PIEK '14/'15: nieuwe start

• RJdeHeer
    Tourist
    RJdeHeer op 24 augustus 2014 · 11:24
    Stoke is pas echt stoke als je met anderen deelt, vandaar een klein stukje over mijn plannen voor een heel ander seizoen dan ik ooit heb gehad, met aansluitend enkele vragen aan de meerdere (ski)goden hier op het forum.

Net nadat ze Skizone ombouwden tot Wepowder begon ik met een schuin oog mee te lezen hier op het forum. Met veel plezier volgde ik alle verhalen die voorbijkwamen.

Zelf zette ik een jaar of 8 gelden mijn eerste lijnen buiten de piste. Met een beetje pech hadden wij - gelukkig wel in het bijzijn/onder de hoede van een zeer ervaren gids - twee jaar later onze eerste lawine-ervaring. Iedereen kwam ongeschonden thuis, maar het bewustzijn was gewekt. Ik ging een Anwärter doen, verruilde de studentenwintersport voor een paar Powderchases en was ergens van plan om het boarden ooit wat fanatieker op te pakken.

Toen studeerde ik af, mocht komen werken bij het grote advocatenkantoor waar ik tijdens mijn studie al 2/3 dagen per week zat en ik ging samenwonen. Op een paar kort tripjes na, kwam het boarden er niet meer zo van. Mijn vakantiedagen en de spaarcentjes maakte ik ook liever niet alleen aan mezelf op.

Zo gaat dat. Althans, dat denk je dan. Maar zoals met wel meer dingen in het leven, verandert er wel eens wat. Je hebt niet alles in de hand. Ik werk nog steeds bij dat zelfde advocatenkantoor, maar ondertussen hadden 'we' besloten, na best heel veel jaren, zonder elkaar verder te gaan. Moeilijk, maar weloverwogen.

Een maand of vier later realiseer ik me nu dat ik (van vakantie was het nog niet gekomen: alle geplande trips geannuleerd) dat ik voor 2014 nog 20+ vakantiedagen over heb. Ja wat dan.. owja: Poeder is een keuze.

Ambitie: ik ga skiën. Skiën? Ja, skiën. En dat snowboard dan? Geen idee. Nu even niet, ik wil wat anders. Alles bij elkaar wil ik komend seizoen minimaal 30 dagen in de bergen zijn (ja, die baan die zeggen we nog niet op).

Plan: naar aanleiding van een gesprek met Michiel van Epique, stap ik donderdag in Zoetermeer, voor het eerst in 12 jaar, weer op twee latten en de week erna nog een keer. Kennismaken. Ongetwijfeld hoor ik dan van de heren van Epique dat er nog veel werk aan de winkel is voor ik in het komend seizoen een keertje met ze mee mag. Geen probleem, gaan we doen. Tot en met januari staat al een stuk of 30 lessen voor de rollerbaan ingepland. Tegen die tijd durf ik best een rondje met ze te trainen in de Arlberg.

En daarna? Goeie vraag. Dat weet ik nog niet precies. Poederalerts, toeren, IJsland, Georgië,..? Ideeën zat, het word in ieder geval iets met vellen, verse vlokken en poedermaatjes om de stoke mee te delen. Can't wait.

Kortom, het is tijd om, na jaren meelezen, nu zelf mijn stoke te delen. Poeder is een keuze.

Suggesties, ideeën voor een trip. Ik hoor ze graag!

Vragen: ja, wel een paar.

Alle piepers, scheppen, sondes, tassen, jassen en weet ik veel wat voor meuk nog meer, heb ik hier liggen, maar stiekem heb ik vrij weinig verstand van die in tweeën gezaagde snowboards en nog veel erger, die schoenen zien er allemaal vrij oncomfortabel uit 😉

Nu zullen ze me bij MK vast precies de juiste schoenen verkopen als ik uitleg wat ik wil (freeriden met regelmatig een stukje wandelen), maar ik vind het ook wel aardig om er zelf wat meer van te weten.

Dus: wie zou mij wat basisinfo kunnen geven over waar een instap-freerideschoen aan moet voldoen c.q. wat er in de markt te vinden is?

Planken zal ik pas (tweedehands) kopen als ik ongeveer weet wat ik zelf fijn vind skiën, maar waar/bij wie leen, lease, huurkoop of whatever, ik ze voor die tijd? En welke modellen zijn een beetje geschikt?

Bij voorbaat veel dank voor jullie tips en tricks en tot op de eerstvolgende borrel/meeting, of nog beter, op de berg. May the stoke be with you.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro