Salomon-insider? Help onderdelen Guardian beschikbaar maken

• evan
    Advanced
    evan op 15 mei 2014 · 21:47
    Sinds een jaar ben ik de tevreden eigenaar van een paar Salomon Guardian bindingen. Je weet wel, de Conchita Wurst onder de skibindingen. Geen alpinebinding en geen toerbinding. Of juist allebei wel?
    Die tweeslachtigheid maakt wel dat deze binding bij menigeen op meerdere paren ski's in zijn quiver zou passen. Wat doe je dan? Koop je meerdere paren bindingen of houd je het bij één paar en ga je met inserts aan de slag? Of ... ?
    Juist! Die binding zit met twee plaatjes vast aan de ski.

Het voorste plaatje is met het bovenste deel van de binding verbonden door middel van één bout. In feite heb je dus slechts een tweede setje van die onderste delen van die binding nodig om het bovenste deel eenvoudig van ski te kunnen wisselen.
    Navraag bij zowel de Nederlandse (met dank aan Snowcountry) als de Duitse importeur (met dank aan Sport65) leert echter dat deze onderdelen niet los leverbaar zijn.

Mijn vraag aan jullie is daarom of iemand contacten heeft bij Salomon (of Atomic, of Look) zodat ik die vraag rechtstreeks aan iemand kan voorleggen die verantwoordelijk is voor het assortiment aan reserveonderdelen.

Simplistisch geredeneerd zou Salomon/Atomic/Look kunnen zeggen dat de uitwisselbaarheid van het bovenste deel van de binding ten koste zou gaan van de verkoop van complete bindingen, maar evengoed zou je het als kans kunnen zien. Ik ga uit van het laatste.

Ik heb weinig hoop dat het wat oplevert, maar niet geschoten is altijd mis.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro