Snowboard bouwen

• mathiasp
    Tourist
    mathiasp op 19 juni 2014 路 20:16
    Hallo,

Zijn hier mensen die hun eigen snowboardjes of ski's bouwen?
    Ik ben er vrij zeker van dat er enkele Nederlanders en Belgen zijn die het doen of ooit geprobeerd hebben.

Ikzelf ben momenteel erg veel aan het inkopen en wat research aant doen, binnen 2 weken start ik aan mijn eerste mal.

Moesten die personen hier niet uithangen, kan iemand mij even zeggen waar die dan wel uithangen? (engelstalige forums genoeg, alleen daar nog geen Belg of Nederlander tegengekomen die daadwerkelijk iets gepost heeft dat ie gemaakt heeft)

In NL heb je Rudeskis.com( custom ski laten bouwen) en BMB skibouw workshops(vrij actief op dit medium) , helaas zijn deze workshops er niet meer.

Ik ben dus op zoek naar personen die er zelf mee bezig zijn en eventueel mij willen helpen of elkaar willen helpen.

Voor mensen die nu ineens zeggen, hey dat wil ik ook doen 馃槂 neem eens een kijkje op skibuilders.com ( forum staat vol met mooie dingen)
  • Jeroenfransen
    Advanced
    Jeroenfransen op 8 november 2014 路 14:18

Vanaf 24 november gratis testen op de kitzsteinhorn!
    What goes up, must come down.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 8 november 2014 路 15:18
    ziet er erg interessant uit
    Toerisski
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 8 november 2014 路 17:50
    Hehehe... Nyan Cat ski's 馃槂
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Mars
    Tourist
    Mars op 8 november 2014 路 22:02
    Deze jongens kunnen er ook wat van

Ideetje voor een Wepowder pinewood-event?
  • Mars
    Tourist
    Mars op 8 november 2014 路 22:32
    Nooit meer lege pieper

Survival Split Board

• costijn
    Expert
    costijn op 9 november 2014 路 08:06
    @Jeroenfransen ziet er mooi uit!
    heeft iemand wel eens palmboom gebruikt voor een core? leek heel uniform toen ik er laatst 1 doorzaagde, geen noesten en erg taai...ze staan soms onder een bijna 90 graden hoek met een beetje wind, dus ook lekker veerkrachtig
  • JoostW
    Beginner
    JoostW op 5 december 2014 路 20:47
    Even deze topic weer omhoog halen 馃槈

Zelf wil ik ook een setje ski's maken voor men profielwerkstuk in 4 havo en 5 havo. Nu had ik ongeveer alles uitgedacht en lees ik dit topic en kom ik er opeens achter dat je met een vacuumzak tussen de planken van de mal zuigt als je een mal om en om hebt met ruimtes ertussen. Daar gaat mijn idee voor die pers manier...

Ik dacht, misschien als ik gewoon het massief maak (alleen het probleem is dat ik meer MDF nodig ben, en ja ik ben ook een jongen van 16 die niet al het geld te besteden heeft) Dus daarom leek mij de om en om mal wel een goeie oplossing. Is er echt geen mogelijkheid om met die om en om mal te persen d.m.v. een vacuumzak?

Mijn core bestaat uit een Side pressed bamboe 3 laags, probleem is dat de plaat die ik ga kopen 163 euro kost. Dit valt nog wel mee. Maar volgens de verkopers kan deze platen moeilijk buigen aangezien ze massief zijn. De plaat is 2440x1220x18 en weegt 32 kilo... Is dit niet heel er veel?
    Heeft anders nog iemand nog een adresje in de buurt van Enschede waar ik ook een goeie core kan krijgen?

En als laatst de pers... Ik kan wel ergens een vacuumpers huren, maar dit is zo onhandig lijkt mij. Iemand in de buurt van Enschede die ook ervaring heeft met ski's maken d.m.v. een vacuumzak?

Hoop dat iemand hier mij kan helpen en mijn vragen kan beantwoorden!
    A winter without powder isn't a winter!
  • evan
    Advanced
    evan op 15 december 2014 路 14:04
    Nog een afwijkende vorm ...

Iets voor @meteomorris als tegenhanger van zijn Moss Snowstick?
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 15 december 2014 路 16:11
    @evan, lol...
    May the powder be with you.
  • fanneige
    Tourist
    fanneige op 15 december 2014 路 20:05
    eerste idee: hé cool een longboard.
    na eerste shot op sneeuw: das nu nie echt een Joel Tudor experience
    Knowledge is limited. Imagination encircles the world

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro