Even voorstellen

• The_Gent89
    Tourist
    The_Gent89 op 10 maart 2014 路 21:05
    Beste mede-wintersporters,

Ik ben Matthew, 24 jaartjes oud. Heb nu 6 jaartjes ervaring op carve ski's en 5 jaartjes op snowblades. Totaal dus 11 jaar ski-ervaring. Op vakantie huurde ik regelmatig Völkl Ledge's de laatste jaren, naast de snowblades en dit beviel prima. Daarom heb ik gekozen om zelf een paar Twintips aan te schaffen. Dit zijn nu Armada Alpha 1 182 uit 2011 geworden. Ik ski 55% piste, 25% park en 20% off piste. Eens kijken hoe de Armada's zullen bevallen. Ik heb ze even getest in snowworld en dat ging op zich prima. Was wel weer wennen na 5 jaar snowblades 馃槈

Aanstaande zaterdag ga ik een weekje naar Avoriaz. Op zich nog redelijke condities, al is het daar momenteel wel wat warm. Qua gear ben ik er al redelijk klaar voor, alleen nog even wachten op de nieuwe broek, die hopelijk morgen binnenkomt uit Zweden 馃槈

Ik hoop dat ik hier nog het één en ander kan leren. Ik wil in de toekomst, wat meer gaan skiën in de poeder en werken aan mijn park capaciteiten.

Verder heb ik naast skiën nog een aantal hobby's waaronder motorrijden en detailen. Gisteren dus ook maar 3 paar ski's gedetailed.

Groeten,

The_Gent89
    Nulla tenaci invia est via!
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 10 maart 2014 路 21:58
    Hoi en welkom! Vergeef mijn onwetendheid, maar wat is detailen precies? Verder veel (leer) plezier hier en in de bergen!
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • The_Gent89
    Tourist
    The_Gent89 op 10 maart 2014 路 22:09
    Thanks! Detailing is nog vrij onbekend in Nederland, dus het is niet raar dat je sit niet kent. Detailing is in feite poetsen, maar op een hoger niveau. Bij het standaard poetsen, worden normaal gesproken, zoveel mogelijk krasjes gecamoufleerd. Bij detailing begin je bij het aanpakken vanaf de oorsprong en verwijder je dus ook echt krassen. Voor meer uitleg zie: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Auto_detailing
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 10 maart 2014 路 22:26
    Welkom op het forum!

Ik hoop dat ik hier nog het één en ander kan leren. Ik wil in de toekomst, wat meer gaan skiën in de poeder en werken aan mijn park capaciteiten.

Dat is zeker een mooi streven. Ga je vaak met gids op pad, of heb je zelf al de kennis in huis gehaald? Zo niet, dan is http://www.wepowderacademy.com/ een aanrader 馃槂
    Rex Monte - Amor Nix
  • The_Gent89
    Tourist
    The_Gent89 op 10 maart 2014 路 23:54
    Thanks, de academy is zeker een aanrader 馃槂 'Vroeger' veel met de skileraar off piste geskied, maar de laatste jaren te weinig.

Hierbij de pics:

De Armada's zijn in 3 stappen gepolijst. De blades en 1080 foils zijn alleen met een licht polijstmiddel behandeld. Heb aan de voorzijde van de Armada's, zo'n 80% correctie kunnen behalen. Dit is zeer acceptabel, gezien de zeer harde toplaag van ski's. De achterzijde zitten te diepe krassen in, en de correctie is ook maar +/- 30%. Foto's zijn genomen na één laagje wax aan de bovenzijde, na een nachtje rust, is er nu een 2e laag opgegaan.

Alle 3 de ski's zijn met verschillende waxen behandeld, zo kan ik zien welke wax, het beste werkt in de sneeuw. De1080 foils zijn behandeld met een sealant i.p.v. een wax, een sealant heeft over het algemeen meer een zijdeglans, een wax meer hoogglans. Daar de 1080 foils mat van kleur zijn, is een diepe glans niet gewenst. Wel is er door de sealant de matte kleur voller geworden en ziet er een stuk mooier uit.

Hier zie je mooi verschil tussen standaard tail tip en tail rocker:

Sorry voor de crappy pics, maar had geen normale camera bij de hand (vergeten op te laden -_-" )
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 11 maart 2014 路 04:46
    Welkom! heb je het topic over skistokken al gevonden? Want die mis ik nog en beetje bij je foto's.
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • pindakeesie
    Tourist
    pindakeesie op 11 maart 2014 路 07:19
    Welkom,
    Je bent volgens mij de eerste persoon hier op het forum die zich bezig houdt met het waxen van de bovenkant van zijn skies. 馃槂
    Maar ze zien er erg netjes uit
    gewoon... omdat het lekker is
  • ieism
    Tourist
    ieism op 11 maart 2014 路 07:35
    Eerlijk gezegd heb ik de bovenkant ook wel eens in een waxpolish gezet. Maar meer om te voorkomen dat er sneeuw blijft plakken, op je topsheet wat heel irritant is met touren.
    Laat vooral even weten of sealant of wax voorkomt dat er sneeuw blijft plakken.

Verder welkom op het forum.
    splitfest.nl
  • The_Gent89
    Tourist
    The_Gent89 op 11 maart 2014 路 10:46
    Bedankt voor het welkom heten 馃槈

Welkom! heb je het topic over skistokken al gevonden? Want die mis ik nog en beetje bij je foto's. Dutchess op 11 mrt. 2014 04:46

Die stokken zijn dan ook weer niet zo boeiend馃槷 Maar ook de stokken staan in de wax hoor 馃槈 Ik had me ook voor kunnen stellen, zonder verhaal en plaatjes, maar dat vond ik weer zo saai. En ach, ben wel gewend om voor gek te worden verklaard, krijg altijd opmerkingen van de mensen uit de buurt, die langs komen lopen. Gelukkig zijn we allemaal verschillend.

Welkom,
    Je bent volgens mij de eerste persoon hier op het forum die zich bezig houdt met het waxen van de bovenkant van zijn skies. 馃槂
    Maar ze zien er erg netjes uit pindakeesie op 11 mrt. 2014 07:19

Tsja het is mijn hobby, dus voor mij heel logisch. Ik vind het dan weer raar, bijv. dat mensen weigeren hun auto te beschermen en schoon te maken. Zeer zeker als je weet dat het stuur van je auto, een broeinest van bacteriën is en over het algemeen de meest vieze plek waar je mee te maken krijgt.

Eerlijk gezegd heb ik de bovenkant ook wel eens in een waxpolish gezet. Maar meer om te voorkomen dat er sneeuw blijft plakken, op je topsheet wat heel irritant is met touren.
    Laat vooral even weten of sealant of wax voorkomt dat er sneeuw blijft plakken.
    Verder welkom op het forum. ieism op 11 mrt. 2014 07:35

Dit was voor mij ook de voornaamste reden, om dit eens te proberen. Daarom ben ik ook benieuwd naar de uitslag van deze vergelijking. Vooral om te weten hoe een sealant zich houdt ten opzichte van de wax. Een coating zal nog las
  • Bart313
    Tourist
    Bart313 op 12 maart 2014 路 14:24
    5 jaar snowbladen damn, ben je vast erg goed in nu
  • The_Gent89
    Tourist
    The_Gent89 op 12 maart 2014 路 15:15
    Snowbladen deed ik al wat langer, maar de laatste 5 jaar alleen maar op de snowblades. Snowblade totaal al een jaar of 8. Maar de poeder blijft heel lastig met snowblades, en een boxje pakken lukt ook nog wel. Maar kickers en hogere jumps zijn bijna niet te landen met blades. Zocht nu een ski die ook twintips had, makkelijk te sturen is en die het ook wel aardig doet in de poeder.

En tsjaaa, wat is goed? Bladen vind ik nog steeds leuk, omdat je niet meer dan een cm of 80 van de piste nodig hebt. Bij slechte sneeuw is dat wel een voordeel. Bij een normale piste kan je ook met fatsoenlijke snelheid afdalen. Maar bospaadjes en stukken waar je even snelheid moet maken of licht omhoog gaat, moet je al snel 'schaatsen' met de blades.

Dus dit heeft ervoor gezorgd, dat ik weer op volwaardige ski's ben overgestapt.
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 12 maart 2014 路 15:28
    Logische keuze. Had ik ook gedaan.
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • evan
    Advanced
    evan op 12 maart 2014 路 15:32
    En tsjaaa, wat is goed?The_Gent89 op 12 mrt. 2014 15:15Dit is toch wel state of the art snowbladen:
  • pindakeesie
    Tourist
    pindakeesie op 12 maart 2014 路 15:35
    mischien is dit ook een optie voor je: http://www.raxski.com/
    "best of both worlds" , de wendbaarheid van snowlerblades, maar toch goede rij eigenschappen voor het diepere en steilere werk.
    gewoon... omdat het lekker is
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 12 maart 2014 路 16:13
    @Evan Dat zijn toch wel de ultimate fun machines uit m'n dromen...
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • evan
    Advanced
    evan op 12 maart 2014 路 16:42
    @Arjen, ik zou ze na afloop wel even detailen na al die viezigheid waar hij overheen skiet.
  • The_Gent89
    Tourist
    The_Gent89 op 12 maart 2014 路 16:56
    @Evan Ziet er inderdaad best leuk uit 馃槂 Zonde alleen van al dat asfalt 馃構 Als ze goed beschermd zijn, dan hoef je ze alleen maar te wassen na afloop馃槈

@pindakeesie die Raxski ziet er wel grappig uit, alleen korte ski's met stokken -_-" , dat ziet er niet uit.......
  • brt
    Advanced
    brt op 12 maart 2014 路 21:08
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 12 maart 2014 路 22:57
    @brt +1
    White room,Pillow lines,I rule
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 13 maart 2014 路 07:23
    Mannen, wat is er mis met een heerlijke ultimate fun machine? 馃槈

Verder +1

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro