Te snel rijden in Graubunden, dat is niet fijn.

• Sauerländer
    Advanced
    Sauerländer op 13 oktober 2015 · 13:28
    @Teze: Dank een goede bron kan ik vermelden dat de belastingdienst je gegevens in geval van een aanvraag uit Zwitserland zal doorspelen. Uit ervaring met kenissen neemt men hier echter wel ruim de tijd voor. Soms duurt het ruim een half jaar voordat je iets van een boete te horen krijgt, maar ze hebben er dan ook twee jaar de tijd voor totdat het verjaard.
    Sauerland² + Harz² = Alpen²
  • ieism
    Tourist
    ieism op 13 oktober 2015 · 13:46
    @ijsbeer

damn, daar word ik niet meteen happy van! ik veronderstel dat die "Tagessatze" enkel geldig is voor iemand die gedomicilieerd is in CH? Teze op 12 okt 2015 16:12

Klopt deels. Ze hanteren wel de formule, maar nemen een "gemiddeld" inkomen. Als je een een paar ton per jaar verdient is dit wel gunstig, anders niet echt.
    splitfest.nl
  • Teze
    Tourist
    Teze op 13 oktober 2015 · 14:33
    @ieism @sauerlander,

ik ben gedomicilieerd in CH dus ben sowieso gerold 😃

Mijn vriendin is ook overgekomen naar CH en werkt momenteel nog niet; als zij geflitst wordt is het in ieder geval goedkoper dan voor mij 😃

@ijsbeer ik kan je wel een beetje helpen met POI lijst vast te stellen voor Swiss Romandie vanuit mijn ervaring waar ze effectief staan. Naar het schijnt zou 'coyote' ook toch min of meer werken in CH. Sommige vaste flitspalen staan erin als vaste flitspaal en sommige andere vaste flitspalen komen erdoor als mobiele controle. Heb wel gehoord/gelezen dat ze er zeker niet allemaal in staan. Coyote zelf speelt hier ook rare rol in; ik dacht dat officieel de Swiss authoriteiten nog steeds niet toelaten dat de Coyote functionaliteit alsook GPS met flitslocaties gebruikt mogen worden. Maar Coyote laat blijkbaar wel sommige functionaliteit werken ipv alles uit te schakelen. en de Swiss authoriteiten kennende zou het wel eens kunnen dat ze je een leuke factuur sturen als ze je met een Coyote of GPS met flitspalen tegenhouden. Iemand ervaring mee hoeveel dit grapje kost?
  • tommy31
    Tourist
    tommy31 op 30 oktober 2015 · 22:01
    Update!

Wederom bericht uit Zwitserland... huilen.. de eerste 4 bekeuringen heb ik maar netjes betaald. (totaal 1570,-)
    1 rit tijd van 03:00 tot 05:30 vijf keer geflitst.. 12 Sebtember 2014

Nou heb ik dus maandag de 5e bekeuring binnen gehad omgerekend €990,00 14 maanden verder..
    Nou Ik ben wel klaar met betalen..

Ik heb besloten om niks meer te betalen ik heb de bekeuring terug gestuurd. Als ik wat hoor zet ik het online.
  • tommy31
    Tourist
    tommy31 op 30 oktober 2015 · 22:01
    Update!

Wederom bericht uit Zwitserland... huilen.. de eerste 4 bekeuringen heb ik maar netjes betaald. (totaal 1570,-)
    1 rit tijd van 03:00 tot 05:30 vijf keer geflitst.. 12 Sebtember 2014

Nou heb ik dus maandag de 5e bekeuring binnen gehad omgerekend €990,00 14 maanden verder..
    Nou Ik ben wel klaar met betalen..

Ik heb besloten om niks meer te betalen ik heb de bekeuring terug gestuurd. Als ik wat hoor zet ik het online.
  • tommy31
    Tourist
    tommy31 op 30 oktober 2015 · 22:05
    Update.
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 31 oktober 2015 · 18:26
    Auw.
    White room,Pillow lines,I rule
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 1 november 2015 · 21:28
    Dat is dan wel een erg duur geintje. Oefff
    powpowwowjippiajippieee
  • CorD
    Beginner
    CorD op 7 november 2015 · 07:39
    Dan valt het voor mij nog mee. mijn boete in Zwitserland bedroeg €171,00. 21 km te hard.
    Dat deed ook erg pijn!
    Think with powder
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 7 november 2015 · 19:49
    Naar het schijnt zou 'coyote' ook toch min of meer werken in CH. Sommige vaste flitspalen staan erin als vaste flitspaal en sommige andere vaste flitspalen komen erdoor als mobiele controle. Heb wel gehoord/gelezen dat ze er zeker niet allemaal in staan. Coyote zelf speelt hier ook rare rol in; ik dacht dat officieel de Swiss authoriteiten nog steeds niet toelaten dat de Coyote functionaliteit alsook GPS met flitslocaties gebruikt mogen worden. Maar Coyote laat blijkbaar wel sommige functionaliteit werken ipv alles uit te schakelen.

Ik heb een Stinger DSI in mijn auto zitten. Daar staan ze vast ook niet vrolijk tegenover. Kan gelukkig wel met één druk op de knop de verklikker software wissen.
    @Teze enig idee wat ze doen in CH als ze je daar mee snappen?
    And snow it is.....
  • reko3475
    reko3475 op 25 november 2015 · 10:11
    Ben vorige week bij Zurich op de autobaan geflits reed +/- 160 waar 120 is toegestaan
    Vandaag even gebeld met het kanton polizei buro in Zurich en daar vertelde ze me dat dit via de rechter gaat
    over de hoogte van de boete kon ze geen uitspraak doen, waarschijnlijk minimaal 1 maand rij ontzegging in Zwitserland. Valt dan wel mee als je de andere kant op moet de komende maanden
    Verwacht dat de boete uitkomt op +/- 850 euro.
    weer een maand voor niets gewerkt
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 25 november 2015 · 10:33
    Tsja, je weet toch dat de boetes in Zwitserland niet mals zijn? Ik denk dat het nog wel wat meer zal worden dan 850.
  • marjo123
    marjo123 op 2 september 2016 · 18:41
    reko3475,

Hoe is jouw verhaal verder afgelopen? Heb nl. in augustus hetzelfde geintje meegemaakt en ben wel benieuwd wat me te wachten staat.
  • kanski
    Elite
    kanski op 6 september 2016 · 11:36
    Gewoon aangeven welke periode je rijontzegging wil hebben! Dan die periode braaf uit Suisse wegblijven en je daarna aan de snelheidlimiet houden. Ik was ook weer 2km/u te hard na correctie (-6km/u)... toch voor die 2km/u is weer 20 CHF! Had 'm op de cruise control net boven de getolereerde snelheid gemelde op de gps van mijn telefoon! Dus dat moet echt precies!!!
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro