n -35 graden waardoor m'n skistok aan mijn handschoen vast vroor). Daarna door gereden naar Revelstoke, leuke 2 dagen gehad op de berg maar met name een super dag met Eagle Pass Heliskiing (voor info even googelen). Hun helicopter trips zijn interessanter dan die er in Revelstoke zelf worden gedaan. Iets duurder maar uitdagender terein en meer drops.
    We zijn begonnen met enkele overnachtingen in Banff, na de laatste dag skien in Lake Louise zijn we naar Kicking Horse gereden, na de laatste dag skien daar zijn we weer naar Revelstoke gereden. Na de laatste dag heli skien zijn we terug gereden naar Banff om vervolgens op de laatste dag een relaxte rit naar het vliegveld te hebben. Veel sneeuw gehad op de wegen maar de passen waren telkens (net) open toen we er overheen gingen. Hierdoor hadden we elke keer volledige dagen skien en dan een rit van telkens een uur of 2 naar de volgende bestemming.
    Wij hebben een auto gehuurd via Sunny Cars, 400 euro voor 10 dagen Ford SUV (een edge hadden we geloof ik). Overnachten in appartementen van hotels. Van te voren geregeld voor ongeveer 150 dollar per nacht. Zaten in Kicking Horse op 10 meter van de lift. Overal hebben ze wel hottubs, best lekker na een dag skien.
    Bij deze een impressie waarbij mijn camera niet mee kon met het heliskien. http://www.flickr.com/photos/iorusandbela/sets/72157628978250869/...
    Veel plezier en als je meer wilt weten dan merk ik het wel.
    To turn is to admit defeat to the mountain
  • djmj
    Advanced
    djmj op 15 februari 2014 路 22:18
    Revelstoke, leuke 2 dagen gehad op de berg maar met name een super dag met Eagle Pass Heliskiing (voor info even googelen). IorusRoos op 15 feb. 2014 21:48

+1 voor Eagle Pass Heli; Small group (4 personen per heli) en unlimited vertical. Aanrader!
    Can't wait to go back!
  • flip
    Beginner
    flip op 16 februari 2014 路 10:09
    Eagle pass is top! En in Revelstoke (de berg, niet het dorp) heeft The Sutton Place Hotel hele goede deals met skipas. Ik zou het rondje laten afhangen de sneeuw.
  • Luns
    Beginner
    Luns op 16 februari 2014 路 14:06
    Eagle pass is top! En in Revelstoke (de berg, niet het dorp) heeft The Sutton Place Hotel hele goede deals met skipas. Ik zou het rondje laten afhangen de sneeuw. flip op 16 feb. 2014 10:09

@ flip: Wat weet jij daar nou van馃槂

Mooie nieuwe profielfoto. Zeker ook ergens daar in de buurt genomen
  • gideonp
    Beginner
    gideonp op 17 februari 2014 路 20:08
    Hi all! Dank voor jullie tips! Heli ga ik zeker uitzoeken Eagle Pass 馃槂 , en mijn rondje mis inderdaad meer laten afhangen van de sneeuwgoden. Jammer dat alles zo ver uit elkaar ligt.

Sowieso klinken alle gebieden vet. Ben echt benieuwd! Hoe is jullie ervaring met de mensen daar? En snow safety?
    Live to the extreme
  • Luns
    Beginner
    Luns op 17 februari 2014 路 21:24
    Mocht je in Fernie uitkomen, ik heb een epische dag cat skiën met Fernie Wilderness Adventures gedaan. Hele dag op pad, mooi terrein en 14 runs gedaan

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro