Hi Yves,
Hoezo schrijf je terug naar 156 als je al een 156 Hovercraft rijdt? FYI: de Hovercraft split is er tegenwoordig trouwens ook in 160, de Ultracraft alleen in 156.
Hovercraft of Solution is een kwestie van smaak. Solution is meer high-end controle, maar ook op de Hovercraft kun je technische lijnen aan - heb dit seizoen al genoeg goeie technische actie op Hovercrafts gezien. Op zijn tail trappen om de boel te redden gaat bij Solution wel veel beter.
[mention="/profile/799"]@niels[/mention] tailclip bij vellen is m.i. niet persé nodig. Ik rijd zowel de Solution als Hovercraft split met vellen zonder tailclip.
[mention="/profile/3414"]@ieism[/mention] waarom zou je een split juist langer rijden dan je normale board? Volgens mij heb je dat eerder ook al eens geopperd.
Voor het spitzenkehren maakt lengte m.i. weinig uit; als je de juiste techniek toepast gaat het ook met een langer board prima.
Ik rijd zowel alles op de 168 Solution en heb daarnaast de 156 Hovercraft split. Meet zelf 1m95 en 80 kg. Al zou ik die Hovercraft nu het liefst vervangen door een 160.
Wel zo eerlijk om erbij te zetten dat ik rijd voor Jones, al doe ik mijn best onpartijdig advies te geven. Hier nog mijn eigen review van de Solution:
http://www.frozenlines.com/blog/review-jones-solution/...