Sinds vorig jaar ben ik op zoek naar een softboot die me het best mogelijke compromis biedt naar klimmen/rijden.
Toen heb ik eens een dag met die Driver X van Burton rondgelopen, maar zelfs met een aantal halve maten en aanpassingen leek ik geen goeie fit te krijgen. De shopowner liet me toen zijn boots zien van Deeluxe (independent BC): vibram zool, backwelt voor crampons,...
Ben dan eens op zoek gegaan en Xavier De Le Rue blijkt daar een pro model (Spark XV) te hebben dat geschikter is voor klim- en splitwerk. Maar meer dan wat online shop mogelijkheden vond ik niet (en een verdeler die met hen werkte kon zo laat op het seizoen het model niet meer krijgen). Aangezien ik met het passen van die Drivers al zooi had ben ik daar maar niet op doorgegaan.
Met het komende seizoen voor de deur dus een aantal vraagjes, het betreft hier het volgende model:
http://www.deeluxe.com/products/spark-xv/
1) Iemand ervaring met die Deeluxe Spark XV modellen (compatibiliteit crampons ed, flex,...)?
2) Kent er iemand een verdeler? Bij voorkeur in België maar NL kan ook. UIt ervaring weet ik dat ze de parkmodellen wel vaak hebben maar dat ze in deze 'niche' minder investeren?
3 Failing that... beste ervaring met online sales en return policies? En kan je zo'n thermoliner zelf 'molden'?