Andermatt de juiste plek van 27-29mrt?

• LP1977
    Beginner
    LP1977 op 24 maart 2014 · 12:05
    As woensdagavond wil ik samen met een poedermaat gaan rijden om mogelijk de laatste verse sneeuw te versporen. Omdat de basislaag in de Noordalpen niet al te best is zaten we te denken aan Andermatt. Is dit een goede optie met het oog op:
    - Snowboarden
    - Ervaring SSC 1 praktijk
    - Zo min mogelijk hiken….
    - Wel/niet snel verspoord

Zijn er betere alternatieven zonder al te ver te moeten rijden?

Hopelijk wil er iemand zijn kennis/ geheim delen of misschien dat er nog meer op pad gaan om komend weekend te rijden (optie tot gezamenlijke gids, veiligheid en gezelligheid)?
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 24 maart 2014 · 15:32
    Sestriere via de Fréjus tunnel!
    May the powder be with you.
  • ijsbeer
    Expert
    ijsbeer op 24 maart 2014 · 17:29
    zonder touren zul je waarschijnlijk in Andermatt weinig/niets onverspoord vinden donderdag.
  • LP1977
    Beginner
    LP1977 op 24 maart 2014 · 20:42
    Thanks, maar uh misschien nog opties dichterbij huis....😃
  • MBulten
    Advanced
    MBulten op 26 maart 2014 · 22:56
    Hoi LP1977, voor poeder moet je soms wat verder rijden, maar voor trip van 3 dagen misschien iets teveel van het goede. Ik wilde eigenlijk ook nog en zag jullie trip iets te laat.
    Waar zijn jullie naartoe, met zijn 2'en?
    LedFloyd
  • LP1977
    Beginner
    LP1977 op 27 maart 2014 · 20:42
    Hoi LP1977, voor poeder moet je soms wat verder rijden, maar voor trip van 3 dagen misschien iets teveel van het goede. Ik wilde eigenlijk ook nog en zag jullie trip iets te laat.
    Waar zijn jullie naartoe, met zijn 2'en? MBulten op 26 mrt. 2014 22:56

We hebben besloten om uiteindelijk niet te gaan. Sestriere te ver rijden uit de kop van Noordholland en na een aantal adressen gebeld te hebben in Andermatt konden we wel concluderen dat je daar flink moest touren om poeder te scoren (en zo ervaren zijn we nou ook weer niet en zeker in een nog onbekend gebied voor ons). Nog een klein beetje hoop voor april en anders volgend jaar maar weer.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 27 maart 2014 · 20:49
    Sestrière via de tunnel is niet ver. Madesimo via de Maloja pas die gesloten blijkt, en dan toch weer terug over de Julierpas en via Lugano rijden, dat is ver.

Niet dat dat mij zou gebeuren natuurlijk... 😉
    splitfest.nl
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 27 maart 2014 · 21:54
    Sestrière via de tunnel is niet ver. Madesimo via de Maloja pas die gesloten blijkt, en dan toch weer terug over de Julierpas en via Lugano rijden, dat is ver.
    Niet dat dat mij zou gebeuren natuurlijk... 😉 ieism op 27 mrt. 2014 20:49

Niet onderweg je auto in een sneeuwhoop schuiven scheelt wel een hoop natuurlijk. 😀
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Allart
    Beginner
    Allart op 31 maart 2014 · 22:32
    Het viel best mee, Sestriere - Utrecht in 9,5u 😃
    Het is pas gevaarlijk als het misgaat... ;-)
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 1 april 2014 · 08:20
    Pitztal bleek ook nog lekker te zijn 😃 😃
    sbs roelz
  • thaisie
    Beginner
    thaisie op 1 april 2014 · 10:41
    Ik was afgelopen vrijdag in Zermat en kan je bevestigen dat bijna alles offpiste naaste piste al heel erg getracked was. Het was nog steeds goed te doen omdat het niet kijhard was gevroren maar lege velden zag je alleen maar op een paar hellingen waar je flink voor moest toeren. Ik zat ook in de gondel naar de top met een paar italianen met klimgear en al aan en die gingen wel nog naast het hoogste punt nog hiken om wat verse velden te vinden en dan vanaf Zermat Italie in gingen skien.

Foto vanaf gondel station naar de hoogste top. De italianen gingen de top links (de hoogste) van het eindstation omhoog, over de gletsjer heen. http://cl.ly/image/2j391L1e3I3C

ps. we reden vanuit Grachen dan ook met 9,5 uur naar huis, erg goed aan te rijden en je kunt lekker doorrijden nadat je de auto met de trein heb genomen.
  • Zimoski
    Beginner
    Zimoski op 1 april 2014 · 11:26
    Sorry @thaisie zondag en maandag waren de diepe dagen hier in Zermatt en we hebben ons best gedaan om weinig over te laten.

Ik ben benieuwd of die Italianen nog wat leuks gevonden hebben. Vanaf de Breithorn richting Italie is zuid facing, tenzij ze eerst richting Zermatt gingen en later terug naar Italie.
    Stoked, stokeder, stokedest!
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 1 april 2014 · 11:26
    Breithorn: vanaf het top station Klein Matterhorn een redelijk beperkte skin track maar veelal (qua sneeuw) niet de moeite waard (afgeblazen/ ijzig).
    White room,Pillow lines,I rule
  • Zimoski
    Beginner
    Zimoski op 1 april 2014 · 15:36
    @telemikey volgens mij is er ook een afdaling mogelijk die om de breithorn orientale heen gaat, over de gletcher, terug richting Zermatt.
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 1 april 2014 · 15:55
    Bedoel je Schwarztor?
    White room,Pillow lines,I rule
  • Zimoski
    Beginner
    Zimoski op 1 april 2014 · 16:02
    Geen idee, ik ken iemand die zoiets gedaan heeft, maar weet de details niet. Maar ik gok dat die tour ergens bij castor of pollux de kam en landsgrens weer over gaat richting Zermatt. Er zijn vast meerdere opties.
  • thaisie
    Beginner
    thaisie op 8 april 2014 · 18:20
    @Zimoski Ik heb ze niet gesproken maar ze gingen als je op het hoogste punt er uit stapt niet met het pad naar beneden maar gelijk links naar de top die je dan zag. Hoe ze verder zijn gegaan dat weet ik niet 😃 En indd volgens mij is dat de Breithorn

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro