Rossignol Super 7

• LaurensH
    Advanced
    LaurensH op 20 maart 2014 路 08:44
    Hoi,

nu het einde van het seizoen nadert zou ik nog een paar ski's op de kop willen tikken. Ik had daarbij gedacht aan de Super 7 van Rossignol, al weet ik niet in welke lengte ik deze het best zou skiën. Heb net een week achter de rug met de Blizzard gunsmoke ( 186 cm ): fantastische ski maar misschien toch net wat te lang voor steile technische stukken. Ik ben zelf 182 groot en weeg 83 kg. Ook wil ik de ski gebruiken om te toeren.

Iemand ervaring met Rossignol Super 7 ?: 180 of 188 cm ?
    Welke binding: Marker Duke of Salomon Guardian 16 ?

Thanks
  • Dirk77
    Beginner
    Dirk77 op 20 maart 2014 路 08:58
    Ik kon prima overweg met de 180's in diepe canadese pow. Ik ben 175 / 75. Nu ben ik zelf niet zo'n toerder, maar zijn ze daar niet ietwat fors voor?
  • lennart75
    Expert
    lennart75 op 20 maart 2014 路 10:39
    Ik heb de Super 7's in 188cm en die bevallen uitstekend! Ben zelf 188cm lang trouwens.

Had er eerst Diamar Freeride Pro bindingen op maar na een paar keer touren vervangen voor Look Pilot 18 bindingen. Het touren door verse sneeuw ging goed maar op steile ijzige stukken uitermate moeizaam.
    Een vriend van me heeft de 195cm van vorig jaar en is iets minder lang dan ik. Bevalt hem ook uitstekend. De beste ski's ooit 馃榾
  • 49
    Advanced
    49 op 20 maart 2014 路 14:04
    Ik ben 178 en 70kg, super7 188 prima te skien. Korter zou ik niet doen als poederski. Lekker lichte ski voor breedte.
    montagna bianca, ti amo
  • Caspar
    Advanced
    Caspar op 20 maart 2014 路 19:24
    Ik zit ook te kijken naar de Super 7. Heb dit seizoen op de Soul 7 geskied. Dat ging erg lekker, maar met mijn 186/85kg vind ik iets meer float wel prettig.

Dat hij het goed doet in open poedervelden geloof ik meteen. De vraag is hoe hij het doet in technischer terrein en/of bijvoorbeeld in het bos waar het bochten tempo hoger moet liggen.

Heb overigens de Super 7 bij een hoop Franse locals gezien met een tech binding.

Iemand die hier wat licht op kan schijnen?
  • 49
    Advanced
    49 op 20 maart 2014 路 20:22
    Hoger bochtentempo en bos gaat super met 7.
    montagna bianca, ti amo
  • Caspar
    Advanced
    Caspar op 20 maart 2014 路 21:22
    @49 De Soul 7 of Super7.. 馃槂
  • 49
    Advanced
    49 op 20 maart 2014 路 22:08
    @Caspar Super, zie boven
    montagna bianca, ti amo
  • Jeffrey2
    Advanced
    Jeffrey2 op 21 maart 2014 路 09:13
    Ik heb ook mijn oog laten vallen op de super 7 en als ik deze positieve berichten hoor weet ik het zeker.
    Maar weet iemand misschien of er volgend seizoen een nieuw model komt? Anders wacht ik daar wel op馃榾
  • Kuro
    Advanced
    Kuro op 23 maart 2014 路 11:57
    Jeffrey

Rossignol komt volgende winter niet met een update van deze lijn. Hun technische focus verschuift naar hun Radical-gamma.

Gruezi
    Kuro

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro