Marker Duke, Baron, F12, F10, Schizo, Jester, Jester Pro, Griffon of Squire (+-2012)

• Raoultn
    Beginner
    Raoultn op 13 september 2017 · 23:26
    GEZOCHT!

Beste WP'ers,

Afgelopen week heb ik van @TraasBaas een paar Obsetheds kunnen overnemen. Welliswaar zonder binding. Er zitten gaten in voor Marker Dukes (large) die op het eerste gezicht niet het EPF (Extended Power Frame) maar gewone/oude boorpatroon hebben.

Op andere fora vond ik het volgende:
    (2012): The current Royal Family Bindings; Duke, Baron, F12, F10, Schizo, Jester, Jester Pro, Griffon and Squire all use the same jig. The Duke, Baron, F12, F10 and Schizo use 9 screws there is an extra screw(hole) in between the toe and heel piece. The Jester, Jester Pro, Griffon and Squire use 8 Screws. If your are going from one of the bindings with 9 screws to 8 screws the hole in the middle just needs to be plugged.

Wat betekend dat één van bovenstaande bindingen op de skies zou passen zonder opnieuw te boren. Zelf boren heb ik niet direct vertrouwen in (mede omdat er al een set opgevulde gaten inzit) dus ben ik opzoek naar een van bovenstaande bindingen tegen een klein prijsje.

Elk ander of aanvullend advies is natuurlijk ook welkom!
  • Raoultn
    Beginner
    Raoultn op 13 september 2017 · 23:27
    ai, nu is het "Gevraagd" voor de advertentie weg. Ik zie dat ik dat niet kan aanpassen...
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 14 september 2017 · 07:03
    Hi, heb wel een jester 16 (uit ik meen 2011/2012). Knetter sterke binding, dus dat ie wat ouder is kan niet veel kwaad. Zit nog wel op een ski (123breed dus stopper past uiteraard op de obestheds) maar moet er toch af ivm een tourbinding die er op moet. Mag dan weg voor een klein prijsje. Hoe snel heb je ehm nodig?
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • skirene
    skirene op 14 september 2017 · 07:39
    op winteresporters.nl staat deze post, wellicht heb je hier iets aan?

https://www.wintersporters.nl/forum/topic/362301
  • nero
    Expert
    nero op 14 september 2017 · 14:45
    Het boorpatroon van de Duke is anders dan van de Jester, Griffon, Squire en Schizo's. In het oude boorpatroon van een Duke passen ook de Baron, De F12 en de F10. De F10 is nieuw nog steeds verkrijgbaar de andere versies zijn allemaal EPF geworden.

Kijk wel uit met het monteren in oude gaten, de ski is namelijk van hout en meerdere malen in het zelfde gat schroeven kan zeker problemen opleveren.
  • Raoultn
    Beginner
    Raoultn op 14 september 2017 · 15:34
    Dank voor de reacties. Relax dat jullie meedenken! Wat extra speurwerk levert inderdaad ook op wat @nero aangeeft in tegenstelling tot wat ik gisteren vond.

Comment wat betreft monteren in oude gaten gaat op de uitzoek-lijst net als de overweging om misschien dan toch ook een 3e paar gaten erin te zetten...

Tips&tricks en (nu dan ook andere(?)) bindingen zijn altijd welkom!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro