Goeden warme handschoenen.

• Larski-nl
    Tourist
    Larski-nl op 7 oktober 2014 · 18:56
    Ik ben op zoek naar goede warme handschoenen (geen wanten al hoe wel deze warmer zijn)
    Ik ga heel vaak op wintersport al 25 jaar meerder keren per jaar.
    Heb goeie gear (dons/hardshell, etc) en heb het eigenlijk ook bij min 15 niet koud, Enkel mn handen.
    Heb al vele handschoenen geprobeerd ook duurdere van 150 euri Bv Level.
    Maar steeds het zelfde euvel krijg koude handen.
    Heb redelijke zweet handen,en daardoor verliezen meeste isolatie materialen hun isolerende vermogen. misschien ligt het daar aan.
    Iemand Tips ?????????????
  • Sterre
    Beginner
    Sterre op 7 oktober 2014 · 19:04
    Misschien moet je juist dunnere handschoenen proberen als je last hebt van zweethanden. Of losse binnenhandschoentjes van merinowol die zorgen dat je handen droog blijven.
    wooptiedoo
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 7 oktober 2014 · 19:24
    @fiberfreak Ik zou op zoek gaan naar een handschoen met een buitenste laag van Gore-Tex. Het klinkt alsof je zweet niet uit je handschoen kan ademen. Gevolg is dat het klam/nat wordt en dan afkoelt. Met Gore-Tex is dit probleem voorbij. Ik heb zelf de Hestra Army Leather Gore-Tex. Deze:

http://www.bergzeit.nl/en/hestra-army-leather-gtx-3-finger-black/?key=...

Ik sta veel in de sneeuw en deze handschoenen blijven heel lang goed en houden mij warm.
    May the powder be with you.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 7 oktober 2014 · 19:47
    Nat = koud

Als je vrijwel nooit met je handen in de sneeuw zit, en de handschoen alleen nat is van het zweet zou ik zelfs iets kiezen dat nog beter ademt dan Goretex.
    Goretex is wel 100% waterdicht, maar afhankelijk van het gebruik is dat soms niet eens nodig.

Kijk ook eens naar bijvoorbeeld een Arcteryx Venta SV met eventueel een dunnere merino onder handschoen voor als het heel koud is.
    Nogmaals, dit werkt alleen als je niet constant met je handen in de sneeuw zit. Voor een snowboarder zou ik eerder goretex aanraden omdat wij vaker zitten en de handschoen dus wat waterdichter moet zijn.

En let er ook op dat het manchet van je jas heel goed past over of onder de handschoen. Als je er steeds sneeuw in krijgt dat weer smelt is een goretex handschoen alsnog nat aan het einde van de dag.
    splitfest.nl
  • Ogre/Robbert
    Beginner
    Ogre/Robbert op 7 oktober 2014 · 20:11
    Ik zeg gele handschoenen 😉
    may the pow be with you
  • sanno
    Tourist
    sanno op 7 oktober 2014 · 20:29
    als het echt een vocht probleem is neem dan iets met eVent
    zoals
    http://www.ultralightoutdoorgear.co.uk/equipment-c3/socks-gloves-mitts...
    Toerisski
  • The_O
    Tourist
    The_O op 7 oktober 2014 · 20:36
    Gebruik in ieder geval 3 lagen en dan mogelijk in combi met Vapor Barrier Liners ivm zweten: http://andrewskurka.com/2011/vapor-barrier-liners-theory-application/...

Een merk dat hier mee werkt:
    http://www.rbhdesigns.com/feature/26/rbh-gloves-are-far-superior-to-ot...
    And Also The Trees
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 7 oktober 2014 · 20:42
    Of toch wanten overwegen. Het was voor mij de oplossing voor het zelfde probleem. Heb ze van Hesstra. Nagenoeg onverslijtbaar, ademend en je vingers warmen zich aan elkaar. Ook met skistokken geen probleem.
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • rollie
    Beginner
    rollie op 7 oktober 2014 · 22:07
    ik ski vaak met de lobster gloves van 10peaks, wel de handigheid van 2 vrije vingers, de rest lekker warm bij elkaar. Maar zijn niet van gore tex en een prijscategorie lager.
    "I don't think I have the proper amount of tail rocker to execute this jump!"
  • doov
    Advanced
    doov op 7 oktober 2014 · 23:09
    Ik gebruik van die dunne binnenhandschoenen, Werkt prima op de zeer koude dagen.
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 8 oktober 2014 · 10:03
    ik ski vaak met de lobster gloves van 10peaks, wel de handigheid van 2 vrije vingers, de rest lekker warm bij elkaar. Maar zijn niet van gore tex en een prijscategorie lager. rollie op 7 okt. 2014 22:07Die heb ik nu ook gehaald. Merkte dat de wepowder handschoenen beetje koud worden rond de -20.

Onderhandschoenen zijn zeker aan te raden op erg koude dagen.
  • Grim3
    Advanced
    Grim3 op 8 oktober 2014 · 10:11
    Hoog tijd voor een nieuwe gele-wepowder-handschoen-inkoop-actie!
  • Larski-nl
    Tourist
    Larski-nl op 9 oktober 2014 · 19:31
    Dank voor de tips.
    heb een paar gekocht met wol en goede ,membraan.
    nu nog sneeuw😃
  • Caspar
    Advanced
    Caspar op 9 oktober 2014 · 21:14
    Welke heb je gekocht dan 😃

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro