Even voorstellen

• RC
    Beginner
    RC op 4 oktober 2014 路 13:02
    Ik kijk al geruime tijd hier op de site en op het forum, en heb onlangs maar eens een profiel aangemaakt!

Mijn naam is Ralph, en ik heb de laatste jaren steeds interesse gekregen voor freeriden.
    Ik ski sinds mijn negende en was vanaf de eerste keer verliefd op de bergen, de sneeuw en natuurlijk het skien. Vooral de meters sneeuw in Oberstdorf in de lawinewinter van '99 hebben een onuitwisbare indruk gemaakt. Na mijn studie heb ik in 2010 mijn Anwaerter diploma gehaald in Zell am Ziller en een seizoen lang in Gerlos skiles gegeven. Hier groeide mijn liefde voor het skien en het leven in de bergen nog meer en maakte ik voor het eerst kennis met freeriden. Eigenlijk vond ik het niks want ik ben altijd een echte pisteknaller geweest en ik wil altijd zo veel mogelijk kilometers maken.

Doordat ik afgelopen jaren met mijn vriendin steeds last-minute de beste en de meeste sneeuw opzocht werden we vaak geconfronteerd met meters verse sneeuw en ging het steeds meer jeuken. De uitdaging op de piste werd steeds kleiner. Op diepe dagen werden er brede ski's gehuurd om optimaal te kunnen genieten en werd er voorzichtig iets naast de piste geskied. In de winter van 13/14 zijn we de Zuidalpen afgegaan om te genieten van epische sneeuwhoeveelheden in Monte Rosa, de Dolomieten, Ost-Tirol en Karinthie. We skieden vooral op de pistes maar toch keken we goed om ons heen om de stof van Module 1 van de Safety Academy in praktijk te kunnen brengen.

Onlangs hebben we de stap gemaakt en hebben we allebei de drie-eenheid aangeschaft. Gelijk ook maar een ABS zak om de boel in op te bergen. Module 2 ook aangeschaft en een begin mee gemaakt.

Plannen voor deze winter zijn als eerste het Pieperfest, om onze skills met de pieper onder de knie te krijgen. Lawine 1 van het Snow Safety Center staat ook op de planning, en om hiervoor nog beter in vorm te komen wellicht nog een reis met Epique of Ripstar.

Een hele omslag met onze oude vakanties, maar een des te grote uitdaging 馃槂
  • 49
    Advanced
    49 op 4 oktober 2014 路 13:38
    Welkom, doe je goed! Waar zat je bij de Monte Rosa?
    montagna bianca, ti amo
  • RC
    Beginner
    RC op 4 oktober 2014 路 14:06
    We zaten in Staffal, lekker centraal in het skigebied. Op onze vertrekdag daar (19 januari) sneeuwde de dorpen nog eens verder in, niet normaal! Ik vond het mooi om jouw verhalen en foto's te zien van dit verborgen paradijs.
  • RP
    Advanced
    RP op 4 oktober 2014 路 14:14
    Top RC, meer dan welkom!
    Explore the Outdoor!
  • CPet
    Advanced
    CPet op 4 oktober 2014 路 21:37
    Welkom op het forum en in de wereld van "freaks van de witte poeder"!
    Let the snow come!
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 4 oktober 2014 路 21:37
    Welkom RC!
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 4 oktober 2014 路 22:17
    @RC Welkom! Klinkt alsof je afgelopen jaar een goede winter hebt gehad .
    May the powder be with you.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 4 oktober 2014 路 22:34
    Welkom, klinkt ook als allemaal goede plannen voor komende winter. Dat gaat een topwinter worden voor jullie.
    splitfest.nl

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro