Split options - voor een eerste splitboard ?

• Yves
    Advanced
    Yves op 25 maart 2014 · 21:17
    Ik rijd momenteel al een paar jaar met een Jones Hovercraft (1ste productierun) 156, maar begin stilaan te denken aan een split-optie.

Ik geef er de voorkeur aan om bij Jones te blijven, omdat ik enerzijds de Hovercraft bijzonder wist te smaken, maar ook omdat ik de combinatie Jones/Karakoram overal in de hemel geprezen zag. De meerkost van de Karakoram bindingen neem ik er dan maar bij.

Nu zijn er heel wat verschillende opties,

bij de Hovercraft blijven en daar de split versie in nemen, terug naar de 156 (die kortere lengte skint ook nog makkelijker naar het schijnt)

Maar ook de Solution split sprak me enorm aan. Iemand ervaring met deze laatste? Ik overweeg de 161 optie en ben zelf 1m89 met ongeveer 85 kg.

Andere opties waarvoor ik momenteel blindsided ben? Iemand specifieke ervaring met deze boards?

En dan zijn er nog de skins... hier en daar zijn er pakketten te koop, dus ik ga ervan uit dat de skins die meekomen geschikt zijn. Maar stel dat ik die apart moet kopen, iets speciaals waar ik op moet letten?
  • Niels
    Advanced
    Niels op 25 maart 2014 · 22:54
    Gebruik even de zoekfunctie, dan vind je veel info, over het kopen van een eerste split, de Solution en de Hovercraft.

Hovercraft zal speelser en wendbaarder zijn, solution stijver en stabieler. Wil je grotere lijnen, is de Solution je board. Wil je poeder touren tussen de bomen, is de Hovercraft je plank. De rest is persoonlijke voorkeur.

Ik rijdt de solution, zelfde lengte als je suggereert, zie ook hier: http://wepowder.nl/weblog/3576/Splitboarden-door-een-beginner...

Qua vellen, is je tailclip aan de achterkant belangrijk, die moet passen bij je board/ski. Lengte is ook belangrijk, breedte kun je zelf op maat snijden, is erg eenvoudig. Bv G3 heeft splitboardvellen, ben ik erg tevreden over. Andere merken kan ik niets over zeggen.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 26 maart 2014 · 06:53