Travelbag

• pilotjoe
    Beginner
    pilotjoe op 16 september 2014 路 10:57
    Ik ben op zoek naar grote roltas waar er 2 paar ski's, botten, nog wat materiaal (airbag,...) in passen. Is makkelijk voor alles mee te nemen op het vliegtuig. Zou tof zijn moest kitesurfmateriaal er ook in passen.
    Iemand ideetjes? Dakine heeft zo één maar helm past er niet in denk ik.
    Liefst betaalbaar want er komen nog scarpa boots bij 馃槂

Thx y all.
    Grts
    The red line is not a limit, but should be the goal!
  • Mitchel.
    Expert
    Mitchel. op 16 september 2014 路 11:27
    mydouchebag.com
    Skiing is Freedom!
  • pilotjoe
    Beginner
    pilotjoe op 16 september 2014 路 13:11
    mydouchebag.com Mitchel. op 16 sep. 2014 11:27

Ik dacht nog te zeggen "Nice try", maar het bestaat echt 馃槂. En ziet er echt super goed uit! Thx
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 16 september 2014 路 14:38
    En anders Sanno lief aankijken of hij weer een paar tassen uit het oosten meeneemt 馃槂
  • xs2arjan.
    Advanced
    xs2arjan. op 16 september 2014 路 14:44
    Same here...... ook naast een powder virus een wind virus 馃槈 Zelf zoek ik ook een combi voor zowel ski als kiten. De douchebag is zeker een mooie tas, echter maar 15 inch breed.
    Dat is weer voor een waveboard van ca 20 inch te smal 馃槥

Tip : Skihut heeft ze vandaag en morgen met 10% korting. Dus 180,- ipv 200,- (advies verkoop prijs) Tenminste als ze daar niet meer vragen.

Dus als iemand wat weet van ca. 20 inch breed.... ????
    xs2arjan
  • Mitchel.
    Expert
    Mitchel. op 16 september 2014 路 16:44
    Haha, ja ze bestaan echt! 馃榾

Ik wil er ook graag nog een kopen. is best prijzig voor een tas, maar je kan er veel mee! Ik weet helaas geen tassen voor kites.
    Skiing is Freedom!
  • Niels
    Advanced
    Niels op 16 september 2014 路 18:37
    mydouchebag.com Mitchel. op 16 sep. 2014 11:27
    Ik dacht nog te zeggen "Nice try", maar het bestaat echt 馃槂. En ziet er echt super goed uit! Thx pilotjoe op 16 sep. 2014 13:11

Ik heb m, dikke aanrader!
  • evan
    Advanced
    evan op 16 september 2014 路 20:32
    Tsja, de Douchebag ...

Wat mij zo fijn lijkt aan die tas, is dat de tas in de lengterichting van zichzelf al stijf is. Andere skitassen zijn waardeloos zolang er geen ski's in zitten, en als er ski's in zitten moet je ervoor zorgen dat de ski's goed aan de tas verbonden zijn om te voorkomen dat de tas ver doorbuigt.
    In sommige tassen, zoals de Scott van mij (http://www.amazon.de/Scott-Wheel-blue-black-size/dp/B009H05HYI/ref=sr_...), kun je je ski's vastsnoeren aan de tas, waardoor de tas met ski's min of meer een stijf geheel vormt. In de populaire DaKine Fall Line (waar je helm overigens prima in past) ontbreken dergelijke banden. En ook al liggen de ski's niet los in de tas, dan buigt de tas vaak nog enigszins door. Om te voorkomen dat zo'n banaan over de grond sleept heb je grote wielen nodig, wat DaKine beter heeft begrepen dan Scott.
    Voor het gewicht (3,4 kg) hoef je niet voor de Douchebag te kiezen, want dat is nauwelijks lager dan het gewicht van de Fall Line of de tas van Scott (beide 3,6 kg).

Meer dan de hogere prijs is dé deal breaker voor mij die wanstaltige naam. Ik moet Douchebags trouwens nageven dat ze waarschijnlijk geen geschiktere skiër (skiet hij nog?) als uithangbord van een tas met die naam hadden kunnen kiezen dan Jon Olsson.

Als iemand weet heeft van een tas die lijkt op de Douchebag, maar een minder treurige opdruk heeft, dan hoor ik dat graag!
  • Niels
    Advanced
    Niels op 16 september 2014 路 20:53
    Wat mij zo fijn lijkt aan die tas, is dat de tas in de lengterichting van zichzelf al stijf is. evan op 16 sep. 2014 20:32

De Douchebag is van zichzelf ook niet stijf, maar je kunt hem zo lang/kort maken als jezelf wilt, waardoor alle ski's/boards passen. Door de lengte flink aan te snoeren zitten je ski's/boards klem en hangt hij niet door. Voordeel van dat niet stijf (in het geval van Douchebags) zijn is dat je er ook een redelijk klein pakket van kunt maken, wat hier op 1 hoog achter wel goed uitkomt.
  • pilotjoe
    Beginner
    pilotjoe op 16 september 2014 路 21:27
    Ik ga eens die grote wedze gaan checken in decathlon... 99€.
  • evan
    Advanced
    evan op 16 september 2014 路 23:20
    Wat mij zo fijn lijkt aan die tas, is dat de tas in de lengterichting van zichzelf al stijf is. evan op 16 sep. 2014 20:32
    De Douchebag is van zichzelf ook niet stijf, maar je kunt hem zo lang/kort maken als jezelf wilt, waardoor alle ski's/boards passen. Door de lengte flink aan te snoeren zitten je ski's/boards klem en hangt hij niet door. Voordeel van dat niet stijf (in het geval van Douchebags) zijn is dat je er ook een redelijk klein pakket van kunt maken, wat hier op 1 hoog achter wel goed uitkomt. Niels op 16 sep. 2014 20:53
    @Niels, ik dacht dat die ribben, die het ook mogelijk maken de tas op te rollen, in uitgerolde toestand de constructie stijf maken. Dat is dus niet zo? Toch wel stijver dan een normale skitas?
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 16 september 2014 路 23:54
    @Evan Nee, die maken de tas niet stijf. Integendeel. En ook niet stijver dan een normale skitas. Het grootste voordeel van de Douchebag vind ik dat je 'm makkelijker opbergt wanneer je 'm niet gebruikt.
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • Carel
    Expert
    Carel op 17 september 2014 路 00:48
    Ben ook op zoek naar een tas. Heeft iemand ervaring met de Bharal Comfort Skibag Trolley van sport conrad, Leek me wel een mooie aanbieding.
    http://www.sport-conrad.com/page/product-detail/__/shop/prod/30947...
    Ga deze winter met de trein naar Oostenrijk.
  • Niels
    Advanced
    Niels op 17 september 2014 路 08:16
    Douchebag-ribben zitten in de breedte.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 17 september 2014 路 10:19
    En anders Sanno lief aankijken of hij weer een paar tassen uit het oosten meeneemt 馃槂 Haagje op 16 sep. 2014 14:38

Mochten er mensen interesse hebben, dan ga ik er weer achteraan. 6 maanden geleden vaak met ze gesproken over verbeteringen, daarna niets meer van ze gehoord.
    Ik zal eens vragen of ze al nieuwe tassen hebben (fully padded) geen idee over de prijs. Anders de tassen van vorig jaar die zijn €55.

hier het topic van vorig jaar.
    http://wepowder.nl/forum/topic/88160

ik rijd half oktober met de auto naar Nederland, dus die tassen kunnen zo mee.
    Toerisski
  • pilotjoe
    Beginner
    pilotjoe op 17 september 2014 路 10:31
    +1 intresse voor skizak uit het verre oosten.
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 17 september 2014 路 10:55
    @Sanno, ben nog steeds erg tevreden met die tas. Werkt prima met twee paar latten en wat andere spullen.
  • MTV
    Beginner
    MTV op 17 september 2014 路 12:03
    @Sanno Ik doe ook graag mee met een nieuwe ronde, als je weer al die spullen wilt meesleuren.
  • seppe
    Advanced
    seppe op 17 september 2014 路 12:19
    @sanno, hier ook intresse
  • evan
    Advanced
    evan op 17 september 2014 路 13:46
    [mention="/profile/16669"][mention=16669]@Evan[/mention][/mention] Nee, die maken de tas niet stijf. Integendeel. En ook niet stijver dan een normale skitas. Het grootste voordeel van de Douchebag vind ik dat je 'm makkelijker opbergt wanneer je 'm niet gebruikt. Arjen op 16 sep. 2014 23:54 Douchebag-ribben zitten in de breedte. Niels op 17 sep. 2014 08:16Ik veronderstelde dat die ribben onderling verbonden waren. Net als andere skitassen is de stijfheid van de Douchebag dus ook van de inhoud afhankelijk. Het leek me zo handig dat je die tas ook zonder ski's als in lengte verstelbare rolkoffer zou kunnen gebruiken. Als de skitassenboer van @sanno zo'n tas kan maken dan wil ik er ook een. 馃槂
    Dat de Douchebag compact opgeborgen kan worden is een voordeel, maar als je een andere skitas goed opvouwt en er een spanband om doet, neemt die ook weinig ruimte in.
  • Mitchel.
    Expert
    Mitchel. op 17 september 2014 路 13:57
    @Sanno Gaaf, als er nog plaats voor een tas is! I'm In!
    Skiing is Freedom!
  • sanno
    Tourist
    sanno op 17 september 2014 路 15:21
    OK, voorlopig 4 genoteerd. ik zou er graag minimaal 10 willen hebben anders doen ze mogelijk moeilijk met de prijs.

Heb net even contact met ze gehad.

Volgende week ga spreek ik ze op hun nieuwe productie locatie. waarschijnlijk hebben ze dan ook de eerste fully padded versie. Ben benieuwd naar de prijs.
    Toerisski
  • Marco
    Advanced
    Marco op 17 september 2014 路 17:06
    @Sanno Ik zou er ook graag eentje willen. Zet maar op de lijst!
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 17 september 2014 路 19:03
    Hoeveel anders is die padded versie?
  • pilotjoe
    Beginner
    pilotjoe op 17 september 2014 路 20:17
    Verander ik titel naar inkoopactie @sanno?
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 17 september 2014 路 23:26
    +1 afhankelijk van de prijs voor de full-padded reserveer ik er graag alvast eentje...
    knowledge is powder
  • sanno
    Tourist
    sanno op 18 september 2014 路 07:50
    @haagje behalve dat de padded versie geheel padded is. Zou iets langer moeten zijn zodat skis van 2m er gemakkelijk in kunnen. Daarnaast andere clips/buckels en een andere rits.

Verder is het even afwachten hoe het eruit ziet. volgende week weet ik meer en heb ik hopelijk ook foto's
    Toerisski
  • xs2arjan.
    Advanced
    xs2arjan. op 19 september 2014 路 09:04
    @pilotjoe

Voor een ski en kite bag ben ik deze op het spoor gekomen :

http://www.mysticboarding.com/products/bags-accessories-168/boardbags-...

Die ga ik maar eens ergens live aanschouwen of 2 paar skies een beetje te doen is in deze tas. Qua size moet dat wel goed zitten
    xs2arjan
  • pilotjoe
    Beginner
    pilotjoe op 19 september 2014 路 10:22
    @xs2arjan2 Had deze ook al gevonden. Heb ze nog niet in real gezien. Ik vermoed dat de grootste versie net 2m is tot in puntje. Ik weet niet of 2 paar 1m93 latten erin passen met die vorm...
  • sanno
    Tourist
    sanno op 25 september 2014 路 12:33
    helaas is afspraak voor vandaag afgezegd. Maandag ga ik het nieuwe model zien.
    wordt vervolgd .....
    Toerisski

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro