Sold: La Grave verkocht aan Belgen

• SvenD'Haeseleer
    Elite
    SvenD'Haeseleer op 1 april 2014 路 00:28
    We moesten het stil houden, maar nu alles rond en in het Franse staatsblad verschenen is mogen we dit fier melden. Let wel: op dagen dat er dump is worden in samenspraak met de gidsen de Nederlandse buddies beperkt toegelaten tot het domein. Enkel een examen waarin de duidelijk overdadig aanwezige Duitse taal op wepowder vervangen wordt door een gedegen kennis van de Franse terminologie kan per uitzondering een vrijgeleide geven. Dit laatste was een veiligheidseis van de PGHM gezien men in Frankrijk nog steeds de taal van Voltaire spreekt en het Duits beter elders gebruikt wordt. Het verzet van de meertalige Vlamingen om hun taalgenoten te helpen haalde weinig uit. De commissie die naast de aanwezige partners voorgezeten werd door legendes als Pierre Tardivel, Reinhold Messner en Julien Lopez verwees ook streng door naar de Belgische context, de overwinning van Rembert Notten op het NK freeride en de algemene Belgische suprematie in ski en alpinisme. Geconfronteerd met deze feiten konden de Belgen enkel hun Nederlandse vrienden als een baksteen laten vallen. Een compromis werd gevonden in het weigeren van Nederlanders op grote poederdagen boven het middenstation en het aanstellen van Rogier van Rijn om volgens het nieuwe decreet in samenspraak met de locale Gendarmerie de taaltest ter plekke af te nemen indien iemand betrapt wordt. Beroep aantekenen zou pas tot een uitspraak kunnen leiden in 2019 gezien de enorme achterstand bij de bevoegde rechtbank van Marseille. http://www.skibum.be/blog/la-grave-gekocht-door-belgen...
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 1 april 2014 路 01:01
    ... iets met donderslagen en heldere hemel...

Ik ga hier eens een nachtje over dromen 馃槂
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • MDA
    Advanced
    MDA op 1 april 2014 路 01:41
    Ah putain la vache, je vais devoir renouveler mon passeport francais rien que pour ca :S
    In tartiflette we trust - Belouga Sandwich FTW
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 1 april 2014 路 06:30
    ...en verplicht tripel op tap in de berghut! Dan blijven die 'Ollanders wel uit de poeder! epice de con!
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 1 april 2014 路 07:03
    lol
  • SvenD'Haeseleer
    Elite
    SvenD'Haeseleer op 1 april 2014 路 07:05
    ...en verplicht tripel op tap in de berghut! Dan blijven die 'Ollanders wel uit de poeder! epice de con! Dutchess op 1 apr. 2014 06:30 Het wordt geschreven als "Trippel", "Hollanders" (met "H", de klemtoon ligt net iets later) en als je toch een poging doet in de taal van Voltaire "espèce de con" ("épice is het Franse woord voor "kruid" en dat zou niet werken in je reactie). "Berghut" wordt verplicht "Réfuge" (Rogier is héél streng!) Net hierdoor kunnen zuurpruimen er niet meer terecht 馃槈
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 1 april 2014 路 08:30
    ROFL 馃槂
  • Rogier
    Elite
    Rogier op 1 april 2014 路 08:56
    Ik zal op goede poederdagen door het hele gebied skiën om goed op te letten 馃槈 LOL
  • ieism
    Tourist
    ieism op 1 april 2014 路 09:02
    Mag ik met een tolk toch nog in Die Grave boarden, of moet ik nu politiek asiel aanvragen in Belgie?
    splitfest.nl
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 1 april 2014 路 09:29
    Naturalisatie is natuurlijk ook nog mogelijk
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 1 april 2014 路 10:15
    [mention="/profile/3414"]@ieism[/mention]: Misschien gelden er uitzonderingsregelementen als je, naturellement en français, een goed gevoel voor humor etablisseert 馃槈
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • skiester
    Advanced
    skiester op 1 april 2014 路 11:23
    Ik zie een invasie aankomen. Een revolutie. Guillotine!! 馃槈
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • Miski
    Expert
    Miski op 1 april 2014 路 11:39
    Ik zeg een goede 1 april grap
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 1 april 2014 路 11:40
    Ik ben al in Brussel om politiek asiel aan te vragen... Het is hier druk zeg. Overal NL kentekens met wepowder stickers.
    May the powder be with you.
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 1 april 2014 路 12:57
    zelfs de website flipt als ge int Frans begint...
    knowledge is powder
  • ieism
    Tourist
    ieism op 1 april 2014 路 12:59
    C’est des conneries!
    splitfest.nl
  • 49
    Advanced
    49 op 1 april 2014 路 13:26
    We gooien de Schelde dicht. Wij geen berg zij geen water.
    montagna bianca, ti amo
  • RP
    Advanced
    RP op 1 april 2014 路 13:30
    +1 馃槈
    Explore the Outdoor!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 1 april 2014 路 13:47
    [mention="/profile/3414"][mention=3414]@ieism[/mention][/mention] en [mention="/profile/56"][mention=56]@meteomorris[/mention][/mention]: tevergeefse moeite: ik denk niet dat politiek asiel je uitspraak gaat verbeteren;
    'La caque sent toujours le hareng' op 1 apr. 2014 12:55

LOL

@3zel ... amai, da kanna ni mier hee. Gij et pelle op aa oege zeker ? Zennen heiring bakt ni.
    May the powder be with you.
  • crashtestdummy
    Tourist
    crashtestdummy op 1 april 2014 路 14:04
    Hahahaha 馃榾
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 1 april 2014 路 14:47
    @meteomorris : asiel in brussel aanvragen ? dan zitte waai verkierd erges
    sbs roelz
  • skiester
    Advanced
    skiester op 1 april 2014 路 15:36
    Ik zeg: niet naar brussel, gewoon laten gaan. Die paar belgen? Gaat m niet worden. Komt die berg volgend jaar weer in de verkoop voor weinig bij BVA of zo, lopen wij ermee weg. Komt die berg toch nog! 馃槈
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 1 april 2014 路 15:51
    Najaa, ik zit teveel tussen de franstalige Zwitsers, da's ook geen echt frans natuurlijk..

We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Leonie
    Advanced
    Leonie op 1 april 2014 路 19:17
    enne, wah vinde gij van alle Amerikanen/engelsen/weetveelwatvoornationaliteiten die voor geen ene reet frans spreken op die berg? of is deze actie enkel gericht tegen hollanders???
    ... but if you try sometime, you just might find, you get what you need!
  • Karst
    Advanced
    Karst op 1 april 2014 路 20:09
    la journée des mauvaises farces je pense, hein?!
    Smile! Your ridin' pow!!!
  • MDA
    Advanced
    MDA op 1 april 2014 路 20:54
    enne, wah vinde gij van alle Amerikanen/engelsen/weetveelwatvoornationaliteiten die voor geen ene reet frans spreken op die berg? of is deze actie enkel gericht tegen hollanders??? Leonie op 1 apr. 2014 19:17

Wees maar gerust.... over een uur of 3 moeten ze die berg weer teruggeven 馃槂
    In tartiflette we trust - Belouga Sandwich FTW
  • Teze
    Tourist
    Teze op 2 april 2014 路 08:10
    @Dutchess, zorg er wel voor dat je 'réfuge' correct schrijft; want als je 'een tap gaat plaatsen in een réfugié' heb je meteen het centrum voor gelijke kansen en discriminatie op je dak.

@Leonie, nee alleen tegen hollanders met een duits accent.

@SvenD'haeseleer, da gaat daar lekker relax worden in La Grave; gene stress (ni) meer
  • Leonie
    Advanced
    Leonie op 2 april 2014 路 09:29
    @Teze, Ah, limburgers 馃榾

@Teze, Kennen belgen gene poederstress dan???
    ... but if you try sometime, you just might find, you get what you need!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro