Liz Daley overleden na lawineongeluk

• ieism
    Tourist
    ieism op 1 oktober 2014 路 04:15
    Gisteren is splitboarder Liz Daley in Patagonia overleden nadat ze in een lawine terecht is gekomen. Details zijn nog niet bekend, het ongeluk gebeurde nabij El Chaltén, Argentinië.

Het enige dat ik verder weet is dat ze met Chris Coulter een trip zou maken met een team van hun sponsor Eddy Bauer.

Liz was in de splitboard community zeer actief. Haar stoke, enthousiasme, energie en fantastische avonturen zullen enorm gemist worden.
    Oorsponkelijk uit Washington, woonde ze al jaren in Chamonix. Liz werd dit jaar gevraagd Denali te gidsen, en kampeerde ook nog eens meer dan een week midden in de Tordrillo range in Alaska om te splitboarden. Bovendien dit jaar verloofd met Davide, met wie ze haar passie voor steile lijnen maar ook klimmen deelde.
    Een verschrikkelijk goede boarder, klimmer, alpinist en AMGA-gids. Maar de berg won het dit keer toch.

Sterkte aan haar familie en al haar vrienden in de US, Chamonix en de rest van de wereld.

RIP
    splitfest.nl
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 1 oktober 2014 路 09:16
    Rust in vrede
    knowledge is powder
  • pulverdude
    Advanced
    pulverdude op 1 oktober 2014 路 09:51
    馃槥
    Let the riding do the talking and you've said enough
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 1 oktober 2014 路 09:55
    .....
    May the powder be with you.
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 1 oktober 2014 路 11:23
    馃槥
    Voor mij misschien wel de meest inspirerende uit de ski/board mountaineering wereld. Zoveel stoke en smiles. Zoveel liefde voor de bergen. Ik heb altijd erg genoten van haar trip reports die ze poste in de TGR forums.
    Via deze link kan je die allemaal terug vinden:
    http://www.tetongravity.com/forums/search.php?searchid=6488737...

RIP

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro