Issue atomic backland carbon schoen

• martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 30 juni 2017 · 13:06
    Eind april eindelijk lichte tourschoenen aangeschaft. De Backland Carbon.
    Meteen goed getest in Zermatt, heerlijk lichte schoen met een grote rom.

Deze week avondje snowworld, denk doe gek pak de tourspullen. ( nee geen 3 eenheid en airbag mee)

Wat blijkt de kabel die over de voet loopt, is helemaal opgerekt? Ik kreeg de kabel niet meer zoals het hoorde qua spanning. Zijn er meer mensen die deze schoen hebben en het zelfde euvel? Want eigenlijk mag dit toch niet voor een schoen die fullpriced meer dan 600 piek kost?

Ik heb Atomic gemaild, in afwachting nog van reactie.
    was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 30 juni 2017 · 13:32
    Maar eh, laatste keer dat je hem aan had, zat-ie nog goed op spanning? Wel vaag, dat ie daarna opgerekt zou zijn.
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 30 juni 2017 · 13:40
    Ja laatste keer zat die goed op spanning. Schoenen donker en koel in hoes weggezet. Wel met de schnallen dicht. Maar absoluut niet strakker dan als ik ze aan heb.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 30 juni 2017 · 13:41
    Zit het kabeltje overal goed doorheen geklikt? Ik ken de schoen niet, dus ik l*l mogelijk uit mn nek, maar ik kan me niet zo goed voorstellen dat dat kabeltje in zo korte tijd zo oprekt. Is het een staalkabeltje of kunststof?
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 30 juni 2017 · 14:02
    staalkabeltje volgens mij. zelfs enigszins op spanning weggezet moet dat kunnen. is t bij beide schoenen of 1 vd 2?
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 30 juni 2017 · 14:19
    Volgens mij een plastic kabel. Zal deze week wel wat filmpjes en foto's maken.
    Nee het is beide schoenen. Allebij even strak of los weggezet.

In alle eerlijkheid kon ik het ook niet geloven. Ik ga ook nog eens kijken of ik echt zo stom ben dat ik de schoen niet goed aan had. Maar ook dat kon ik mijzelf niet voorstellen.
    @Cheizz, ik had mn schoenen toch goed aan?
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 30 juni 2017 · 17:26
    Voor zo ver ik kon beoordelen wel. Maar ik heb me er niet heel erg in verdiept, moet ik toegeven.
    gigiski.com | deskiclub.nl
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 12 juli 2017 · 14:38
    Heb dezelfde schoenen. Dag of 10 gebruikt. Lekker lichte schoen, maar ga er een andere binnenschoen instoppen in de hoop op betere ski-eigenschappen...

Niks gemerkt van rek op 't kabeltje. Volgens mij een staalkabeltje met kunsttof coating (niet uit elkaar gehaald dus weet t niet zeker).
    Ik ski 'm meestal met tong, Wellicht ten overvloede, maar NB dat je 't goeie 'nokje' gebruikt om t kabeltje achter te haken.. (hij heeft er 2, eentje voor met, en eentje zonder tong).
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 13 juli 2017 · 08:48
    @JaapvR,

Wil je mij op de hoogte houden als je een andere binnenschoen hebt?
    Ski hem altijd met tong, lopen zonder tong.
    Zit met de juiste nokjes dus dat kan het issue niet zijn. Atomic een mail + foto's gestuurd. Wachtende op reactie.
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 13 juli 2017 · 15:42
    @martijnuiterwijk:
    will do, maar zal wel volgend seizoen worden. Lastig om nog iets te vinden nu alle (web)winkels op zwembroek- en mountainbike staan...

Zal denk ik een Intuition ProTour MV worden, nu nog op zoek naar een goeie deal incl. levering in NL / NO...
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 19 juli 2017 · 15:03
    Het is een staalkabel met plastic achtige bescherming omheen..
    Heb je alle instel mogelijkheden goed bekeken en gecontroleerd? Alles in dezelfde standen als je andere schoen?

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro