skivakantie japan

• RemcoE
    Beginner
    RemcoE op 16 augustus 2014 路 23:18
    Hii all,

Ik wil graag samen met een buddy van mij naar Japan. Ik weet dat er sommige van jullie daar zijn geweest.

Mijn vraag is waar jullie hebben geboekt, waarheen, hoe, welk budget enz.. Enz..

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Remco
  • Fonzie
    Advanced
    Fonzie op 2 september 2014 路 15:39
    Marco.. ik krijg nog wel wekelijks (en alleen) van Whiteroom uitnodigende emails over roadtrips in Japan en Safety Training in Nieuw Zeeland (Aussie/kiwi club)... dus ze zijn wel actief. Maar misschien waren wij de enige met een minder positieve ervaring. Hij was op papier heel enthousiast, en mailde dat we de beste gids voor Tomamu zouden krijgen, maar die kwam simpelweg niet opdagen (wat achteraf ook niet hoefden, want dat gebied is mega overzichterlijk en heeft zelfs een out-of-boundery-gemarkeerd-off-piste terrein). Na bellen en mailen beloofde ze er in Niseko te zijn, maar daar liet ie het afweten vanwege 'slechte' sneeuwcondities. Proest..... we hebben zelf toen Kiroro nog maar eens bezocht... niks van de mindere condities gemerkt. Misschien had ie niet genoeg gidsen die dag. BlackDiamond was wel heel positief. Andy Brooks (skier uit US/AK zit komend sezoen 2 maanden in Japan en 2 in Alaska) en Jamie (n hele toffe boardende kiwi ) ontmoet.. A propos.... ook nog een hele toffe gast/ gids in een guesthouse ontmoet: Jason Caulton (www.epicskiadventures.com). Niet mee geskied/board.... oudere ervaren kerel, no nonsene, organiseerd trips.
    Never a last run..
  • Fonzie
    Advanced
    Fonzie op 2 september 2014 路 15:58
    Nou zie ik het... die twin-island is een trip van die Epic gast (Jason). Zo had ik al eens ondervonden dat Powderhounds trips boekte voor Whiteroom.. Mijn idee is dus dat powderhounds allerlei trips van andere op hun site zet. Ik kan me herinneren dat die Jason ook zoiets vertelde.... Maar ze zullen 'en route' wel keuzes maken voor de meest optimale gebieden, ook dan blijf je gebonden aan reistijden en groeps-samenstellingen. Tis maar net hoe t uitpakt als je daar bent. Maar ik vond het sowieso leuk om beide eilanden te zien. Verder, als je 1 keer geweest bent ga je toch vaker die kant op.... 馃槂 uhmm... s effe kijken, wanneer zal ik ns vliegen... haha....
    Never a last run..
  • Fonzie
    Advanced
    Fonzie op 2 september 2014 路 16:14
    Ik vind die trips van Epique en Martijn Schell er ook heel tof uitzien... tis wel waar... uit en thuis en alle dagen op pad met goede gidsen .... iets duurder misschien op die manier maar wel veel waar voor je geld. Evt. nog wat losse dagen eraan plakken.... dat zijn de kosten dan niet meer zo...
    Never a last run..
  • Guy.
    Advanced
    Guy. op 2 september 2014 路 16:17
    Zelf met Blackdiamond 3 dagen geweest en goed bevallen. Zeer ervaren gidsen en ook nog een eerlijk. (hij raadde raadde zelfs hun eigen heli trip af omdat je net zo goed 1.5 uur door kan stappen).

De organisatie ook betrouwbaar en kwam al hun afspraken na. Qua kosten was het ook erg te overzien, iets van 85 euro per dag per persoon met skipas. Maar eigenlijk heb je voor de resorts geen gids nodig. Wij waren ook een dag gaan touren met hem naar een dikke locatie waar alle Japan edits worden geschoten door Nimbus et all. Dan betaalt het zich zeker dubbel uit.

Ik hoor dus veel verschillende verhalen, vooral over veel te dure gidsen. Als ik zou gaan, zou ik met Blackdiamond gaan.
  • Fonzie
    Advanced
    Fonzie op 2 september 2014 路 16:24
    Amen ! Heb je al een datum in gedachte dan 馃槈 ?
    Never a last run..
  • Bart313
    Tourist
    Bart313 op 14 oktober 2014 路 16:10
    Ik ben zelf ook een beetje aan het kijken naar Japan.

Is er iemand die mij iets kan vertellen over visa aanvraag? Ik zou dan namelijk ook part time werken voor een skischool...

Dit werkt normaal met een Working Holiday Visa, echter heeft de Nederlandse regering hier geen afspraken over gemaakt.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 14 oktober 2014 路 17:56

Dit werkt normaal met een Working Holiday Visa, echter heeft de Nederlandse regering hier geen afspraken over gemaakt. Bart313 op 14 okt. 2014 16:10

dus is die optie er niet. blijft over: Gewoon gaan op toeristen visum of zorgen dat je skischool een werkvergunning voor je aanvraagt.

Waar zou je gaan lesgeven als ik vragen mag?
    Toerisski

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro