Gezocht/peiling naar lichte tour schoenen.

• MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 26 februari 2014 路 23:11
    Ik heb nu twee seizoenen mn BD Factor's en ben daar heel erg tevreden over. Echter zijn deze voor het echte touren met ruim 4kg aan de zware kant. Daarnaast heb ik op mn Atomic Automatic's Marker Baron's zitten en op mn Movement tour skis dynafit's. De Factor heeft een tech zool, maar de schroef bevestiging is van plastic en het wekelijks zolen verwisslen begint nu wel wat plekken achter te laten in het plastic.

Maar nu mijn vraag! 馃槂 Is er iemand die nog een setje Dynafit TLT5 schoenen heeft staan van maat 29 of 30. Mogen goed gebruikt zijn! Ik kan de nieuwe tlt6 voor 300 krijgen, maar ik dacht misschien heeft iemand nog iets staan waar hij voor iets van 200 wel van af wil. Andere schoenen mogen ook, als ze maar ongeveer onder de 3kg zitten.

Dank alvast!
    One step at a time.
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 27 februari 2014 路 10:53
    Heb een paar factors voor je, in 28.5 馃槂.
    Om precies dezelfde reden overgestapt naar Maestrale RS; 3 kilootjes en een veeeeeel betere loopstand, wereld van verschil.

Als je de AFD op je Barons helemaal naar beneden draait past je techzool er overigens prima in (iig wel met mijn factors in Dukes).
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 27 februari 2014 路 11:34
    2 paar factor's wordt wel een beetje veel馃槂

Ik ski ook wel vaak op de barons met de techzool, maar heb het idee dat hij niet helemaal lekker samen gaat. Na mn weekje in Lyngen afgelopen Juni zijn mn tech zolen behoorlijk versleten en heb al een aantal pre-realeses gehad met de din op 12 en ben zelf 80kg. Ik ski dus als het kan op de din zolen in mn Barons's.
    One step at a time.
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 27 februari 2014 路 12:34
    Woei dat klinkt niet lekker, thanks voor de tip! Zie je ook aan de binding dat het niet lekker zit (forward pressure niet ok, AFD strak tegen zool, oid), of heb je daar puur proefondervindelijk achter moeten komen?

Hoe beviel Lyngen?
  • lesalpes
    Elite
    lesalpes op 27 februari 2014 路 14:49
    Heb je al eens met die TLT5/6 geskied? Opletten, dat wil nog wel eens tegenslagen...
  • Thoomas
    Advanced
    Thoomas op 27 februari 2014 路 16:17
    @jaap, heb je dezelfde maat als in de factor?
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 27 februari 2014 路 17:59
    Had de factor in 28,5, Maestrale RS in 28,0. De factor was me net groot (zeker na al die jaren). Otoh, die Maestrales zitten nu nog verotte klein (gebakken met erg dunne sok), ff 10 dagen proberen en anders bakken met wat meer volume om m'n voet. Lengte is ok, het zit 'm vooral in volume op m'n wreef...

NB: zoolmaat verschilt nogal (door gerockerde zool): Factor 328, RS 314. Das dus opnieuw boren van de Radicals.
  • Thoomas
    Advanced
    Thoomas op 27 februari 2014 路 18:10
    ok, thanks, groot verschil in zoollengte, had ik idd niet aan gedacht.
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 27 februari 2014 路 18:18
    Woei dat klinkt niet lekker, thanks voor de tip! Zie je ook aan de binding dat het niet lekker zit (forward pressure niet ok, AFD strak tegen zool, oid), of heb je daar puur proefondervindelijk achter moeten komen?
    Hoe beviel Lyngen? JaapvR op 27 feb. 2014 12:34

Heb hem meerdere keren precies zoals het hoort afgesteld, maar blijf er vaak speling in houden. Meestal na een paar runs begint hij te bewegen. Met mn din zolen is het een stuk minder.

Lyngen was heel vet! Ik wil eigenlijk in April of Mei weer gaan, maar kan tot dusver nog geen mede reizigers vinden.

Heb je al eens met die TLT5/6 geskied? Opletten, dat wil nog wel eens tegenslagen... lesalpes op 27 feb. 2014 14:49

Vond je ze niet lekker? Ik ga ze wel puur voor het lichte touren en klimmen gebruiken. Ik heb altijd nog mn flex 130 factor's erbij.
    One step at a time.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro