Splitboard: ervaringen met atomic poacher 164?

• 3zel
    Advanced
    3zel op 7 maart 2014 · 08:39
    Bij een bezoekje aan D-Store in Bierbeek BE zag ik dit splitboard aan 600 euro; bindingen, crampons en vellen inbegrepen.
    Ik twijfel om de setup te kopen omdat ik mijn bedenkingen heb bij de 'sluitingen'. Deze zijn uit plastic en lijken niet duurzaam. Voor het ombouwen heb je een crampon tool nodig?
    De shape staat mij wel aan. Ook de idee van de swallowtail vind ik geslaagd. Wanneer je gaat skinnen, draai je namelijk het board om. Je hebt dan afgeronde 'tips' wat het skinnen eenvoudiger zou maken. Het zou ook een lichte setup zijn?
    Mooi starterset lijkt me. Iemand ervaring met dit board en de 'bedenkelijke' sluitingen. Zou je de sluitingen kunnen vervangen?

knowledge is powder
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 7 maart 2014 · 08:52
    Zelf nooit op gereden, maar voor 600 euro zou ik er niet aan beginnen geloof ik. Voor dat soort bedragen stonden er vorig voorjaar ook nieuwe burton en k2 sets op ebay en dan heb je wel gewoon het gangbare voilé systeem.

Maar [mention="/profile/427"]@markindealpen[/mention] had er een geloof ik, misschien dat die je er meer over kan vertellen.

En volgens mij hebben ze bij Frosty/MK ook een keer een partijtje van die poachers op de kop getikt. Edgar had toen het plan om die met Voilé hardware te gaan verkopen, misschien dat die ook nog wel wat hebben liggen?
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 7 maart 2014 · 08:54
    @willem2k: 'Normale prijs' is 1000 euro.... met korting 600 euro
    knowledge is powder
  • ieism
    Tourist
    ieism op 7 maart 2014 · 09:04
    Ik heb er wel eens een stuk op naar beneden gegleden op de piste. Het is niet een heel stijf board. Verder wel okee om te skinnen.
    Wat ook lastig is, met het ombouwen moet je een tool gebruiken (de crampon dacht ik). Als je deze vergeet of in de sneeuw verliest kan je niet meer naar board modus. Maar omdat jij nu ook verschrikkelijk goed kan skiën lijkt me dat geen probleem. 😃

Even serieus, ik zou nog een beetje doorsparen en begin volgende winter iets kopen. Was gister even bij Snowcountry, er komt veel mooi nieuw spul aan ook in de wat lagere prijsklassen.
    splitfest.nl
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 7 maart 2014 · 09:13 Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 7 maart 2014 · 09:19
    *kuche* In die prijsklasse komen volgend seizoen ook boards van andere fabrikanten. Echt.
    splitfest.nl
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 7 maart 2014 · 09:51
    Het systeem is op papier best aardig, en werkt goed in de huiskamer, maar in de sneeuw is dat toch anders. Het splitboard zelf is prima.
    Maar losse onderdelen en losse tool om je binding te verzetten zijn toch wel grote nadelen. zeker in combinatie met die prijs.
  • poling
    Beginner
    poling op 7 maart 2014 · 14:39
    heb hm voor 300 aangeschaft en vond vanwege de prijs een mooie optie om in te stappen bij het splitboard. voor 600 zou ik de keuze niet gemaakt hebben
  • poling
    Beginner
    poling op 7 maart 2014 · 14:40
    google ook eens poacher en wepowder. dan komt er ook eea boven
  • josvboxtel
    Advanced
    josvboxtel op 7 maart 2014 · 15:34
    *hatshoe*

Kan die Salomon Split wel aanraden. Heb zelf de 166. Surfy feel, door haar lengte en rocker blijft ze wel boven, door de flex ook lekker snel te draaien. Pillows en threes geen probleem.
  • josvboxtel
    Advanced
    josvboxtel op 7 maart 2014 · 15:37
    Maar als je voor dat geld een board met goed setje dedicated splitbindingen kan vinden...

Desnoods 2de hands... Na 1 keer is een nieuw board ook gebruikt! 😉
  • ffKnallen
    Advanced
    ffKnallen op 7 maart 2014 · 19:55
    *kuche* In die prijsklasse komen volgend seizoen ook boards van andere fabrikanten. Echt. ieism op 7 mrt. 2014 09:19

Jones komt oa met de Explorer, instap model splitboard, iets minder stijf dan de solution en een bamboe kern ipv staal rand in het midden. Geloof ergens tegen de 475 maar dat weet ik niet meer zeker, moet je ff op Youtube kijken in een van de filmpjes wordt dat vertelt. Ben dan ook heel benieuwd naar reviews er over!!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 8 maart 2014 · 00:07
    @3zel, ik hem 'm gereden en vond het best wel een lekker board. Misschien wel een van de lekkerste splitboards tot nu toe gereden. Vooral omdat het board minder torsiestijf was dan alle andere boards die ik daarna heb gereden.

Prijs daarentegen is veel te hoog.
    May the powder be with you.
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 8 maart 2014 · 00:26
    @meteomorris: de heli buiten beschouwing gelaten, stijgski of split?... Nog evolutie in jullie stijgski-project?
    knowledge is powder

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro