Lijm van skins blijft beetje zitten aan base?

• GilbertS
    Expert
    GilbertS op 25 februari 2014 · 09:44
    Mijn skins zijn nu bijna 2 jaar oud. De lijm blijft redelijk plakken aan mijn handen, en ook wel aan de base. Ski's glijden daarna nog wel goed, maar volgens mij was dit vorig jaar nog niet zo.

Is het nu tijd om de lijmlaag te vervangen? Of doe je dat juist pas als deze niet meer plakt?
    www.instagram.com/gilbertsmink/
  • jriph
    Tourist
    jriph op 25 februari 2014 · 17:48 we demand rigidly defined areas of doubt and uncertainty !
  • poling
    Beginner
    poling op 25 februari 2014 · 19:29
    ze blijven goed plakken en je skies glijden nog goed. volgens mij mis ik je punt..?
  • GilbertS
    Expert
    GilbertS op 25 februari 2014 · 19:35
    @jriph klinkt goed! ga ik thuis proberen
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 25 februari 2014 · 22:30
    Bovenstaande tip heeft mij voor een jaar of wat geholpen.

Maar ben benieuwd:
    - welk merk skins?
    - hoe bewaar je de skins tijdens gebruik en tijdens (seizoens)opslag? (met/ zonder velletje er tussen)
    - waar bewaar je de skins? (warm/ koud/ whatever)
    White room,Pillow lines,I rule
  • GilbertS
    Expert
    GilbertS op 26 februari 2014 · 20:43
    @telemikey

- 3g mix
    - Separators ertussen voor opslag langer dan een paar dagen, kamertemperatuur (nooit over nagedacht of dat handig is)
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 26 februari 2014 · 21:17
    Heb om eerlijk te zijn dat probleem met mijn G3 vellen ook gehad.
    Maar plak mn vellen dan ook zonder seperators op elkaar.
    Heb daarnaast ooit eens gehoord dat koud opslaan beter is voor je vellen (maar ik vind dat ze buiten het seizoen gewoon ergens op zolder moeten kunnen).
    White room,Pillow lines,I rule
  • philipc
    Advanced
    philipc op 27 februari 2014 · 08:14
    Hoe slaan jullie ze op, gewoon klein ingepakt of laten uithangen?
  • robbie
    Expert
    robbie op 27 februari 2014 · 08:47
    ik heb ook g3 vellen van twee-drie jaar oud. gisteren de lijm vervangen om dat de hele zooi overal aan bleef plakken, vooral aan m'n tengels.
    Ik koop geen G3 vellen meer, die lijm zou echt veel langer mee moeten gaan! BD dan maar weer.
    Ik heb de G3 glue renew gebruikt. Erop strijken met strijkbout. Let op dat je bout heet genoeg is, op katoen zetten! Niet echt een lekker klusje, als je het ergens kan laten doen, dan zou ik dat aanraden
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 27 februari 2014 · 10:17
    Hmmm, interessant topic. Ik ben wel benieuwd of er mensen zijn met Gecko ski's. Deze gebruiken volgens zeggen geen lijm (ondanks het feit dat het plakt). Ik heb ze nu klein opgevouwen zonder velletje ertussen en vraag me af of dit wel de juiste manier is. Ik zal ze vanavond eens uit het tasje halen en kijken of ik ze nog van elkaar krijg 😃
  • xs2arjan.
    Advanced
    xs2arjan. op 28 februari 2014 · 08:32
    @Spookjuh Heb mijn Gecko skins denk nu 2 jaar, en vorige week een hele dag gebruikt tijdens een tourski trip. Onze gids daagde de groep uit om op stijle delen kickturns te maken en om zo stijl mogelijk in een rechte lijn omhoog te blijven lopen. Ik moet zeggen dat ze zeker voldoen en niet onder doen op de vellen met lijm. na 1000 hoogte meters zaten ze nog perfect onder de ski.

Let wel op de nieuwere Gecko skins is het metalen tail clip vervangen door een kunstof clip, die er wat mij betreft beter uitziet. Ik heb deze inmiddels ook, maar moet de metalen nog vervangen. Heb je een uitsparing in je ski voor de clip dan is de oude prima vermoed ik maar voor een ronde tail is het niet ideaal. Er zijn mensen die de Gecko's gebruiken zonder tailclip maar daar heb ik geen ervaring mee.

Verder is het omdoen/opruimen v/d skins kinderspel geen plastic dat lekker wappert in de wind 😉
    xs2arjan
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 28 februari 2014 · 09:56
    @xs2arjan2 (whats in a nickname 😋) Ik heb de nieuwe Gecko's met kunststof clips. Ik ben nog aan het twijfelen of ik de tailclip er wel of niet af ga halen. Ik heb al gemerkt dat ie snel verschuift en dat de skin aan de achterkant daardoor ook los gaat zitten.
  • JurgenB1
    Advanced
    JurgenB1 op 28 februari 2014 · 21:15
    Ik heb vorig jaar gewoon de lijmlaag op mijn skins wat opgevuld met een beetje colltex glue uit de tube. Een nachtje open uit laten hangen en de skins plakten weer als een gecko.
    Bewaar mijn skins op zolder, nooit problemen mee gehad.
    Ik heb 1 keer de lijmlaag compleet vervangen, een heel smerig werkje, zowel het eraf halen als daarna de nieuwe lijmlaag weer erop strijken. Kost je een strijkijzer
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 2 maart 2014 · 19:42
    Ik heb ook gecko skins met tailclip maar deze blijft prima zitten op mijn (ronde) achterkant van mijn ski's. Wel heb ik de clips bij een oostenrijkse schoenmaker laten vast sticken aan de skins (zitten normaal alleen vast met popnagels). Ik heb de skins 2 jaar en geen probleem mee gehad.
    Ellen (vrouw) heeft Kohla vacuumbase skins gekocht die erg veel lijken op de gecko's. Ik krijg hier te horen dat deze beter zijn dan de gecko's maar dat kan ook verkoop verhaaltje zijn.
    And snow it is.....
  • ieism
    Tourist
    ieism op 2 maart 2014 · 19:56
    In het begin waren er wat kwaliteits problemen met Geckos, en hadden sommige mensen last van loslatende lijm. Ik heb drie paar gehad, en nul problemen. Ook de Tail clips gebruik ik nooit, ze blijven desondanks gewoon vast zitten.
    De Kohla vacuüm base schijnen nog beter te zijn, maar nog niet voor splitboard te krijgen.
    splitfest.nl
  • tellie-G
    Expert
    tellie-G op 3 maart 2014 · 14:55
    @gilbertS @ jriph je kan ook "gewoon" bakpapier gebruiken als tussenlaag voor je strijkijzer (als je je originele tussen-vel niet meer hebt). Zelf geprobeerd toen een oud stel BD skins niet meer wilde plakken om de lijm weer tot leven te wekken, maar toen was het plak resultaat juist veel beter zonder tussenlaag. (maar als ze juist te sticky zijn denk ik dat t wel zal werken)
    Een keer natte G3 skins te lang opgevouwen gelaten, die werden erg sticky. misschien was dat de oorzaak?
    (gravity) I fought the law but the law won...
  • mitely
    Expert
    mitely op 5 maart 2014 · 09:02
    Wat de ski betreft, gebruik wax met weinig of geen Fluor.
    (altijd met borstel de skis borstelen..)
    Oude lijm resten (op de belag) krijg je weg met Wax remover.
    Mitely

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro