jibb op 19 januari 2015 · 14:31
Afgelopen week de Redeemers uitvoerig kunnen testen. Zat een week in Tignes en zo'n beetje alle verschillende sneeuwsoorten gehad. Kan maar alleen maar concluderen dat dit top ski's zijn!
De reviews die ik heb gelezen waren stuk voor stuk spot on. De ski's ogen intimiderend maar zijn dat verre van!
In slushy sneeuw, of het nu vlak is of met buckels, zijn de ski's zijn eenvoudig te pushen tot hoge snelheid en blijven daarbij stabiel. Geen geklapper of grip verlies te bespeuren. Ouderwets kort wedelen, kort of lang gecarvede bochten de Redemeers geven geen krimp in de slush. Buckels? je ziet ze onder je doorgaan maar je voelt ze niet 😀
Aantal keren flinke platen ijs en keihard opgevroren pistes tegengekomen gedurende de week. Dat zijn de enige ondergronden waar ik met de Redeemers niet uit de voeten kon. Door de breedte is het lastig om grip te krijgen. De enige manier om beneden te komen is het spul maar te laten lopen en af en toe helemaal dwars te gooien. Kost flink wat kracht in de benen en binnen no-time compleet gesloopt.
Gelukkig ook een aantal dagen sneeuwval gehad. Off piste waren de ski's top! In het begin wat aftasten, ben nooit een fan geweest van de ouderwetse lange latten en carvers offpiste, maar binnen no time een grijns van oor tot oor op mijn gezicht. Wat een gemak en controle geven de Redeemers tot op hoge snelheid.
Een dag na de sneeuwval een tocht gemaakt van Tignes Brevieres naar de Col de L' Iseran en terug. Normaal zou ik mijn Atomic D2 GS carvers pakken maar de gok genomen en met de Redemeers op pad gegaan. Geen moment spijt van gehad en probleemloos overal beneden gekomen. Of het nou een stijle zwarte, een rode buckel of brede blauwe snelweg was de Redeemers deden het perfect!
Een paar keer kapot gereden poeder opgezocht. Ook hierin komen de Redeemers tot zijn recht. Kwestie van de bocht inzetten en de ski's slikken alles. Piste met bulten losse sneeuw, ook geen probleem voor de Redeemers.
Al met al zeer tevreden met de skí's! Heb het gevoel dat ik hier nog zeker een flinke tijd mee vooruit kan. Ben heel benieuwd hoe ze het gaan doen in echte diepe poeder!